کد خبر: 973974
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به هدف‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری در تبادلات تجاری ایران و ترکیه، اظهار داشت: این استان به دلیل موقعیت منحصربه فرد جغرافیایی و ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی بالا، نقش مهم و محوری در این زمینه برعهده دارد.

مرتضی محمدزاده در نشست سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با تعدادی از فرمانداران استان، با بیان اینکه ایران و ترکیه دو شریک مهم اقتصادی و دارای ظرفیت های مناسب برای همکاری هستند، افزود: توسعه در حوزه های اقتصادی و تجاری جزو برنامه های مورد علاقه این دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین جلساتی زمینه‌ساز شناسایی و معرفی ظرفیت‌های مناسب برای همکاری است، افزود: آذربایجان شرقی به دلیل نزدیکی با ترکیه، داشتن منطقه آزاد ارس و شناخته شدن به عنوان یکی از قطب های اقتصادی و صنعتی کشورمان می تواند در تعمیق روابط ایران با ترکیه نقش‌آفرین باشد.

محمدزاده همچنین به ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی از جمله وجود ۲۰ اثر ثبت‌شده جهانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با معرفی این ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، آذربایجان شرقی سهم بیشتری از گردشگران ترکیه ای را به خود اختصاص دهد.

سرکنسول ترکیه در تبریز هم با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی بین ایران و ترکیه، گفت: ما می‌خواهیم دوستی دو ملت و همکاری دو کشور شایسته این پیوندهای تاریخی باشد.

حسین گون‌گور با اشاره به اهمیت توسعه روابط بین مناطق مختلف دو کشور، اظهار داشت: در این روابط باید تجربیات و کارهای خوب یکدیگر را به اشتراک بگذاریم و کارهایی انجام دهیم که به نفع هر دو کشور باشد.

وی همچنین بر معرفی ظرفیت‌های شهرستان‌های آذربایجان شرقی به سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای تأکید کرد و گفت: این جلسات می‌تواند برای برداشتن قدم‌هایی مثبت در آینده موثر باشد.

در این نشست، فرمانداران مرند، بناب و بستان‌آباد به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان‌های خود پرداختند و مقرر شد نشست‌هایی تخصصی بین تجار این شهرستان‌ها  و سرمایه‌گذاران ترکیه ‌ای برگزار شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر