کد خبر: 970596
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:
استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: با راه‌اندازی خط سوم کنسانتره معدن مس سونگون، تولید سالانه این مجتمع ۴۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

محمدرضا پورمحمدی  در حاشیه بازدید از مس سونگون در گفت و گو با خبرنگاران افزود: خوشبختانه شاهد تحولات و پیشرفت های قابل توجهی در مس هستیم.
وی با بیان اینکه در بحث اکتشاف در مس سونگون پیشرفت چشمگیری صورت گرفته است، ادامه داد: عملیات مناسبی در این خصوص انجام یافته، بطوری که میزان ذخایر مس به بیش از یک میلیارد تن رسیده که در حال بهره برداری است.
پورمحمدی با اشاره به راه اندازی خط سوم کنسانتره در مجتمع مس سونگون نیز گفت: با راه اندازی این فاز تولید کنسانتره به بیش از ۴۵۰ هزار تن افزایش می یابد.
وی اظهار داشت: با راه اندازی کارخانه تغلیظ نیز ۱۰۰ هزار تن مس محتوایی تولید خواهد شد که لازمه گام بعدی برای راه اندازی کارخانه ذوب است.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: مس کاتدی به روش لچینگ، به میزان ۳ هزار تن در سال تولید خواهد شد که مس مورد نیاز استان را تامین خواهد کرد.
وی اظهارداشت: تجهیزات خط سوم کنسانتره مس سونگون در سال، ۱۳۹۰ خریداری شده بود که بنا به دلایلی مسیر متفاوتی رفته بود و با پیگیری هایی که انجام شد ۸۰ درصد تجهیزات به استان برگشته و مابقی نیز انتقال می یابد.
پورمحمدی گفت: در یکسال آینده کارخانه تلغیظ به بهره برداری خواهد رسید و کارخانه ذوب نیز طی مدت ۳۶ ماه راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: پتانسیل عمده ای در آذربایجان شرقی وجود دارد ولی از ظرفیت آن کمتر استفاده می شد، بطوری که کنسانتره به شکل خام از استان خارج میشد که با راه اندازی فاز سوم مس سونگون، مراحل فرآوری در همین جا انجام و صنایع پایین دستی استان از آن بهره مند خواهند شد.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: هم اکنون برای حدود ۵۰۰ نفر در مس سونگون اشتغال زایی شده است که با افتتاح کارخانه ذوب برای پنج هزار نفر بطور مستقیم فرصت اشتغال ایجاد خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر