کد خبر: 973463
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
معاون دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از چاقی ۶۰ درصد ایرانی‌ها خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علیرضا مهدوی، معاون دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دهکده تندرستی با محوریت چاقی، از اضافه وزن و چاقی ۶۰ درصد از ایرانیان خبر داد و گفت: ۲۲ درصد از ایرانیان بالغ با توده بدنی بالای ۳۰ درصد کاملا چاق هستند و بقیه، اضافه وزن دارند.

وی افزود: چاقی خود یک بیماری است و زمینه ساز بیماری‌های دیگری همچون دیابت و پرفشاری خون نیز هست.

معاون دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: پیشگیری از چاقی به منظور کنترل بیماری‌های غیرواگیر یکی از اهداف ۱۳ گانه سند پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر است.

مهدوی با بیان اینکه تغذیه سالم و فعالیت بدنی مناسب دو عامل اصلی شیوه زندگی سالم است، گفت: در بخش تغذیه، مصرف کمتر از پنج گرم نمک در روز، مصرف ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم میوه و سبزیجات در چهار تا پنج وعده در روز، اجتناب از مصرف چربی‌های اشباع باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت کرد: فعالیت بدنی مناسب، ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط تا شدید در هفته است که باید در فواصل زمانی منظم (سه تا پنج بار در هفته) تقسیم بندی شود.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ که برنامه «ایراپن» را در نظام سلامت ادغام کردیم در واقع مراقبت دیابت و فشار خون و پیشگیری از سکته‌های قلبی و کنترل عوامل خطر بیماری غیر واگیر همانند تغذیه ناسالم، فعالیت بدنی ناکافی و ساخت دخانیات و الکل، یک سری مداخلاتی داریم.

مهدوی یادآورشد: در حال حاضر خدمتی که در سطح یک، انجام می‌شود این است که همه خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت مناطق روستایی و شهری، افراد بالای ۳۰ سال را از نظر چاقی شکمی نمایه توده بدنی بررسی می‌کنند و برای افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند خطرسنجی قلبی انجام می‌شود و برای بقیه افراد نیز در مواردی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند و هیچ مشکل دیگری ندارند مشاوره تغذیه ارائه می‌شود.

معاون دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: بعد از اینکه میزان فعالیت بدنی آن‌ها را اندازه گیری کردیم، وضعیت سلامتی آن‌ها را پیگیری می‌کنیم و اگر روندشان تغییر نکرد به پزشک یا کارشناس ارجاع داده می‌شود؛ ضمن اینکهما از هر حرکتی که در راستای سلامت مردم باشد و واقعا طی آن، دانش مردم افزایش یابد استقبال می‌کنیم.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
0
سوال :
این آمار از کجا آمده نکند منبع آن همان آمار چشمی هر روز رئیس جمهور است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
نخیر
این 60 درصد در واقع همان کسانی هستند که هر ماه با گرفتن یارانه ها از دولت گدا پرور به مفت خوری عادت کرده و مایه مصیبت عظما برای هیئت دولت و بخصوص شخص زنگنه میباشند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار