کد خبر: 972615
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
سرویس ایران جوان آنلاین: ۲۵ پروژه حوزه گردشــگری استان سمنان با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۷ هزار میلیارد ریال در قالب مجتمع‌های گردشگری، هتل‌ها، مراکز اقامتی و پذیرایی در حال اجراست.
سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه ۲۵ پروژه حوزه گردشگری استان سمنان با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۷ هزار میلیارد ریال در حال اجراست، گفت: این پروژه‌ها در قالب مجتمع‌های گردشگری، هتل‌ها، مراکز اقامتی و پذیرایی در حال ساخت هستند. حمیدرضا دوست‌محمدی با اشاره به اینکه ۹ واحد بوم‌گردی افتتاح شده است، افزود: با راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها شرایط اشتغال ۲۶ نفر در استان فراهم شده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۱ اقامتگاه بوم‌گردی در استان سمنان فعال است، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون هفت موافقت اصولی با ظرفیت اقامت ۷۶ نفر صادر شده است. وی با اشاره به فعالیت ۳۰ تشکل غیردولتی در استان سمنان، تأکید کرد: در این مدت ۲ میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال تسهیلات به این تشکل‌ها پرداخت شده است.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری ۱۱ دوره آموزشی در شش ماهه اول سال‌جاری ویژه فعالان گردشگری استان خبر داد و گفت: ۴۶۹ نفر در این دوره‌ها آموزش دیدند که این آمار نسبت به شش ماهه مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد یافته است. دوست‌محمدی با اشاره به اینکه ۷۰۹ هزار و ۴۹ گردشگر داخلی و ۳ هزار و ۹۲ گردشگر خارجی در سال گذشته از استان سمنان بازدید کردند، افزود: در سال گذشته یک هتل چهار ستاره و ۲۲ اقامتگاه بوم‌گردی در استان افتتاح شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار