کد خبر: 973733
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
یک مقام آگاه در سازمان اطلاعات سپاه جزئیات تازه‌ای از دستگیری مدیرآمدنیوز منتشر کرد
خبر دستگیری روح‌الله زم، برای رسانه‌های ضدانقلاب و پایگاه‌های خبری غربی که غافلگیرکننده بود، بماند؛ برای سرویس‌های اطلاعاتی‌شان هم بهت و شوک به همراه آورد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین:  آن‌ها فرد لمپنی را که به سبب برخی روابط توانسته بود برای خودش اعتبار جمع کند و قصه‌های سیاسی بنویسد، آنقدر جدی گرفته بودند که تصور هم نمی‌کردند پایان فعالیت‌های او با دستگیری‌اش از سوی نهاد‌های اطلاعاتی ایران رقم بخورد. روح‌الله زم کمترین جایی را که بعد از براندازی جمهوری اسلامی برای خود تصور می‌کرد، رئیس سازمان صداوسیما بود. حالا، اما همان کانال تلگرامی‌اش هم دست جمهوری اسلامی افتاده و خودش هم مهمان بازداشتگاه! واکنش‌های خارجی به دستگیری او در کنار فضای شادی و سپاس داخلی جالب توجه است.

بازداشت زم در رسانه‌های خارجی
خبر دستگیری زم خیلی زود تیتر رویترز و سایر رسانه‌های مهم انگلیس شد. در فرانسه، اما فضا کمی متفاوت بود. چه آنکه در بیانیه سپاه پیرامون دستگیری زم، نام سرویس اطلاعاتی فرانسه به عنوان حامی زم ذکر شده بود. پیش از این هم در مستند ایستگاه پایانی دروغ، فیلمی از زم پخش شد که مدعی شده بود نیرو‌های امنیتی فرانسه از او محافظت می‌کنند. از همین رو فرانس پرس، این موضوع را که زم تحت هدایت دستگاه اطلاعاتی فرانسه بوده و دستگیر شده، به عنوان تیتر اصلی خود انتخاب کرد. تایمز اسرائیل هم برایش این جمله اهمیت داشت: «یکی از مخالفان ایران که توسط اطلاعات فرانسه و با پشتیبانی اسرائیل فعالیت داشته، دستگیر شده است.» رسانه‌های عربی تعبیر «عملیات پیچیده» را برای این دستگیری به کار بردند و شبکه الجزیره نامش را گذاشت: «یک عملیات چندوجهی اطلاعاتی». نیویورک تایمز هم نوشت: «سپاه ایران اعلام کرده که خبرنگار در تبعید را دستگیر کرده است.» این موضوع شبکه‌های وهابی را هم شوکه کرد و درکنار خبر‌های فوری رسانه‌های غربی، سردرگمی شبکه‌های لندنی و سعودی جالب توجه بود. هرچند این شبکه‌ها تلاش کردند درباره نحوه دستگیری زم ایجاد ابهام کنند، اما نتوانستند این جمله را کتمان کنند که «دشمنان ایران هر جای دنیا باشند، در چنگ نظام هستند.»

پیام تبریک رئیس قوه قضائیه
رئیس قوه قضائیه که روشن است به عنوان دستگاه قضایی و موظف به برخورد با عناصر مختل کننده امنیت روانی جامعه، از دستگیری زم راضی است، بیانیه‌ای برای تشکر از نیرو‌های امنیتی دستگیر کننده او صادر کرد. در بیانیه آیت‌الله رئیسی آمده است: «موفقیت‌های اخیر پاسداران گمنام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داد این نهاد انقلابی همان گونه که با قدرت سخت خویش در دفاع از تمامیت ارضی و آرمان‌های انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی هشت ساله درخشید و همچنان که دست خونریز و فتنه‌گر داعش و سایه شوم پهپاد متجاوز امریکایی را از ایران اسلامی و منطقه کوتاه کرد، کمینگاه نبرد نرم دشمن را نیز درمی‌نوردد و با اشراف هوشمندانه خود مسیر‌های جنگ روانی دشمنان با ملت شریف ایران را با همان صلابت و اقتدار مسدود و منهدم می‌سازد.»

رئیس دستگاه قضایی می‌افزاید: «عملیات حرفه‌ای پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با مدیریت و فریب سرویس‌های اطلاعاتی امریکایی، صهیونیستی و فرانسوی توانست یکی از سرشاخه‌های ضد ایرانی تحت حمایت آنان را در تور اطلاعاتی خویش قرار دهد جای تحسین و تقدیر دارد. اینجانب ضمن تبریک این موفقیت بزرگ اطلاعاتی به سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم ملت بزرگ ایران تأکید می‌نمایم، شناسایی و انهدام لایه‌های مخفی این شبکه ضد مردم باید در دستور کار باشد و قوه قضائیه نیز با رسیدگی جدی، قاطع و عادلانه به جرائم شبکه عملیات روانی علیه ملت ایران، عوامل آن را مجازات خواهد کرد.»

چشم امپراتوری دروغ کور شد
سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص بازداشت روح‌الله زم سرشبکه سراب رسانه‌ای آمدنیوز در یادداشتی در صفحه شخصی خود نوشت: «اکنون که تهدیدات نظامی علیه ایران با اقتدار و بازدارندگی بومی به صفر میل می‌کند همه هم و غم امریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه تحمیل جنگ ترکیبی رسانه‌محور به ملت ایران است.»

وی با بیان اینکه در این جنگ افکار عمومی به مثابه یک دارایی استراتژیک ملت‌ها آماج بمباران رسانه‌ای و انواع عملیات‌های روانی می‌گردد تا شکاف دولت-ملت تعمیق و منجر به رویارویی مردم و حاکمیت گردد، آورده است: «جریان آمدنیوز چشم این فتنه خطرناک بود که در حریم امن دستگاه‌های امنیتی غرب و با پشتیبانی مالی گسترده ارتجاع منطقه‌ای علیه ملت ایران جولان می‌داد. به لطف خدا و با نیت خالصانه پاسداران اطلاعات سپاه روح‌الله زم اسیر پنجه قدرت دستگاه اطلاعاتی کشور شد. دست‌مریزاد!»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در ادامه مطلب خود نوشت: «آمدنیوز، ایران اینترنشنال، من و تو، بی‌بی‌سی فارسی و بسیاری دیگر از رسانه‌های وابسته به امپراتوری دروغ، اسب‌های تروای جنگ ترکیبی هستند و برخی در داخل نیز پیاده‌نظام این ارتش رسانه‌ای شده‌اند. سؤال اینجاست چه زمانی به یک اجماع نخبگانی و عمومی دست خواهیم یافت که در برابر جنگ رسانه‌ای غرب نیاز به آرایش دفاعی داشته و می‌بایست الزامات این دفاع را آماده کنیم؟» وی در پایان یادداشت خود نوشت: «سربازان گمنام امام زمان (عج) دستتان درد نکند، خداقوت برادران عزیزم.»

کار بزرگ سپاه برای حفظ وحدت ملی
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز طی یادداشتی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «بازداشت سرشاخه کانال تلگرامی آمدنیوز که راه نفاق و جدایی میان ملت و حکومت را با چنگ انداختن به هر دستاویزی دنبال می‌کرد بدون شک اقدامی مبارک است. آن هم در روز‌هایی که به تعبیر رئیس‌جمهوری طوفان بزرگی از سر کشور عبور کرده و روز‌های پرامید بیشتری از اقتدار ایرانی پیش روی کشور قرار دارد. در این میان آنچه نباید فراموش کرد کار بزرگی است که سپاه برای حفظ وحدت ملی انجام داد؛ بازداشت روح‌الله زم در حالی که تحت حمایت سرویس‌های اطلاعاتی غرب خودش را در مصونیت کامل می‌دانست، نشان از اشراف اطلاعاتی و توان امنیتی سپاه پاسداران دارد. این عملیات بعد از سرنگونی پهپاد امریکایی بیش از هر چیز قدرت و توان ایران را در دو مصاف نظامی و اطلاعاتی-امنیتی به رخ دنیا کشید تا بدانند خواب‌های شوم‌شان برای ایران عزیز، هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد. دست‌مریزاد به برادران‌مان در سپاه برای انجام مأموریت‌هایی که از آن‌ها انتظار می‌رود. مأموریت‌هایی که در کنار توان سیاسی و دیپلماسی دولت، دو بازوی اقتدار کشور در دنیا محسوب می‌شود.»

جزئیاتی از عملیات دستگیری «زم»
یک مقام مسئول در سازمان اطلاعات سپاه هم ابعاد جدیدی از اقدام اطلاعاتی این سازمان در دستگیری روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز را تشریح کرد. او در پاسخ به سؤالی در خصوص اهمیت عملیات انجام شده از نظر به‌کارگیری شگرد‌های اطلاعاتی، گفت: «مهم‌ترین ویژگی این عملیات، معماری دقیق و چند لایه اطلاعاتی است که طی آن و با استفاده از روش‌های نرم اطلاعاتی، سوژه مورد نظر از مجموعه سپر‌های حفاظتی که از سوی سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای او فراهم شده بود، جدا و وارد تور سازمان اطلاعات سپاه شد. وی با اشاره به رویکرد اتخاذ شده از سوی رسانه‌های گروهی معاند که بلافاصله پس از انتشار اطلاعیه سپاه تلاش کردند عملیات انجام شده را در سطح دستگیری یک روزنامه‌نگار تقلیل بدهند، افزود: به صورت طبیعی دستگیری یک فرد که با پوشش کار رسانه‌ای در حال دروغ‌پراکنی علیه نظام بود نمی‌تواند هدف اصلی طراحی و اجرای این عملیات پرمخاطره باشد.»

این مقام مسئول در سازمان اطلاعات سپاه که نامش ذکر نشده، افزود: «فرد دستگیر شده کانون تلاقی و تبادل پیام در شبکه تغذیه و پشتیبانی جریان آمدنیوز در داخل و خارج کشور بوده و در اختیار گرفتن وی می‌تواند شناسایی و انهدام مجموعه این شبکه را به دنبال داشته باشد.» او افزوده: «در جریان این عملیات، شبکه پیچیده‌ای که برای جنگ ادراکی علیه جمهوری اسلامی طراحی شده بود با مجموعه ساختار‌ها و بستر‌های ارتباطی و اطلاعاتی آن در داخل و خارج از کشور مورد ضربه قرار گرفت که ابعاد و دستاورد‌های آن به تدریج اطلاع‌رسانی خواهد شد.» این مقام مسئول در سازمان اطلاعات سپاه از آمدنیوز به عنوان پنجره یک سامانه پیچیده اطلاعاتی که از سوی سرویس‌های دشمن برای ایجاد ناامنی روانی در جامعه، تفرقه‌افکنی میان ارکان مختلف نظام و لطمه زدن به سرمایه اجتماعی کشور طراحی شده بود نام برد و گفت: «هدف اصلی این عملیات، دستیابی به الگوریتم پیچیده‌ای بود که شبکه اعمال جنگ ادراکی علیه افکار عمومی داخلی بر اساس آن طراحی شده بود و سرمایه اجتماعی کشور را مورد هجوم قرار می‌داد.»

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: «سازمان اطلاعات سپاه به دلیل در اختیار داشتن نیرو‌های جوان، تحصیلکرده، متدین و با انگیزه، مجموعه‌ای پویا، چابک و دانش بنیان است که توانسته با ایجاد سازوکار‌های جدید مبتنی بر بهره گیری از روش‌های ابتکاری نرم، فراتر از پیش‌بینی و برآورد سرویس‌های اطلاعاتی حریف، دشمن را به صورت مستمر غافلگیر کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار