کد خبر: 969960
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
سرويس ايران جوان آنلاين: مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری سمنان از تلاش برای ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه پسماند‌های شهری برای اولین‌بار در سمنان خبر داد.
حمیدرضا پیوندی، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری سمنان با اشاره به تلاش برای ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه پسماند‌های شهری در سمنان گفت: ایجاد این صنایع تبدیلی علاوه بر ایجاد اشتغال به افزایش درآمد فعالان این بخش کمک شایانی می‌کند. وی با اشاره به ارزش‌افزوده ایجاد شده از ناحیه این صنایع تبدیلی افزود: با ایجاد صنایع تبدیلی به طور مثال اگر یک نوع پسماند را که در حال حاضر به قیمت ۳۰۰۰ تومان به فروش می‌رسانیم با یک خردکردن اولیه قیمت آن حداقل به دو برابر افزایش می‌یابد.
این مقام مسئول ادامه داد: ضمن اینکه با این صنایع تبدیلی اشتغال مستقیم و غیرمستقیم زیادی هم ایجاد می‌شود؛ و بخش زیادی از سرمایه‌ای که تاکنون به هدر می‌رفت برمی‌گردد. مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری سمنان آینده مدیریت پسماند در شهر سمنان را روشن ارزیابی کرد و گفت: پسماند از چنان ارزشی برخوردار است که از آن به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود لذا شهرداری سمنان در تلاش است که حداکثر استفاده را از این ظرفیت ببرد. وی با اشاره به فعالیت برخی ضایعاتی‌ها در سطح شهر اضافه کرد: براساس قوانین، شهرداری و دیگر دستگاه‌های مسئول با توجه به تهدید بهداشت عمومی، می‌توانند با دوره‌گرد‌های فعال در این حوزه برخورد کنند. پیوندی با اشاره به ایجاد شهرک اختصاصی بازیافت در سمنان تصریح کرد: از ضایعاتی‌ها دعوت می‌شود که فعالیت‌ها و انبار‌های خود را به این شهرک که از همه زیرساخت‌های لازم نیز برخوردار است انتقال دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار