کد خبر: 964722
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
شهردار تهران گفت: تغییراتی که در شهرداری ایجاد می‌شود در ساختار است و معاونت شهرسازی تغییری نمی‌کند.
سرویس جامعه جوان‌آ‌نلاین: پیروز حناچی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ۳، ۶، ۴ و ۷ مترو و تکمیل ناوگان اتوبوسرانی در لایحه بودجه ۹۷ و ۹۸ شهرداری تهران به تصویب رسیده بود، افزود: طی دو فوریتی، امروز مجوز انتشار ۳ هزار میلیارد برای تکمیل بخش‌های باقیمانده مترو و افزایش ناوگان اتوبوسرانی به میزان هزار دستگاه را در دستور کار قرار دادیم که امیدواریم در این حوزه کمتر شرمنده مردم تهران باشیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص تأمین هزینه پروژه‌های عمرانی و عدم حمایت دولت، گفت: دولت تلاش خود را برای حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی انجام می‌دهد. انتشار اوراق مشارکت نیز در جهت حمایت‌های دولت و معاون اول رئیس جمهور از این موضوع است. امیدواریم سهم دولت در بخش حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند، اما شرایط، شرایط سختی است.

حناچی تأکید کرد: تأخیر در افتتاح پروژه‌ها نیز ارتباط مستقیمی به تأمین منابع دارد.

شهردار تهران در خصوص تغییرات در شهرداری تهران نیز گفت: قرار نیست در معاونت شهرسازی تغییری ایجاد شود. تغییرات در تشکیلات شهرداری یکی از احکام برنامه‌های پنجساله سوم است و به زودی این تغییر در تشکیلات که به چابک سازی ختم خواهد شد، طی لایحه‌ای به شورا ارائه می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه مشکلاتی در انتشار اوراق مشارکت به دلیل بدهکار بودن شهرداری تهران و عدم تمایل بانک‌های عامل به انتشار اوراق وجود داشت، افزود: تعهدات خود را در این رابطه پرداخت کرده ایم و این مشکلات مربوط به گذشته است و امیدواریم بتوانیم این اوراق را در جهت توسعه حمل و نقل عمومی پیش ببریم.

حناچی در خصوص عدم اجرای دستورالعمل رنگ در پایتخت، گفت: این دستورالعمل در برخی از مناطق مانند ۷ و ۸ به خوبی اجرا می‌شود، اما نباید فکر کنیم دستورالعمل رنگ این گونه است که باید صرفا به شهر رنگ بپاشیم و باید از حضور هنرمندان در این عرصه استفاده شود.

وی درباره خانه‌های استیجاری که شهرداری نیز به آن ورود پیدا کرده، افزود: در کشور‌های مختلف مسکن مورد حمایت توسط شهرداری‌ها اجرایی می‌شود، زیرا شهرداری‌ها ابزار کار را دارند و به گونه‌های دیگر نیز این حضور را داشته اند مانند تأمین گرمخانه‌ها یا تأمین سرپناه برای کودکان کار که پیشنهاد شده شهرداری‌ها با استفاده از ظرفیت ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به این موضوع ورود کرده و با استفاده از تسهیلات مسکنی که دولت به اقشار مورد حمایت می‌دهد به شهرداری نیز این تسهیلات داده شود.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص سفر ۶ روزه مدیر بحران شهر تهران و ادعای دیدار با رئیس همایش ایمنی که در نامه نگاری‌هایی مشخص شده این دیدار انجام نشده و همایش نیز سه روزه بوده، گفت: این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهم. کنفرانس ایمنی از جمله کنفرانس‌های مهم مدیریت بحران است که سالی یک بار برگزار می‌شود و شهرداری نیز باید در آن حضور داشته باشد و دستاورد‌های آن در عملکرد مدیریت بحران شهر نمود خواهد داشت، اما در جریان جزئیات این سفر نیستم که آن را پیگیری خواهم کرد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار