کد خبر: 967044
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۶
باور عمیق ذهنی و قلبی به قرآن آرامش‌بخش
اگر کسی گرهی در کارش افتاده باشد و دست به هر کاری بزند، وقتی تمام راه‌ها را امتحان کرد و نتیجه نگرفت، به پیشنهاد دوست یا همکارش پیش یک دعانویس مجرب می‌رود.
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: اگر کسی گرهی در کارش افتاده باشد و دست به هر کاری بزند، وقتی تمام راه‌ها را امتحان کرد و نتیجه نگرفت، به پیشنهاد دوست یا همکارش پیش یک دعانویس مجرب می‌رود. چند تا سؤال از او می‌پرسد و خیلی زود می‌فهمد که او را جادو کرده‌اند؛ با چند تا تخم‌مرغ که ادعا می‌کند هر روز صبح زود جلوی خانه‌اش بوده. یکی هم می‌گوید نخ و سوزن در ماشینش پیدا کرده و از آن روز رابطه‌شان دارد هر روز وخیم‌تر و سر هیچ و پوچ دعوایشان می‌شود. برایت نسخه می‌پیچد. چیز‌هایی را با هم قاطی می‌کند که باید بجوشانی. یکسری از دستور‌ها را باید دفن کنی. بعضی‌شان هم باید روی لباس کسی که مد نظرت است اسپری کنی. با توجه به برخی آیات صریح قرآن که به موضوع سحر و جادو اشاره کرده است، نمی‌توان حضور سحر و جادو را به طور کلی انکار کرد، اما باید مراقب شیاد‌ها بود و به دکانشان نرفت، چراکه بسیاری از سحر‌های امروزی و مخصوصاً راه‌های دفعشان خرافه‌ای بیش نیست و وجهه منطقی ندارد. ساحران زمان حضرت موسی (ع) از شعبده و چشم‌بندی که بخشی از سحر است، استفاده می‌کردند. طناب را می‌انداختند، چشم‌های مردم را سحر و وانمود می‌کردند طناب حرکت می‌کند. در حالی که آن‌ها تصرفی روی اشیای پیرامونشان نداشتند.

یادمان باشد بخشی از سحر ناشی از توجه بیش از حد به خرافات و تصرف سحر در خیال انسان است. اگر مردم آگاهی کامل پیدا کنند، قطعاً دکان خیلی از این ساحران فریبکار تخته می‌شود. در کتاب مفاتیح‌الجنان دعا‌های بسیاری برای دفع سحر آمده و خواندن مداوم آیت‌الکرسی و آیه مبارکه و ان یکاد از روی باور و اعتقاد عمیق فکری و قلبی یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با آن است. امروزه خواندن و ان یکاد و نصب کاشی آن در خانه‌ها یا تابلوی آن در میان خانواده‌ها مرسوم است که همین نشان از باور ایرانی‌ها درباره چشم‌زخم و سحر دارد. چشم‌زخم همان تعبیر چشم شور است که همه به کار می‌بریم. گاهی پیش آمده مهمانی آمده و بعد از تعریف و تمجید فرد یا وسیله‌ای، ترسیده‌اید که مورد هجوم چشم بد قرار بگیرید. آن وقت است که بلافاصله بعد از رفتنش اسپند دود می‌کنید. دانه‌ای که در میان کندر و گلپر برای ما ایرانی‌ها آرام‌بخش بوده و خیال ذهن و روحمان را در برابر چشم شور ایمن می‌کند.
فراموش نکنیم چشم زخم از نظر علمی ثابت شده است و در بسیاری از کشور‌ها و در ادیان مختلف به آن باور داشته‌اند و نسخه‌هایی برای رفع آن دارند.

به گفته بزرگان دین ما که همیشه راه‌هایی اخلاقی و مفید برای جامعه ارائه می‌دهند صدقه دادن یکی از بزرگ‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های دفع چشم زخم است. امام صادق (ع) می‌فرماید: «اگر کسی از شما چیزی از برادرش او را متعجب ساخت سه بار بگوید؛ ماشاءالله لاحول و لا قوه الا بالله العلی‌العظیم.»
آنچه پیداست اینکه انرژی منفی حسادت و بخل آنقدر زیاد و تأثیرگذار است که هیچ کدام از مردم جهان از آن در امان نیستند. حتی انرژی‌های کوانتومی هم تحت تأثیر انرژی‌های منفی هستند و یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها پاکسازی حسادت است.
ختم کلام، آیه شریفه ۵۱ از سوره قلم معروف به آیه «و‌إن یکاد» را زمزمه می‌کنیم که فرمود: «و‌إِن یکادُ الّذینَ کَفَروا لَیزلِقونَکَ بِأَبصرِهِم لَمّا سَمِعُوا الذِّکرَ و یقولونَ إِنَّهُ لَمَجنونٌ و مَا هُوَ إِلاّ ذِکرٌ لِلعَلَمین» «و همانا نزدیک است کافران هنگامی که قرآن را می‌شنوند، با (نگاه‌ها) و چشم‌هایشان تو را به زمین بزنند و می‌گویند: او مجنون است؛ حال آنکه قرآن (یا پیامبر) جز اندرزی برای جهانیان نیست.»
امید که در سایه قرآن، زندگی‌مان همواره از چشم بد و جهل و نادانی در امان باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار