کد خبر: 970198
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: در معاملات روز جمعه بازار بورس امریکا، لغو سفر هیئت چینی به منطقه کشاورزی ایالات مونتانا بورس وال‌استریت را منفی کرد.
به گزارش رویترز، اداره کشاورزی ایالت مونتانای امریکا اعلام کرد سفر برنامه‌ریزی شده هیئت تجاری چینی به منطقه کشاورزی این ایالت که قرار بود این هفته انجام شود، لغو شده است. این هیئت بنا بود چند روز بیشتر در امریکا بماند، اما زودتر از موعد این کشور را ترک کرده است.
پس از لغو این سفر شاخص‌های اصلی بورس امریکا منفی شدند. هیئت چینی با هدف مذاکره با مقامات امریکایی برای حل اختلافات تجاری به واشنگتن آمده بودند. در زمان حضور چینی‌ها در امریکا، ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، اعلام کرد به دنبال یک توافق جامع است و نمی‌خواهد توافق فقط محدود به خرید محصولات کشاورزی بیشتر توسط چینی‌ها باشد. تا پیش از انتشار خبر خروج پیش از موعد چینی‌ها شاخص S&P۵۰۰ و داو جونز صنعتی مثبت بودند. ماه‌هاست که وال‌استریت با انتشار سیگنال‌های خوب یا بد نسبت به مذاکرات تجاری بین واشنگتن و پکن مثبت و منفی می‌شود.
بیشترین تأثیر را توئیت‌ها و گفته‌های ترامپ بر وال‌استریت می‌گذارد و در حال حاضر سهامداران به این روند عادت کرده‌اند.
بیلی دلویچ کارشناس بازار مؤسسه بیرد در شهر میلواکی معتقد است: شرایط اخیر بیش از پیش نگران‌کننده است، چراکه این دفعه چینی‌ها تصمیم گرفتند مذاکرات را ترک کنند و نه ترامپ.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار