کد خبر: 971474
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
فرماندار سراب :

فرماندار شهرستان سراب با اشاره به مسائل حوزه امور اجتماعی گفت: امور اجتماعی و فرهنگی چراغ راهنمای توسعه و پیشرفت و زیربنای تمامی حوزه هاست و اگر به صورت واقعی شناسایی شوند بیشتر مشکلات و مسائل مهم حل می‌شود.

ایرج ثقفی  در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی سراب اظهار کرد: تمامی ناملایمات سیاسی و اقتصادی اثر خود را در حوزه اجتماعی بروز می دهند و کشورهایی که به سمت و سوی  توسعه پایدار حرکت کرده اند، بطور قطع در حوزه های اجتماعی و فرهنگی توجه و سرمایه گذاری کافی کرده اند. 

وی آموزش و پرورش را نهاد شکل گیری شخصیت دانش آموزان  دانست و گفت: چنانچه توجه بیشتری به این نهاد آموزشی و فرهنگی نشود، آثار این عدم توجه به اجتماع و جامعه مدنی وارد می شود که ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به بدنه جامعه و افراد وارد نماید، بنابراین لازم است با برنامه ریزی درست و مستمر آسیب های اجتماعی را به نحو مقتضی مدیریت کرده و تغییرات ملموسی در اجتماع داده شود.

 مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی  استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: برای مواجهه با آسیب های اجتماعی نیاز به نقشه راه و تدوین طرح جامع آسیب های اجتماعی است

علی بدرشکوهی اضضافه کرد: آسیب های اولویت دار جامعه اعتیاد، طلاق، کودک همسری، تکدی گری ، کودکان کار و مناطق حاشیه نشین می باشد که لازم است راهکار مناسب با این آسیب ها ارائه شود.

 بدر شکوهی اظهار کرد: در استان اقدامات موثری پیرامون مسائل اجتماعی و فرهنگی انجام یافته و استان آذربایجان شرقی  بدون معتاد متجاهر است ولی در خصوص آسیب اجتماعی طلاق از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و  با این سابقه دینی  و اسلامی وضعیت استان در مسئله طلاق  نگران کننده می باشد. 

وی تاکید کرد : از آسیب های اجتماعی دیگر که نیاز به برنامه ریزی و توجه بیشتر مسوولین  دارد، اقدام به خودکشی و کودک همسری است. 

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی ابراز داشت: با نگاه کالبدی و فنی نمی توان آسیب های اجتماعی را مدیریت کرد بلکه باید با رویکردهای اجتماعی و فرهنگی وارد قضیه شد و همچنین ضروری است در نوع نگاه به مباحث آسیب های اجتماعی تجدیدنظر شود.

وی در رابطه با حل معضل محلات حاشیه نشین گفت : باید دفاتر تسهیلگری در این مناطق ایجاد شود و چنانچه سازمان های مردم نهاد در این اقدام پیشقدم شوند بطور قطع گام های موثری برداشته خواهد شد؛ همچنین لازم است تا گروه های مرجع از جمله  بسیج، روحانیون، آموزش و پرورش، مراکز علمی، سمن ها  پای کار بیایند و از ظرفیت مردمی به درستی استفاده شود و در ادامه نیز وحدت رویه ای و هم افزایی در دستگاه ها حاکم باشد.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی از انعقاد تفاهم نامه ای با بانک ها در خصوص اختصاص تسهیلات به افراد آسیب دیده به شرط کسب مهارت و اخذ گواهی از مراکز معتبر خبر داد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت های خود شهرستان ، اشتغال ایجاد کرد و استفاده از ظرفیت مراکز آموزشی، علمی، تشویق  و بسترسازی برای تاسیس سازمان های مردم نهاد از دیگر مواری است که در بحث آسیب های اجتماعی می تواند کارساز باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر