کد خبر: 972332
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
اختصاص 330 دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از اختصاص 330 دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین در استان خبر داد.

اروجعلی علیزاده  اظهار داشت: امسال 330 دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی و رساندن زائرین متقاضی حضور در اربعین حسینی به مقصد کربلا، از تبریز به مرز ایران و عراق اختصاص یافته است.

در صورت استقبال و افزایش تقاضا 250 دستگاه اتوبوس رزرو نیز برای این منظور پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید بر افزایش 15 درصدی تعداد این ناوگان در مقایسه با سال گذشته اضافه کرد: سال گذشته 280 دستگاه برای این منظور در استان اختصاص یافته بود که با این برنامه‌ریزی 17 هزار نفر از زائرین کربلای معلی آذربایجان‌شرقی در ایام اربعین حسینی سال گذشته از طریق ناوگان یاد شده جابه‌جا شده‌اند.

علیزاده در مورد پیش‌بینی‌های و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای امسال نیز اذعان داشت: امسال پیش‌بینی شده که بین 25 تا 30 هزار نفر با استفاده از ناوگان اتوبوسی اختصاص یافته جابه‌جا شوند که در سطح استان و ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان ظرفیت ارائه خدمات به 40 هزار زائر نیز وجود دارد.

این مقام مسوول در حوزه حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: قیمت‌های اتوبوس‌های اختصاصی برای این منظور به هیچ عنوان افزایش نیافته و نرخ‌های مصوب سال 98 است به‌طوریکه کرایه هر نفر مسافر اتوبوس از تبریز تا مهران بین 510 هزار تا یک میلیون ریال و از تبریز تا کرمانشاه نیز 510 تا 860 هزار ریال و براساس نوع اتوبوس‌ها مصوب شده است.

وی در پاسخ به خبرنگار ما در مورد نحوه نظارت بر ارائه خدمات و کرایه دریافتی از سوی اتوبوس‌های اختصاصی به این منظور یادآور شد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از طریق تیم‌های بازرسی که در ترمینال تبریز، مرز مهران و در آزاد راه بستان‌آباد مستقر کرده بر این موضوع اشرافیت داشته همچنین شهروندان نیز می‌توانند هرگونه تخلف را 24 ساعته با استفاده از  تلفن گویای 141 همچنین سامانه مدیریت خدمات شهروندی "شهراه" به حوزه راهداری اطلاع دهند.

به گفته علیزاده برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران استانی از عراق نیز با توجه به انبوه زائران که در پایان مراسم اربعین حسینی از عراق به مرز مراجعه خواهند کرد صورت گرفته، به‌طوریکه 170 دستگاه اتوبوس برای انتقال مسافران آذربایجان‌شرقی صرفاً از مرز مهران به کرمانشاه مهیا شده تا از ازدحام و به‌وجود آمدن مشکل برای زائران این مراسم معنوی جلوگیری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر