کد خبر: 970345
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
رئیس جمهور گفت: بودجه آموزش و پرورش از ابتدای دولت یازدهم سه برابر و حقوق معلمان چهار برابر افزایش یافته است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی در آیین آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ که امروز (دوشنبه) به طور رسمی با نواخته شدن زنگ مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) توسط وی آغاز شد گفت: خوشحالم که در سال ۹۸-۹۹ در جمع شما دانش آموزان هستم. آغاز مهر به عنوان عید نوروز علم و دانش، تحقیق و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه است.برای ما امروز یک روز بیادماندنی است.

روحانی تصریح کرد: هم برای شما دانش آموزان هرسالی که وارد مدرسه می شوید یک روز به یاد ماندنی در سال تحصیلی شماست و هم برای پدر و مادران و خانواده گرامی شما که از هفته ها و ماهها پیش تلاش می کنند تا ثبت نام کنند نام عزیزانشان کتابها و لباسها تهیه شود و آمادگی روحی پیدا کنند روز مهمی است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مهم این است که در کنار تلاش معلمان، تلاش شما دانش آموزان و خانواده ها، دولت تلاش می کند که امروز آن کمبودی که وجود دارد بهتر جبران کند. سنگین‌ترین بار کشور بر دوش معلمین است و آنها هستند که آینده کشور را می‌سازند.

وی با تاکید بر اینکه همه آینده کشور در دستان فرزندان آن است افزود: ما از لحاظ دولت همه تلاش ما این است که وزارتخانه آموزش و پرورش و بخش های مدیریتی و آموزشی همه بتوانند آماده کار باشند و مکان تدریس و درس یعنی مدرسه به عنوان محیط آموزشی آماده باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: کاری که ما باید انجام دهیم مدرسه ها را بسازیم و تعمیر و آماده کنیم، ‌معلمان لازم را استخدام کنیم و بودجه آموزش و پرورش را تهیه کنیم و به موقع بتوانیم پرداخت کنیم و معلمان ما هم در حدی که در توان ما است آنها را یاری و کمک کنیم. آینده کشور باید توسط نسل سوم و چهارم ساخته شود. محیط مدرسه باید برای دانش آموز لذت بخش باشد.

وی اظهار داشت: آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر و شاد و پرنشاط برای دانش آموزان هست؟ اگر محیط مدرسه محیطی پرنشاط است دانش آموزان برای ما بنویسند که این محیط چگونه شادتر و امن تر خواهد شد؟

روحانی خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزان در مدرسه با معلمان خود رابطه پدری و مادری برقرار کردند و محیط کلاس تبدیل به محیط رشد در آن صورت پیشرفت کشور بهتر انجام خواهد شد.

وی گفت: نباید محیط مدرسه به محیطی دوقطبی تبدیل شده و عده‌ای رنج بکشند و مورد استهزا قرار گیرند و عده‌ای هم طور دیگری باشند.

رئیس جمهور افزود: همه باید یکدیگر را یاری کنیم تا مدرسه‌ای شاد و پرنشاط داشته باشیم تا بتوانیم آینده ای خوب را با هم بسازیم. در آغاز دولت یازدهم بودجه آموزش و پرورش ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است و امروز بودجه آموزش و پرورش ۴۶ هزار میلیارد تومان است یعنی بودجه آموزش و پرورش در طول این ۶ سال به ۳ برابر افزایش پیدا کرده است.

رئیس جمهوری ادامه داد: حقوق معلمین به طور متوسط در سال ۹۲ یک میلیون و ۳۰۰ هزارتومان بوده است و امروز حقوق معلمان به طور متوسط ۴ میلیون و صدهزارتومان است، یعنی در طول ۶ سال حقوق معملین تقریبا ۴ برابر افزایش پیدا کرده است. یعنی دولت در حد توان و امکانات تلاش کرده است مدرسه بهتر،حقوق بیشتر برای معلمین، و تلاش بیشتر برای کتاب‌های درسی و محیط مناسب برای آموزش و پرورش آماده کند.

وی گفت: در کنار دولت خانواده‌های شما هستند که بی‌تردید همه آرزوی آنها موفقیت شما است، درس خوب خواندن، درس یاد گرفتن و آماده شدن برای پله‌های ترقی در آینده و این که بتوانید در آینده بار مسئولیت سنگینی را بر دوش بگیرید. همه آینده کشور از آن شما است، شما نسل سوم و چهارم انقلاب هستید، نسل اول و دوم در حال پایان مسئولیت و ماموریت خود است.

رئیس دولت دوازدهم گفت: همه کشور در اختیار شما است،‌ این شما هستید که باید آینده کشور بسازید. بنابراین بی‌تردید خانواده ها باید در زمینه آموزش، شما را یاری کنند و اگر مشکلی در مدرسه دارید، حتما خانواده شما با مسئولین مدرسه بدون تعارف در میان بگذارند چون آموزش، زندگی و آینده شما برای همه ما بسیار اهمیت دارد.

روحانی اضافه کرد: مساله سوم مساله معلمان است که بار اصلی بر دوش آنها است. سنگین‌ترین بار کشور بر دوش معلمان است. آنها هستند که آینده کشور را می سازند و این بوستان و گل‌های زیبای آن را برای این که در سراسر کشور عطر آن به مشام برسد، آماده می‌کنند.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
0
جناب روحانی حرفی را بزن که مردم قبول کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
بله،اگه حقوق فرهنگیان چهاربرابر افزایش پیدا کرده ،به جای آن تورم هم ده برابر افزایش داشته است.درنتیجه حقوق معلمان زیر نورم می باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
در جواب ناشناس مورخ دوم مهرماه ساعت 6:28 باید بگویم احسنت اگر کلمه حقی هم باشد ایشان گفته اند خواهشمندیم پیام ایشان را هفته معلم به ریاست محترم جمهور بفرستید ورونوشت آن رابه رویت رهبر معظم انقلاب بفرستید.باشد که مسولین با چشمانی باز حقایق را به مردم بگویند به قول ریاست محترم جمهور ملاک تورم جیب مردم(قشر فرهنگیان محترم ) هست نه آمار وارقام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
0
بابا بیخیال اینا فرهنگی هسنند
اون الف ب پ ... را که بلدی همین ها بهت یاد دادند
حالا بماند که بلد نیستند کلید بدرد نخور گول مالی بسازند اما ... هم که نیستند میزنند درک مطلبتو -0- میدند دردسر میشه ها
برو این دام بر مرغی دگر نه (به کسر نون و سکون ه)
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار