کد خبر: 965784
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
با افتتاح پروژه ارتقای نسل اینترنت همراه روستاهای شهرستان تبریز ۲۳۰۴ خانوار روستایی از نسل سوم و چهارم اینترنت همراه بهره‌مند شدند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح سایت­‌های مخابراتی روستاهای "هروی"، "آرپا دره­‌سی"، "سفیدان جدید" و "بیرق" از توابع شهرستان تبریز، اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۲۱ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به برنامه‌­ریزی­‌های انجام شده برای بهبود و توسعه ارتباطات در استان افزود: توسعه تکنولوژی سایت­‌های مخابراتی در این روستاها به منظور تکمیل پوشش ارتباطی در این مناطق و استفاده روستاییان از پهن باند و کاهش شکاف دیجیتالی روستایی و شهری است.

وی هدف از اجرای این پروژه‌­ها را دسترسی مردم روستاها به شبکه ملی اطلاعات برشمرد و افزود: با افتتاح این سایت­‌ها تعداد ۲۳۰۴ خانوار دیگر در نقاط روستایی استان با جمعیتی افزون بر ۷۵۰۰ نفر، از خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه و اینترنت برخوردار شدند.

خرامش اعلام کرد: از این پس اهالی روستاهای "هروی"، "آرپا دره­سی"، "سفیدان جدید" و "بیرق" علاوه بر دسترسی به اینترنت پرسرعت، می­‌توانند از خدمات مختلف شبکه ملی اطلاعات نظیر خدمات بانکی، سلامت الکترونیک و خرید و فروش محصولات کشاورزی بر بستر اینترنت استفاده کنند.

سرپرست اداره کل ICT استان با بیان وضعیت پوشش تلفن همراه در کلانشهر تبریز اظهار کرد: هم‌اکنون در سطح شهر تبریز پوشش ۱۰۰ درصدی تلفن همراه و اینترنت ۴G برقرار است.

در این مراسم بهروز مهدوی فرماندار کلانشهر تبریز، با  قدردانی از اقدامات وزارت ارتباطات در توسعه  ارتباطات، گفت: وجود زیرساخت‌های ارتباطی مناسب، می‌­تواند موجب توسعه اشتغال در این مناطق شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر