کد خبر: 967991
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
در سایه سکوت مسئولان سینمایی
فیلم کوتاه داستانی «بچه‌خور» به کارگردانی محمد کارت برنده جایزه بزرگ نوزدهمین دوره فستیوال فیلم اودنسه دانمارک شد و توانست جایزه بزرگ آن را دریافت کند تا از طرف این فستیوال به آکادمی اسکار معرفی شود.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین - حامد طبیعت پور: هنوز زمان زیادی از انتخاب غیرمنتظره ایران برای معرفی یک مستند به اسکار نگذشته بود که صبح امروز خبری منتشر شد مبنی بر حضور یک فیلم کوتاه ایرانی در مراسم اسکار ۲۰۲۰.

حدود ۱۰ روز پیش بود که هیات معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار، در پی چند جلسه مستمر، فیلم مستند «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی را به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار ۲۰۲۰ انتخاب کرد و حالا فیلم کوتاه «بچه خور» به کارگردانی محمد کارت که جایزه بزرگ فستیوال اودنسه دانمارک را کسب نموده توانسته است به آکادمی اسکار معرفی شود.
 
یک فیلم دیگر از ایران راهی اسکار شدیک فیلم دیگر از ایران راهی اسکار شد

فیلم کوتاه داستانی «بچه‌خور» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی برنده جایزه بزرگ نوزدهمین دوره فستیوال فیلم اودنسه دانمارک شد. این فیلم در ادامه حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه بین‌الملل نوزدهمین دوره فستیوال اودنسه دانمارک به نمایش درآمد و توانست جایزه بزرگ آن را دریافت کند تا از طرف این فستیوال به آکادمی اسکار معرفی شود.

موضوعی که باید به فال نیک گرفت و حضور دو اثر قابل توجه مستند و فیلم کوتاه از کشورمان در مراسم اسکار را باید نوید دهنده سال خوبی برای سینمای مستند ایران دانست.

البته در حالیکه رسانه‌ها از ساعات آغازین امروز به پوشش این اتفاق مبارک برای سینمای ایران پرداختند، اما سکوت و عدم اطلاع رسانی مدیران سینمایی کشور در نوع خود جای تعجب دارد و امیدواریم هرچه زودتر متولیان سینمایی نیز از اهالی رسانه عقب نمانند و این رویداد بزرگ را مورد حمایت قرار دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار