کد خبر: 964024
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
یک نماینده مجلس شورای اسلامی از وعده وزیر جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت کالا‌های اساسی در ماه‌های آینده خبر داد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سیدمحمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از جلسه غیرعلنی امروز (دوشنبه، ۷ مرداد) پارلمان، گفت: در این جلسه که با حضور آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، وی توضیحاتی درباره آخرین وضعیت تأمین و تولید کالا‌های اساسی و دامی به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

وی افزود: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس، وزیر جهاد کشاورزی این وعده را به نمایندگان داد که شرایط کشور در بحث تأمین نهاده‌های بخش کشاورزی، دامی و کالا‌های اساسی مطلوب است و موانعی بر سر راه آن وجود ندارد، اما وی از طرفی معتقد بود که واسطه‌ها مانعی برای توزیع کالا‌های اساسی به داست مصرف‌کننده هستند.

نماینده مردم تفرش در مجلس اضافه کرد: نمایندگان مجلس در این جلسه سؤالاتی پیرامون اینکه چرا با وجود اینکه گفته می‌شود مشکلی در تولید و تأمین نهاده‌های دامی در کشور وجود ندارد، چرا باز هم شاهد افزایش بی رویه قیمت‌ها در بازار هستیم، گفت که باید زیرساخت‌های برخورد با واسطه‌ها ایجاد شود.

حسینی افزود: آقای حجتی در این جلسه غیرعلنی مجلس گفت که شرایط تأمین کالا‌های اساسی و نهاده‌ها مناسب و روند آن در آینده نیز تا اندازه‌ای مطلوب است، اما بهبود وضعیت به شرایط کشور در ماه‌های آینده بستگی دارد، او وعده داد که قیمت کالا‌های اساسی در ماه‌های آینده کاهش یابد.

وی به مصوبه‌ای در جلسه غیرعلنی مجلس اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین بخش جلسه غیرعلنی امروز مجلس این بود که مقام رهبری مقرر کرده‌اند که وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تولید و تأمین کالا‌های اساسی از داخل اقدام کند که نمایندگان هم ضمن تأیید این تصمیم، دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در بخش دیگری از این جلسه، وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد که این وزارتخانه برنامه دارد تا وابستگی کشور از واردات برخی نهاده‌های دامی و غلاتی مانند جو، از خارج کشور کاهش یافته و در برنامه‌ای زمانبندی شده، کاهش یابد.

حسینی ادامه داد: نمایندگان مجسل در این جلسه معتقد بودند که برای اینکه واردات برخی غلات و نهاده‌های دامی به کشور کاهش یابد، باید مأموریت‌های جدیدی برای وزارت جهاد تعریف شود.

وی به بخش دیگری از سؤالات نمایندگان از وزیر جهاد کشاورزی اشاره و تأکید کرد: تعدادی از نمایندگان گلایه‌ها و انتقادات خود را به آقای حجتی مطرح و اعلام کردند که سیاست‌های غلط وزارت جهاد کشاورزی باعث زیان شده تا زیان‌هایی به کشاورزان وارد شود، یکی از این سیاست‌های غلط، واردات برخی محصولات در زمان برداشت محصول در داخل کشور است که قرار شد در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع جمع بندی نمایندگان مجلس از جلسه غیرعلنی با وزیر جهاد کشاورزی این بود که توانایی تولید و تأمین کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی در کشور وجود دارد، اما باید در برخی سیاست گذاری‌ها تجدید نظر شود.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
0
بیخیال!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار