کد خبر: 970980
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: مطالعات نشان می‌دهد بخش اینترنت پس از بخش املاک، بخش دولتی و بخش تولید چهارمین بخش بزرگ اقتصاد امریکاست.
به گزارش رویترز، یک گروه صنعتی گزارش داد که بخش اینترنت با رشد سریع خود ۱/ ۲ تریلیون دلار از اقتصاد امریکا را در ۲۰۱۸ تشکیل داده که معادل ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.
انجمن اینترنت امریکا که بسیاری شرکت‌های مشهور فناوری مثل آمازون، فیسبوک، آلفابت، توییتر، اوبر و... عضو آن هستند، پس از انتقادات فزاینده از این بخش، این اطلاعات را منتشر کرد. برخی از قانونگذاران خواستار تفکیک شرکت‌های بزرگ و از سرگیری بررسی‌های ضد‌انحصاری شدند.
مطالعات نشان می‌دهد بخش اینترنت پس از بخش املاک، بخش دولتی و بخش تولید چهارمین بخش بزرگ اقتصاد امریکاست.
سال گذشته بخش تولید حدود ۳/ ۲ تریلیون دلار از تولید ناخالص داخلی امریکا را تشکیل داد.
طبق این مطالعات، بخش اینترنت حدود ۶ میلیون شغل مستقیم ایجاد می‌کند که ۴ درصد مشاغل امریکاست، در‌حالی‌که شرکت‌های اینترنتی امریکا ۶۴ میلیارد دلار از هزینه‌های سرمایه‌ای این کشور را مصرف می‌کنند. این مطالعات همچنین نشان داد که بخش اینترنت به طور غیرمستقیم ۱۳ میلیون شغل دیگر را حمایت می‌کند.
در ۲۰۱۵، انجمن اینترنت امریکا تخمین زد که این بخش ۲ /۹۶۶ میلیارد دلار معدل ۶ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را در ۲۰۱۴ تشکیل داده است.
اداره بررسی‌های اقتصادی امریکا در آوریل تخمین زد اقتصاد دیجیتال ۹ /۶ درصد تولید ناخالص داخلی امریکا در ۲۰۱۷ بوده است که معادل ۳ /۱ میلیون دلار می‌شود و آن را در مکان هفتم قرار می‌دهد. اقتصاد دیجیتال شامل زیرساخت‌های دیجیتال، معاملات اقتصادی اینترنتی و رسانه‌های دیجیتال می‌شود، ولی اقتصاد مشارکتی را در‌بر‌نمی‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار