کد خبر: 970783
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
سفیر روسیه در دمشق که میزبان سفیر فلسطین در سوریه بود، تأکید کرد که مسکو حامی حقوق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «انور عبدالهادی» سفیر فلسطین در سوریه روز چهارشنبه با «الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در دمشق دیدار کرد.

سفرای دو کشور در مقر سفارت روسیه در دمشق دیدار و نسبت به تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه ابراز خرسندی کردند. تشکیل این کمیته در حقیقت به معنای آغاز راهکار سیاسی بحران سوریه است.

بخش سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) که ریاست آن بر عهده عبدالهادی است، با انتشار بیانیه‌ای به نقل از یفیموف نوشت روسیه در حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه و راه حل سیاسی از رهگذر آغاز گفت‌وگوی سوری-سوری به رهبری سوریه، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

سفیر روسیه همچنین گفت که این کشور حامی حقوق ملت فلسطین در «تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی» است.

یفیموف ضمن استقبال از طرح «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای امنیت، خاطرنشان کرد که مسکو برای برگزاری نشست بین‌المللی صلح تلاش می‌کند که همه طرف‌ها بر اساس قوانین بین‌الملل در آن حضور داشته باشند.

وی همچنین از «روابط دوستانه» بین «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و عباس ابراز خرسندی و تأکید کرد که این مسئله بر روابط راهبردی بین ملت‌های فلسطین و روسیه تأثیر مثبتی دارد.

عبدالهادی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های روسیه در راه حل سیاسی بحران سوریه و حمایت از حکومت این کشور در مبارزه با تروریسم، ابراز امیدواری کرد که مسکو به تلاش خود برای تحقق صلح در خاورمیانه بر اساس قوانین بین‌المللی ادامه دهد که «متضمن خروج کامل از اراضی اشغالی عربی و تشکیل حکومت فلسطین به پایتختی قدس شریف است».

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار