کد خبر: 967124
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
امام‌جمعه تبریز:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز با تاکید بر رعایت حال آحاد مردم در عزاداری‌های محرم، گفت: ساعات عزاداری‌ها باید به گونه‌ای تنظیم شود که موجب سلب آسایش و آرامش مردم نشود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم  در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان با بیان اینکه ماندگاری آموزه های فرهنگ عاشورا و قیام سید و سالار شهیدان در شکوه عزاداری های خیابانی است، از مدیران و روسای دسته جات حسینی خواست ساعات عزاداری را به نحوی تنظیم و برنامه ریزی کنند که مزاحمتی برای آسایش مردم نداشته باشد.

وی بر مسجدمحور بودن عزاداری های ماه محرم تاکید و اضافه کرد: بهتر است عزاداران حسینی شروع و پایان مراسم های خود را به مساجد محلات مختلف متمرکز کنند و البته در این رابطه مدیران ادارات کل اوقاف و تبلیغات اسلامی هم باید بستر های لازم برای بهره برداری هیات ها از مساجد در ایام عزاداری را فراهم سازند.

آل هاشم با یادآوری اهداف تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان، مشارکت، همگرایی و همبستگی هیات های حسینی و نهادهای متولی مسایل فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و افزود: تقویت بنیان های فکری، ارزشی و اعتقادی به وجود آمده در نظام اسلامی باید در این ستاد مورد توجه قرار گیرد که ایام محرم فرصت مناسب در این رابطه است.

وی افزایش جذابیت و معرفت افزایی را از دیگر اهداف این ستاد برشمرد و ادامه داد: باید توجه داشت که ترسیم چشم اندازها و راهبردها، مراسم های مذهبی به خصوص آیین های عزاداری حسینی را جهت می دهد.

حجت الاسلام آل هاشم، توجه جدی به بسط و توسعه اندیشه ها و نظرات امام راحل و رهبر انقلاب پیرامون مناسب های مذهبی را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای اینکه فرهنگ عاشورایی در عزاداری های حسینی بیش از پیش تبیین شود، باید علاوه بر بهره گیری از نوآوری ها و خلاقیت ها، نظرات صاحبان فکر و اندیشه در راستای تعمیق آموزه ها و جامعیت بخشیدن به حرکت های مذهبی، به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.

وی بصیرت افزایی در شئون فرهنگی و مذهبی را مهم خواند و اظهار داشت: برای مبارزه با توطئه های دشمنان و خنثی کردن آنها در مناسبت های مذهبی باید محتوای برنامه ها و مراسم ها در جهت بصیرت افزایی باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر