کد خبر: 965716
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
مردی که متهم است چهار سال قبل دختر ۱۳‌ساله باجناقش را در شهرستان اراک به قتل رسانده‌است و از محل متواری شده بود روز گذشته در پایتخت بازداشت شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، عصر روز ۲۰‌مرداد‌سال‌۹۴ مأموران پلیس اراک از مرگ مشکوک دختر نوجوانی در حوالی یکی از گاوداری‌های حاشیه شهر باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به سودابه ۱۳‌ساله بود که از طناب دار حلق‌آویز شده بود. شوهر خاله او که سعید نام داشت و مأموران را باخبر کرده بود گفت: «چند روز قبل باجناقم همراه همسرش به مسافرت رفتند و سودابه را به ما سپردند تا همبازی پسر چهارساله‌ام باشد. سودابه دختر پرجنب و جوش و کنجکاوی بود و از آنجائیکه چندگاو داشتیم او در دوشیدن شیرگاو به ما کمک می‌کرد. آن روز عصر من و همسرم مشغول دوشیدن گاو‌ها بودیم و او هم پیش ما بود، اما بعد از لحظاتی از گاوداری خارج شد. بعد از اتمام کار ما هم از گاوداری بیرون آمدیم، اما با جسد حلق‌آویز سودابه روبه‌رو شدیم که علتش را نمی‌دانیم.»

بعد از تأیید این توضیحات از سوی خاله دختر نوجوان، جسد به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات در این زمینه آغاز شد تا اینکه در روند تحقیقات مأموران با بررسی صحنه جرم دریافتند طناب خیلی حرفه‌ای و محکم بسته شده است که به نظر می‌رسید این گره‌ها با زور مردانه و حرفه‌ای بسته شده است. به این ترتیب پرونده این بار به اتهام قتل عمد مورد تحقیق قرار گرفت و سعید تحت بازجویی قرار گرفت. او خلاف اظهاراتش گفت: «طناب‌ها را از قبل برای تنبیه و حلق آویز کردن سگ‌ها آماده کرده‌بودم. آن روز سودابه در حال بازی بود که به شوخی گفتم اگر اذیت کنی تو را هم مثل سگ‌ها آویزان می‌کنم. بعد طناب را دور گردن او انداختم، اما او تقلا کرد و روی زمین افتاد. جلو رفتم و تلاش کردم او را احیا کنم، اما بی‌فایده بود و نفس نمی‌کشید. آنجا بود همسرم را خبر کردم و با پلیس و اورژانس تماس گرفتیم.»

با اظهارات متناقض مرد جوان و نظر کارشناسان پزشکی قانونی مبنی بر تعرض به دختر نوجوان بازپرس، سعید را به اتهام تعرض به کودک و قتل وی مجرم شناخت و پرونده با صدور کیفر‌خواست به دادگاه کیفری یک استان مرکزی فرستاده شد. متهم، اما درجریان رسیدگی به پرونده اتهام قتل و تعرض به کودک را انکار کرد. هیئت رسیدگی کننده در حالی که اولیای دم برای متهم درخواست اشد مجازات کرده بودند وی را از جرائم خود تبرئه کردند. پرونده با اعتراض اولیای‌دم به دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان بعد از بررسی اوراق پرونده در خواست کردند هیئت تخصصی پزشکی قانونی درباره علت فوت و تعرض به طفل اعلام نظر کنند، پس از آن بود که رأی دادگاه نقض و پرونده به شعبه همعرض فرستاده شد. متهم زمانیکه از نقض رأی صادر شده باخبر شد و موقعیت خود را در خطر دید از محل زندگی‌اش متواری شد.

در حالیکه تلاش برای بازداشت مرد جوان ادامه داشت، خانواده سودابه به دادگاه اراک رفتند و اعلام کردند سعید را در تهران شناسایی کرده‌اند که با موتور در یک اغذیه فروشی مشغول کار است.

به این ترتیب پرونده به نیابت از دادگاه اراک به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران منتقل شد و به دستور قاضی قربان‌زاده، متهم تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه روز گذشته حین کار شناسایی و دستگیر شد.
متهم با دستور بازداشت موقت برای تحقیقات بیشتر به دادگاه اراک منتقل می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار