کد خبر: 973888
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
سرويس ایران جوان آنلاين: به دلیل قرار گرفتن ۴۸ هکتار از اراضی تبریز در بافت فرسوده، به زودی ساخت یک پروژه ۲ هزار واحدی با مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌های استان آذربایجان‌شرقی، برای جابه‌جایی ساکنان این مناطق آغاز خواهد شد.
جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جابه‌جایی ۴۸ هکتار از اراضی حاشیه‌نشین تبریز اجباری بوده و به زودی اجرایی می‌شود، گفت: با توجه به انتخاب محل ساخت و مشخص شدن دستگاه‌ها از جمله شش شرکت برای اجرای این طرح، به‌زودی یک پروژه ۲ هزار واحدی با مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌های استانی ساخته می‌شود. وی افزود: بافت‌های جایگزین برای واحد‌های واقع در این محدوده تعیین شده و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا این جابه‌جایی اتفاق افتد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده در این رابطه تصریح کرد: در سه محدوده شهر تبریز، برای جذب سرمایه‌گذار فراخوان داده شده و شش شرکت برای اجرای طرح در این محدوده‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

رحمتی با اشاره به اینکه اقدامات مؤثر و خوب برای اجرای این طرح در دست اقدام است، گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح، ایجاد مسکن جایگزین برای ساکنان مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده است این مسئول با بیان اینکه منابع مالی ساکنان مناطق حاشیه‌نشین برای ساخت واحد‌های جایگزین کافی نیست، افزود: تلاش ستاد بازآفرینی شهری این است که تا حد امکان، آورده اشخاص را به قیمت تمام‌شده خانه جایگزین نزدیک کند که در این رابطه تصمیماتی گرفته شده است.

رحمتی ادامه داد: طرح اقدام ملی در حوزه بازآفرینی شامل احداث مسکن، اعطای تسهیلات برای ۱۰۰ هزار واحد مسکونی واقع در مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر در سطح کشور اجرا می‌شود که سهم آذربایجان‌شرقی، ۶۳۵۰ واحد است.
به گفته وی، درصورت موفق‌آمیز بودن این طرح می‌توان آن را در شهر‌های دیگر استان آذربایجان شرقی نیز بسط و گسترش داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار