کد خبر: 968613
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: اگر روند تحقق درآمد‌ها به همین ترتیب ادامه پیدا کند، در پایان سال ۱۹۰۰ میلیارد کسری بودجه خواهیم داشت.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: مجید فراهانی در پاسخ به پرسشی در خصوص گزارش خزانه‌داری از حساب‌های درآمد و هزینه‌های شهرداری تهران در چهار ماهه نخست سال و افزایش معنادار هزینه‌های دفتر شهردار اظهار داشت: این گزارش‌ها باید با جزئیات بیشتری ارائه تا امکان ارزیابی دقیق‌تر فراهم شود بخصوص رقم‌هایی که افزایش معنادار دارند وبرای ارزیابی به جزئیات بیشتری نیاز است.

وی ادامه داد: نکته مهمی که در این گزارش وجود داشت، تحقق ۹۰ درصدی درآمد‌ها است یعنی ۱۰ درصد درآمد‌های پیش‌بینی شده، محقق نشده و اگر همین روند ادامه پیدا کند، از بودجه ۱۹ هزار میلیاردی، ۱،۹۰۰ میلیارد تومان محقق نخواهد شد و باتوجه به اولویت هزینه‌های جاری معمولاً این میزان کسر اعتبار، از پروژه‌های عمرانی و حمل و نقل عمومی کسر می‌شود.

انقباض درآمد‌های حوزه شهرسازی

فراهانی تأکید کرد: باید تلاش کنیم ردیف‌های درآمدی که در مصوبه بودجه پیش‌بینی شده، محقق شود به ویژه درآمد‌های حوزه شهرسازی که بر اساس تحلیل‌های مالی اقتصادی با سخت گیری‌ها و بخشنامه‌های صادره در این حوزه انقباض درآمدی به وجود خواهد آمد و لازم است برنامه‌ریزی‌های لازم برای گشایش درآمدی در شش ماهه دوم‌سال حاصل شود.

گزارش میزان جذب سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی به شورا

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه ضروری است شهرداری به دنبال ایجاد درآمد‌های پایدار جدید باشد، گفت: شهرداری باید گزارش‌هایی در خصوص برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه ایجاد درآمد‌های پایدار جدید شده، به شورا ارائه کند. همچنین توجه ویژه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و جذب سرمایه‌های عمومی، از نکات دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر راه نجات شهرداری، استفاده از این سرمایه‌ها است که از ماه آینده لازم‌است شهرداری میزان جذب سرمایه‌گذاری‌های عمومی و خصوصی را اعلام کند.

شرکت‌های زیان منحل یا ادغام شوند

وی با اشاره به لزوم کاهش هزینه‌ها در شهرداری افزود: این کاهش هزینه‌ها باید به دنبال افزایش بهره‌وری باشد و در گزارش‌های ارائه شده، این موضوع مورد توجه قرار گیرد. همچنین تغییر ساختار، یکی از راهکار‌های کاهش هزینه‌ها است. با این میزان نیروی انسانی که تنها سالیانه ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان باید صرف حقوق و دستمزد شود، بدون‌تغییر ساختار وفرایند انجام فعالیت‌ها امکان تحول جدی در کاهش هزینه وجود ندارد.

وی پیشنهاد کرد: با اصلاح ساختار و ادغام شرکت‌ها و انحلال شرکت‌های ضررده، از هزینه‌های شهرداری کاسته شود.

فراهانی توضیح داد: ۵۵ درصد نیروی انسانی در شهرداری، در شرکت‌ها و سازمان‌های آن حضور دارند و بخش عمده‌ای از هزینه‌های جاری، در این شرکت‌ها صرف می‌شود بنابراین لازم است شرکت‌های زیان‌ده، حذف و شرکت‌هایی که بهره‌وری ندارند، ادغام شوند و با اصلاح فرایند انجام کار‌ها قدم‌های عملی و مهم در بهره وری برداشته شود.

مدیریت درآمد‌ها برای مقابل با تکان‌های اقتصادی

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران تأکید کرد: معاونت مالی در شهرداری باید به اقتصاد شهر نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد و برای ذخیره منابع، برنامه‌ریزی کند تا در زمان تکان‌ها و تنش‌های اقتصادی، از محل این ذخیره بتواند شهر را با کمترین اداره کندو با پیش بینی احتمالی افت شدید درآمد‌ها در هنگام بحران کمترین تنش به اداره شهر وارد شود.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
0
0
سلام. خدا وکیلی آقای فراهانی انسان بسیار پاک و شریف است. و واقعا باید نیروی انسانی بسیار زیاد شهرداری تعدیل شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار