کد خبر: 973874
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: دادستان امریکا هالک بانک ترکیه را به شرکت در یک طرح چند میلیارد دلاری برای دور زدن تحریم‌های امریکا علیه ایران متهم کرد.
به گزارش رویترز، دادستان امریکا در روز سه‌شنبه هالک بانک ترکیه را به شرکت در یک طرح چند میلیارد دلاری برای دور زدن تحریم‌های امریکا علیه ایران متهم کرد. این اتهام می‌تواند درگیری بین واشنگتن و ترکیه را پیچیده‌تر کند.
اعلام جرم علیه این بانک دولتی در منهتن یادآور اتهامی است که به مهمت هاکان آتیلا، یکی از مقامات سابق هالک بانک در همین زمینه زده شد. وی سال گذشته در همین دادگاه به زندان محکوم شد.
امریکا و ترکیه بر سر حمله نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه علیه کرد‌ها با هم اختلاف دارند. امریکا روز دوشنبه آنکارا را به خاطر این حمله با وضع یکسری تحریم‌ها مجازات کرد. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا امروز با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیدار می‌کند تا در مورد آتش بس در منطقه گفتگو کنند. وی همچنین بر تحریم‌های دولت امریکا تا زمان رسیدن به یک قطعنامه تأکید دارد. پیش از این، در ۲۰۱۶ رضا ضراب، یک تاجر ایرانی- ترک طلا به جرم نقش داشتن در طرح دور زدن تحریم‌های ایران متهم شده بود. یک سال پس از آن آتیلا یکی از مدیران سابق هالک بانک در نیویورک دستگیر شد. ضراب به جرم خود اعتراف کرد و علیه آتیلا شهادت داد. وی گفت: هالک بانک و مقامات دولت ترکیه از جمله اردوغان با استفاده از یک شبکه پیچیده از شرکت‌ها و معامله‌های ساختگی طلا، غذا و دارو تحریم‌های امریکا را دور زده‌اند.
آتیلا به سی و دو ماه زندان محکوم شد. وی در اوایل سال‌جاری آزاد و به ترکیه بازگردانده شد. در زمان محکوم شدن آتیلا، اردوغان این پرونده را یک حمله سیاسی به دولتش اعلام کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار