کد خبر: 973512
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۳
سرويس ايران جوان آنلاين: برای نخستین بار در کشور، پیشرفته‌ترین جراحی کاشت سمعک استخوانی به مدت چهار ساعت توسط پزشکان متخصص بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا شیراز انجام شد.
سیدبصیر هاشمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تشریح این جراحی گفت: افراد نیمه شنوایی که قبلاً اعمال جراحی برای بازسازی زنجیره استخوانی گوش میانی و افزایش شنوایی انجام داده‌اند ولی عمل آن‌ها موفق نبوده و از سمعک معمولی نیز استفاده چندانی نمی‌برند می‌توانند با استفاده از روش جراحی سمعک‌های قابل کاشت از جمله «بون بریج» شنوایی خود را به دست بیاورند. وی با بیان اینکه در روش جراحی «بون بریج» یک ایمپلنت شامل گیرنده و مبدل در زیر پوست و در پشت گوش و در جمجمه کاشته می‌شود و یک پردازشگر صوتی امواج صدا را دریافت می‌کند، افزود: در افرادی که به صورت مادرزادی کانال گوش تشکیل نشده و امکان بازسازی زنجیره استخوانی گوش را ندارند نیز می‌توانند داوطلب مناسبی برای انجام جراحی «بون بریج» باشند این در حالی است که این دستگاه در استخوان گیجگاهی یک طرف کاشته و هر دو گوش برای شنیدن تحریک شده و صدا با کیفیت بهتر منتقل می‌شود. هاشمی سن این بیمار را ۴۰ ساله اعلام کرد و گفت: این بیمار که از سال‌ها پیش به دلیل عفونت و پارگی پرده دو طرف گوش تحت درمان‌های متعدد جراحی قرار گرفته بود و در نهایت به علت عدم بهبود شنوایی مفید و نداشتن رضایت از سمعک‌های معمولی پس از بررسی‌های دقیق ادیولوژیک و رادیولوژیک کاندیدا این عمل جراحی شد.
به گفته رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی فارس این جراحی چهار ساعته نتیجه یک کار تیمی بوده که روز یک‌شنبه با حضور متخصصینی از کشور اتریش که نماینده شرکت سازنده پروتز «بون بریج» هستند و به عنوان ناظر عمل حضور داشتند منجربه انجام یک جراحی موفق برای اولین بار در ایران شد. هاشمی با اشاره به هزینه‌های بالای این عمل خواستار مشارکت و همراهی خیران برای تأمین بخشی از هزینه‌های انجام عمل جراحی «بون بریج» شد و گفت: پروتز‌های مورد استفاده در این نوع جراحی بسیار گران قیمت است و هر فردی از عهده تأمین مخارج آن برنمی‌آید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار