کد خبر: 971372
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
سخنگوی دولت مطرح کرد:
علی ربیعی با بیان اینکه روحانی آمادگی داشت که با برداشته شدن همه تحریم‌ها در همان نیویورک با سران ۵+۱ گفتگو کند، گفت: اما ترامپ با نگه داشتن تحریم‌ها نشان داد عزمی در این زمینه ندارد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: علی ربیعی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود طی سخنانی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک و مقر سازمان ملل متحد، اظهار کرد: آمریکا به گفتگو اشتیاق نشان داده، اما واشنگتن باید بی‌اعتمادی ما به خود را که پس از خروجش از برجام تشدید شده، برطرف کند؛ اما چنین چیزی در رفتار آمریکا دیده نمی‌شود.

مسئولیت عدم شکل گیری گفتگو در نیویورک مستقیما با آمریکاست

وی با بیان اینکه روحانی آمادگی داشت که با برداشته شدن همه تحریم‌ها در همان نیویورک با سران ۵+۱ گفتگو کند، تصریح کرد:، اما ترامپ با نگه داشتن تحریم‌ها نشان داد عزمی در این زمینه ندارد. مسئولیت عدم شکل گیری گفتگو در نیویورک مستقیما با آمریکاست، اما هر چند که آنان جرات حرکت به سوی اقدام درست را نداشتند، ولی نشان داده‌اند که متوجه واقعیت‌های ایران شده اند و فهمیده اند که تحریم‌ها اثری بر ایران ندارد.

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا ایران امیدی به اروپایی‌ها در زمینه برجام دارد، گفت: این مربوط به خود آمریکایی هاست و فکر می‌کنیم که ما مطابق بحثی که مطرح کرده بودیم روند خود را ادامه می‌دهیم و امیدواریم به زمانی برسیم که هم آمریکا تعقل کند هم اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

نرخ خرید تضمینی گندم ۲۲۰۰ تومان در نظر گرفته شد

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره نرخ تضمینی خرید گندم، گفت: بنا بر مصوبه شورای اقتصاد، نرخ خرید تضمینی گندم ۲۲۰۰ تومان در نظر گرفته شد و متناسب با سایر تورم‌ها و مسائل اقتصادی کشور چنین رقمی مشخص شد و امیدواریم که کشاورزان ما هم بتوانند متنفع شوند.

ما از ابتدا خواهان پایان جنگ در یمن و تجاوز عربستان بودیم

وی در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز روابط ایران با عربستان، گفت: ما از ابتدا خواهان پایان جنگ در یمن و تجاوز عربستان بودیم و الان هم خواهان آتش بس و استقرار صلح در یمن هستیم. اشکال تا کنون از خود عربستان بوده است و این هم درست است که برخی کشور‌ها پیام‌هایی از سوی عربستان برای روحانی آوردند، اما این باید در عمل هم دیده شود و تجاوزات آنان به یمن قطع شود. اگر عربستان واقعا به دنبال تغییر رفتارش باشد، صرف نظر از قسمت اول سخنانی که امروز مطرح کردند، ما از بخش دوم استقبال می‌کنیم.

طرح «بیشتر در برابر بیشتر» در چارچوب برجام است

سخنگوی دولت درباره طرح بیشتر در برابر بیشتر که از سوی روحانی در نیویورک مطرح شد، اظهار کرد: هیچ چیزی مانند توان موشکی در آن طرح نیست یا در این طرح به دنبال قطع کمک به کشور‌هایی که به ما دست نیاز دراز کرده اند نیستیم. این طرح در چارچوب برجام است و بیشتر درباره سرعت بخشیدن به انجام تعهدات برجامی از سوی دو طرف است نه چیزی بیش از این.

خنده روحانی، علامت برتری و تسلیم نشدن در برابر فشارهاست

ربیعی در پاسخ به پرسشی در برابر علت خنده‌های روحانی در دیدار با نخست وزیر انگلیس، گفت: این خنده‌ها علامت نشاط و برتری و تسلیم نشدن در برابر فشارهاست که اتفاقا از سوی برخی تندرو‌های آمریکایی هم مطرح شد. از سوی دیگر برخی در داخل از این خنده‌ها انتقاد کردند، به هر حال ظاهرا هر کاری آقای روحانی انجام دهد مورد انتقاد برخی قرار می‌گیرد، اگر ایشان اخم می‌کرد هم باز عده‌ای معترض می‌شدند، ولی موضوع واقعا خیلی پیش پاافتاده‌تر از این حرف‌هاست و جای این همه بحث ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که منابع حاصل از حذف دهک‌های بالا از دریافت یارانه خرج چه می‌شود؟ اظهار کرد: سهم تولید و اشتغال و سایر موارد هم در آن هست و بر اساس قانون هدف‌مندی یکی از مواردی که باید این منابع خرج آن شود، مددجویان هستند. شورای مربوط به آن هم به ریاست آقای جهانگیری تشکیل شده و خود مراکز مربوط به این بخش از جامعه هم آن را در موارد مشخص هزینه خواهند کرد.

از سال آتی بودجه جاری از نفت جدا می‌شود

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای جدا کردن درآمد نفت از بودجه جاری کشور، گفت: از سال آتی بودجه جاری از نفت جدا می‌شود و هر آنچه از این منبع به دست آید خرج تمرکززدایی و اقدامات توسعه‌ای می‌شود. ما به دنبال اصلاح قانون در این زمینه هستیم. ما الان هزار دستگاه و نه هزار ردیف برنامه داریم که مدیریت چنین حجمی برای مسئولان سخت است به دنبال کاهش دادن آن به صد دستگاه و ردیف هستیم.

وی افزود: ما با ارائه کلیات بودجه امسال با سال آینده به مجلس می‌خواهیم امکان پیش بینی پذیری طرح خود در این رابطه را بالا ببریم. همچنین کوچک سازی دولت با تشکیل کمیته‌ای پیگیری می‌شود و دولت با تصمیمات بلند مدتی که دارد پیگیری می‌کند به نفع دولت آینده هم هست و امکان نظارت را بر دولت نیز بالاتر می‌برد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره امکان انتخاب مجدد ترامپ و چگونگی مواجه ایران با آن، اظهار کرد: این موضوع داخلی آنهاست و ما میلی به اظهار نظر درباره آن نداریم. امیدواریم که آنان هم از رویه ما پیروی کنند و در موضوعات داخلی سایر کشور‌ها دخالت نکنند.

ربیعی تاکید کرد: من پیش از این هم گفتم که ساکن خانه پوشالی برای ما خیلی تفاوتی ندارد. ما آمادگی مواجهه با هر شرایطی را داریم. برخی می‌گویند اگر ترامپ دوباره انتخاب شود جنگ را راه می‌اندازد، اما فکر می‌کنم اگر می‌توانست این کار را همین امروز می‌کرد، پس چنین امکانی فراهم نیست. حال بهتر است که ما به دنبال رشد و توسعه کشور خود و ایجاد آرامش و امنیت برای مردم باشیم و در عین حال دیپلماسی فعال خود را هم ادامه دهیم و در پی احقاق حقوق ایران در جامعه جهانی باشیم.
منبع: ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Germany
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
متاسفانه ربیعی کاری کرده است که حتی اگر یک خبری هم راست باشد بیشتر مردم انرا خلاف واقعه ببینند. اینها تمام از سیاست های غلط دولت جناب روحانی ناشی میشود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار