کد خبر: 966836
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
وزیر کشور پاسخ دهد
امام جمعه تبریز به آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران اشاره کرد و گفت: از دست‌اندرکاران اعم از استاندار، فرماندار، سپاه، ارتش، هلال احمر و اورژانس تشکر فراوان داریم ولی آقای رحمانی فضلی باید وظیفه ستاد بحران را احصا کند که چرا باید چهار روز از آتش‌سوزی بگذرد و مهار نشود؟

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، به جدیدترین سامانه پدافند هوایی ساخت ایران (باور۳۷۳) اشاره و اظهار کرد: این سامانه با حضور رئیس جمهور رونمایی شد و در آستانه تحویل به ارتش است. 

وی با بیان اینکه «باور ۳۷۳» را می‌توان پیچیده‌ترین و مهم‌ترین سامانه ساخت داخل به حساب آورد، تصریح کرد: کار طراحی، ساخت، تست و عملیاتی شدن در کمتر از یک دهه به دست متخصصان ایرانی در داخل کشور انجام شده است.  

سامانه پدافندی «باور ۳۷۳» برتر از سامانه آمریکایی است

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: سامانه پدافندی «باور ۳۷۳» برتر از سامانه آمریکایی است چراکه ما به سامانه قوی‌تر از S300 نیاز داشتیم و بهره‌برداری از این سامانه، توان بازدارندگی کشور را خواهد داشت و واژه‌های جدیدی در عرصه فناوری خواهد بود. 

وی یادآور شد: تاخیر در تحویل سامانه S300 روسیه از سوی طرف مقابل، سرآغازی برای اتکا به توان داخل و باور به مفاهیم کلیدی چون ما می‌توانیم و خواستن توانستن است، بو؛ هر چند روسیه به تعهد خود عمل کرد و سامانه S300 را به ایران تحویل داد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این موضوع مانع عدم کارآیی و کار نکردن در حوزه صنعت دفاعی برای بومی‌سازی تسهیلات سامانه هوایی نشد و پروژه «باور ۳۷۳» دیروز که فرمانده معظم کل قوا به آن امید داشت، امروز به سرانجام رسید. 

وی خاطرنشان کرد: چند سال پیش رهبری از سه باور امام بزرگوار سخن می‌گفتند که این سه باور به امام قاطعیت و شجاعت داده بود؛ باور به خدا، مردم و خود همچنین ثمره اعتماد و پای‌بندی جوانان به امام و پا‌ی‌بندی به باور سه‌گانه بود که حاصل آن بروز و ظهور «باور۳۷۳»در کنار دیگران توانمندی‌ها شد. 

آل هاشم در ادامه به موضوع شکاف ائتلاف سعودی و دردسر بودن آن برای آمریکا اشاره کرد و گفت: ائتلاف عربستان و امارت با آنکه این ائتلاف موفقیت‌هایی در کاستن برخی دستاوردهای گروه انصارالله داشت، ولی نتوانست بر کنترل آنها بر پایتخت یمن پایان دهد؛ نیروهای این گروه هر هفته به مواضع سعودی حمله کرده و عربستان را در بحث یمن منزوی‌تر کرده‌اند، اینک برای تامین مرزهای شمالی با حوثی‌ها سازش می‌کنند. 

وی به بازدید خود از منطقه عمومی پیرانشهر و منطقه صفر مرزی نیز گریزی‌ زد و گفت: بنده از رزمندگان لشکر عاشورا از نزدیک بازدید کردم که آنها در  صعب‌العبوترین مناطق مشغول فعالیت هستند و از مسوولان درخواست می‌کنیم برنامه‌ریزی کنند تا مسوولان استانی از نزدیک شاهد فداکاری این افراد باشند. 

آل‌هاشم در ادامه هفته دولت را به تمام خدمتگزاران دولت تبریک گفته و نام شهیدان رجایی، باهنر و شهدای دولت و کارمند را عزیز شمرد. 

وی به آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران اشاره کرده و گفت: از دست‌اندرکاران اعم از استاندار، فرماندار، سپاه، ارتش، هلال احمر و اورژانس تشکر فراوان داریم، ولی آقای رحمانی فضلی باید وظیفه ستاد بحران را احصاء کنید که چرا باید چهار روز از آتش‌سوزی بگذرد و مهار نشده باشد؟

امام جمعه تبریز ادامه داد: نزدیک به ۳۰۰ هکتار از جنگل‌های بکر دنیا در آتش سوخت ولی نتوانستند مهار کنند.  

وی یادآور شد: اگر چنانچه اختلافی در مدیریت بحران است و یا جنگل‌داری و آبخیزداری اختلافی با سایر سازمان‌ها دارند، در این میان مردم چه گناهی دارند؟ 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: بنده با وزیر دفاع و پشتیبانی و رئیس سازمان مدیریت بحران، امیر حیدری و امیر قربانی حرف زده‌ام  و حتی سردار خرم با دفتر رئیس ستاد پشتیبانی صحبت کرده و پیگیر بودند، الحمدالله امروز بالگردها وارد میدان شده‌اند ولی جالب است ستاد بحران اعلام کرده که بالگردها دستگاه آبپاشی ندارند، پس این وظیفه چه کسی است؟ 

آل هاشم با انتقاد از نبود امکانات لازم جهت مهار آتش گفت : چندصد میلیون برای هزینه کرد به این حوزه پولی نیست که مسئولان لنگ آن باشند.

وی افزود:کاش به ما می‌گفتند تا به  خیران تبریز می‌گفتیم پول آن آبپاش‌ها را تامین کنند. 

وی گفت: برای بررسی آخرین وضعیت منطقه بعداز نماز شخصا در مناطق حادثه‌دیده حاضر خواهم شد.

آل‌هاشم گفت: بنده بعد از نماز در جریان تلاش عزیزان خواهم بود تا ببینم موضوع به کجا رسیده است.  

وی با تبریک روز مباهله خاطرنشان کرد: مباهله از اعیاد اسلامی است که بین عموم مسلمانان و حتی خواص مظلوم مانده است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به تذکر هفته‌ای برای انتخابات گفت: یکی از شرایطی که کاندیدای مجلس باید داشته باشد، سعه‌صدر است و باید دقت شود افرادی که سعه‌صدر ندارد را شناسایی کنید.

وی افزود: افرادی که مقاومت بیشتری داشته و سعه‌صدر دارند، برای مجلس و نمایندگی مردم باید انتخاب شوند. 

امام جمعه تبریز با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم خاطرنشان کرد: سعی کنید این عزاداری‌ها به شکل سنتی برگزار شود چراکه انتظار می‌رود به احترام بیماران، همسایگان و شهروندان زودتر مراسم‌ برگزار شود.

خطیب نماز جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های هفته به روز پزشک و داروسازی اشاره کرد و گفت: از خدا اجر برای پزشکان و داروسازان متعهد داریم. 

وی یادآور شد: روز خانواده را پیش رو داریم و امیدوارم پدران، مادران و فرزندان نسبت به هم مهربان باشند. 

آل‌هاشم با بیان اینکه برخی‌ گمان می‌کردند که بعد از پیامبر اکرم(ص) دین و اسلام از خواهد رفت، گفت: دقیقا این موضوع در رحلت امام خمینی(ره) نیز حاکم بود ولی ایشان با اشاره به وجود جایگزین‌های مناسب نشان دادند که این انقلاب با اقتدار به کار خود ادامه خواهد داد. 

آل‌هاشم با تاکید بر تقوای اقتصادی در مردم گفت: تقوای اقتصادی یعنی از خوردن مال مردم، به یغما بردن دسترنج مردم و احتکار اموال اجتناب کرده و به حق دیگران تجاوز نشود.

وی در ادامه حضور آیت‌الله مجهد شبستری در آذربایجان‌شرقی را خیر مقدم گفت و افزود: مردم آذربایجان همیشه قدردان زحمات ۲۲ ساله شما بوده و هستند. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: این مصلایی که در آن حضور داریم به برکت و همت آیت‌الله شبستری است. 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امیرالمومنین علی علیه السلام قائم مقام رسول خدا از نظر علم، تقوا و تدبیر در امور دینی بی نظیر و مانند پیامبر اکرم بود و همه زمینه‌های برای تحقق آرزوهای شوم کفار را کور کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه با مرور تاریخ معاصر کشورمان این موضوع در انقلاب اسلامی ایران هم قابل مشاهده است گفت: دشمنان اسلام تلاش کردند تا در زمان حیات امام راحل به انقلاب ضربه برنند تا اهداف آن تحقق پیدا نکند.

خطیب نماز جمعه با اشاره بی نتیجه بودن این تلاش های مذبوحانه گفت : دشمنان ما فکر می‌کردند بعداز اما می‌توانند آرزوهای شوم خود را دنبال کنند اما هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه‌ای عزیز به ایران اسلامی و همه مسلمانان جهان این آرزوها را ناکام گذاشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر