کد خبر: 967919
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۷
سیدعبدالله متولیان
یکی از موضوعات برجسته در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، موضوع تصحیح گفتمان انقلاب در گام دوم است. بیانیه گام دوم: کشور، نخبگان و علما و دانشمندان، سیاستمداران، مسئولان، اصحاب فرهنگ و رسانه، فرهیختگان و... را به تصحیح گفتمان انقلاب فرا‌می‌خواند. بیانیه گام دوم بر این حقیقت تأکید می‌کند: مادامی که گفتمان انقلاب تصحیح نشده و از پیرایه‌ها و آلودگی‌های اقتصاد لیبرالیستی پاک‌سازی نشود، خطرات بیشتری انقلاب اسلامی را تهدید نموده و حرکت انقلابی جوانان نیز برای تحقق گام دوم کم اثر و ناچیز خواهد بود.

حقیقت این است که طی سال‌های پس از جنگ، به دلیل تبعیت از اقتصاد لیبرالیستی و سرمایه‌داری:

۱ - فرهنگ، اقتصاد، خانواده، روابط اجتماعی و اخلاق عمومی و... آسیب جدی دیده‌اند.

۲ - دستاورد‌های بی‌شمار و استثنایی جمهوری اسلامی کم فروغ و تحت‌الشعاع آثار تلخ اقتصاد لیبرالیستی نظیر: تبعیض، غربزدگی، آقازادگی، رانت‌خواری، فاصله طبقاتی، فقر عمومی، حقوق‌های نجومی، واردات ضد تولید، قاچاق رانتی، اشرافی‌گری، ریاست‌طلبی، مفاسد اقتصادی و... قرار گرفته و کام مردم را تلخ نموده‌است.

۳ - تبعیت نظام اسلامی از اقتصاد لیبرالی برای نظام سلطه به‌عنوان یک فرصت طلایی برای پیگیری اهداف براندازانه خود علیه ایران تلقی شده و طی سال‌های پس از جنگ بار‌ها شاهد تحرک نظام سلطه برای براندازی جمهوری اسلامی با حمایت عوامل و عناصر خودفروخته داخلی بوده ایم. آخرین مورد از سوءاستفاده غرب از اقتصاد بیمار داخلی به تابستان گذشته باز می‌گردد که سران نظام سلطه از آن تحت عنوان تابستان داغ یاد کرده و بر این باور بودند که کریسمس را در تهران جشن خواهند گرفت.

۴ - رفته رفته کشور و جامعه از آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی فاصله گرفته است.

۵ - استحکام خانواده ایرانی آسیب دیده و با خطرات جدی مواجه شده است.

۶ - سبک زندگی ایرانی اسلامی، تحت تأثیر سبک زندگی نامتجانس غربی منبعث از اقتصاد بیمار لیبرالی قرار گرفته و آسیب دیده است.

۷ - با سفر و سکونت فرزندان و خانواده مسئولان و دولتمردان در کشور‌های غربی، مردم نسبت به مسئولان و بعضاً نسبت به نظام بی‌اعتماد شده‌اند.

۸ - در حالی که کشور ایران بیش از ۷ درصد منابع جهان را در اختیار دارد تحت تأثیر اقتصاد لیبرالی، از ظرفیت‌های فراوان داخلی استفاده نشده و بلکه در برخی موارد تعمداً کنار گذاشته شده‌است.

۹ - شوربختانه برخی سیاسیون از اردوگاه اصلاحات تحت تأثیر اقتصاد بیمار لیبرالی به بیماری الیناسیون و غربزدگی دچار شده و رسماً و علناً برنامه براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را کراراً در دستور کار خود قرار داده و در هر نوبت بعد از ناکامی، تعدادی از براندازان جلای وطن کرده و به دامن سرویس‌های جاسوسی غرب پناهنده شده‌اند.

۱۰ - اخلاق سیاسی و روابط احزاب نسبت به حاکمیت تحت تأثیر فرهنگ غلط اقتصاد لیبرالی به شدت آسیب دیده و به سمت فساد سیاسی متمایل شده‌است.

بیانیه گام دوم انقلاب ما را به اتخاذ مواضع انقلابی و بازگشت به گفتمان مقاومت فعال فرا می‌خواند. مقاومت فعال درسی است که از «محرم و صفر»، «از کربلا و عاشورا» و «از حماسه خونین و سرخ حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و یاران باوفایش» می‌آموزیم. کم نبودند کسانی (از بستگان، نزدیکان و... آن امام عزیز) که از سر خیرخواهی! آن حضرت را به «تسلیم»، «سازش»، «انزوا»، «فرار»، «مذاکره و تقسیم قلمرو حاکمیت» با یزید دعوت می‌کردند، اما منطق مقاومت در کلام نورانی آن امام همام برای طول تاریخ تصویر شد که: «ألا و إنّ الدّعی و ابن الدّعی قد رکزنا بین اثنتین، بین السلّه و الذلّه. هیهات منّا الذلّه؛ یزید مرا بین دو راهی قرار داده است: کشته شدن، و ذلت. هیهات که ما ذلت را بپذیریم».

منطق مقاومت در حماسه حسینی ما را به عدالت‌خواهی و ستم‌ستیزی، عزت، پاسداری از اسلام و ارزش‌های اسلامی، شهادت در راه خدا، جمع میان سیاست و معنویت، امر به معروف و نهی از منکر و در یک کلمه ما را به مقاومت فعال فرا می‌خواند و در نقطه مقابل سست‌کمربندها، سوداگران با غرب و دلبسته‌های به چرب و شیرین و آلاف و علوف دنیا و سازش‌کاران و معامله‌گران با یزیدیان زمانه و شیطان ما را به ذلت‌پذیری، تحقیر، ظلم‌پذیری، خواری‌طلبی، بردگی و نوکری، استثمار و استحمار، ترس، غفلت و در یک کلمه تسلیم دشمن شدن فرا می‌خوانند.

انقلاب اسلامی ایران بر اساس منطق مقاومت به صورت صد درصدی متأثر از حماسه جاوید اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام است و تا مرحله پنجم فرایند انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج)، خود را ملتزم به پیروی از الگوی مقاومت فعال می‌داند. حضرت امام خمینی به‌عنوان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در باره تأثیر دائمی محرم و صفر و نهضت حضرت امام حسین علیه‌السلام بر اسلام و انقلاب اسلامی سخنان ناب و شنیدنی دارند که به اختصار به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:
«محرم ماهی است که عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرده، و به اثبات رسانده است که در طول تاریخ، همیشه حق بر باطل پیروز شده است.» (صحیفه امام ج۵ ص ۱۷۷)

«.. محرم ماه حماسه و شجاعت و فداکاری، ماهی که خون بر شمشیر پیروز شد، ماهی که قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم و داغ باطل بر جبهه ستمکاران و حکومت‌های شیطانی زد، ماهی که به نسل‌ها در طول تاریخ، راه پیروزی بر سر نیزه را آموخت، ماهی که شکست ابر قدرت‌ها را در مقابل کلمه حق به ثبت رساند، ماهی که امام مسلمین، راه مبارزه با ستمکاران تاریخ را به ما آموخت، راهی که باید مشت گره کرده آزادیخواهان و استقلال طلبان و حق گویان بر تانک‌ها و مسلسل‌ها و جنود ابلیس غلبه کند و کلمه حق، باطل را محو نماید... امام مسلمین به ما آموخت که... اگر کیان اسلام را در خطر دیدید، فداکاری کنید و خون نثار نمایید.» (صحیفه امام ج۵ ص ۷۵)

«رمز پیروزی اسلام بر کفر جهانی را در این قرن که پانزدهم خرداد ٤۲ سرآغاز آن بود، در دوازدهم محرّم حسینی جست‌وجو کنید که انقلاب اسلامی ایران، پرتوی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است.» (صحیفه امام؛ ج‏۱۷، ص ٤۸۲)

«محرم را زنده نگه دارید؛ ما هر چه داریم از این محرم است... محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.» (صحیفه امام ج ۱۵ ص ۳۳۰)
 
هم‌اینک کشور متأثر از آثار ضدارزشی اقتصاد لیبرالیستی صحنه رویارویی، تقابل، نبرد و مچ اندازی دو تفکر و دو روایت از ادامه راه است؛ از یک‌سو شیفتگان فرهنگ غربی و غرب پرستان، رفاه‌طلبان، مرفهین بی‌درد، مشتاقان فرهنگ فاسد کاخ‌نشینی و اشرافی‌گری و در یک کلمه مشتاقان و مروجان اسلام امریکایی، انسداد و بن بست در انقلاب اسلامی را روایت می‌کنند و تنها راه ماندگاری را تسلیم و سازش با شیطان، عبور از ارزش‌ها و هم‌سویی با استثمارگران گرگ صفت اعلام می‌کنند و در طرف دیگر؛ بازماندگان بر عهد و پیمان امام راحل، عاشقان فرهنگ ناب محمدی، پیروان واقعی حماسه علوی و فاطمی و حسینی، معتقدان به حکومت جهانی حضرت مهدی و خردمندان انقلابی و شجاعان با بصیرت و دلدادگان به فرهنگ عاشورا قرار دارند که با صد‌ها قرینه و شاهد و دلایل متقن بر این باورند که تنها راه حفظ استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... ایستادگی در برابر زورگویی و زیاده‌خواهی غرب وحشی و تکیه بر داشته‌های بی‌نهایت و ظرفیت‌های فوق‌العاده داخلی است؛ و در این میان یکی از مهم‌ترین مخاطبان بیانیه گام دوم انقلاب همانا خواص و مسئولان نظام اسلامی هستند. احزاب سیاسی، مسئولان و دولتمردان و خواص باید تکلیف خود را نه در شعار بلکه در عمل با بیانیه گام دوم انقلاب روشن کنند که راه واقع‌بینی در پیش گرفته و از گذشته ۳۰ ساله پس از جنگ خجالت زده و پشیمانند یا کمافی‌السابق از راه طی شده و اصرار بر اسلام کاخ‌نشینان، اسلام مرفهین بی‌درد، اسلام اشرافیت اموی و در یک کلمه اسلام امریکایی با افتخار یاد کرده که در این صورت باید منتظر باشند تا به دست جوانان باانگیزه و انقلابی از سپهر سیاست کنار گذاشته شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار