کد خبر: 963912
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۳
یونس جوانی، نخبه جهادگر:
حوریه ملکی
سرویس ایران جوان آنلاین: کمک به محرومان فقط کار‌های عمرانی و ساختن خانه و توصیه‌های بهداشتی و آموزش درس و قرآن نیست. شاید یکی از نیاز‌های اصلی برای خروج نیازمندان از این شرایط، نشان دادن راه کسب و کار و هدایت آن‌ها به سمت بازار باشد؛ کاری که محمد جوانی، جهادگر گروه جهادی یونس آغاز کرده است. یونس، نخبه و کارشناس ارشد MBA با گرایش بازاریابی و تبلیغات است. مهندسی در یک گروه جهادی که مسئولیت آموزش و پژوهش را بر عهده دارد و به قول خودش می‌خواهد برای فقرا مسیر کسب‌وکار را مهیا کند تا از محرومیت خارج شوند. این نخبه جوان سمینار‌های زیادی در مورد بازاریابی و تبلیغات و همچنین جنگ نرم برگزار کرده و حالا به عنوان یک متخصص در این حوزه مطرح است.

یونس جوانی سخنران سمینار‌های جذابی به نام‌های جنگ موریانه‌ها و نورومارکتینگ است و می‌خواهد تمام اطلاعاتش را از طریق حضور در گروه‌های جهادی به نیازمندان و محرومان انتقال دهد تا به قول خودش راه ماهی گرفتن را به آن‌ها بیاموزد. وی معتقد است یکی از اقداماتی که گروه‌های جهادی باید انجام دهند آشنایی با فرهنگ ایرانی است. متأسفانه به دلیل فقدان این موضوع برخی شبکه‌های ماهواره‌ای که اغلب از طریق کشور‌های غربی و عربی تأمین مالی می‌شوند اقدام به تهیه فیلم و سریال‌هایی می‌کنند که با فرهنگ ایرانی در تضاد است و ما با یک کار فرهنگی جهادی قصد داریم در این حوزه وارد شویم.
جوانی می‌گوید: اکنون دشمن از طریق جنگ نرم وارد عمل شده و اگر جهادگران در این حوزه وارد نشوند دشمن پیشروی خواهد کرد. امروز فضای مجازی مانند یک تیغ دولبه عمل می‌کند و در صورت کوچک‌ترین بی‌احتیاطی آینده نوجوانان و جوانان در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

این نخبه جهادگر در مورد فعالیت خود در گروه جهادی یونس می‌گوید: گروه‌های جهادی چند سالی است با رویکرد محرومیت‌زدایی به فرمان مقام معظم رهبری به صورت خودجوش تشکیل می‌شوند. این گروه‌ها اغلب در بخش عمرانی فعالیت دارند و گروه جهادی یونس نیز بخش جداگانه‌ای برای این موضوع اختصاص داده است، اما قسمت مفقوده‌ای که طی سال‌های اخیر به آن توجه نمی‌شد آموزش کسب‌وکار و چگونگی استفاده و حضور در فضای مجازی بود.
وی ادامه می‌دهد: در اردو‌های جهادی که برگزار می‌شود یک تیم شناسایی ابتدا به محل اعزام می‌شود تا نیاز‌های آن منطقه را شناسایی کند و بعد از حدود یک ماه با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهد تیم اصلی جهادی به محل مورد نظر سفر می‌کند. مسئول آموزش و پژوهش گروه جهادی یونس می‌افزاید: به طور معمول جهادگران زمانی که به منطقه مورد نظر می‌رسند گویی کل مسیر را استراحت کرده‌اند و همه با توان بالایی از همان دقایق ابتدایی مشغول به کار می‌شوند.

جوانی ادامه می‌دهد: آموزش در حوزه کسب‌وکار و همچنین چگونگی کسب درآمد از جمله راه‌هایی است که می‌تواند به محرومیت‌زدایی کمک کند و به نظر می‌رسد این کار به صورت ریشه‌ای می‌تواند محرومیت یک خانواده را درمان کند. تاکنون با سمینار‌ها و همایش‌های رایگانی که برای محرومان برگزار کرده‌ایم تعداد زیادی از افرادی که از چگونگی کسب درآمد آگاهی نداشتند شاغل شدند. این جهادگر می‌گوید: یکی دیگر از فعالیت‌های بخش آموزش و پژوهش گروه جهادی یونس این است که در بخش فضای مجازی آموزش‌های درست را ارائه کند. اکنون فضای مجازی به عنوان یک تهدید برای خانواده‌ها است، اما در عین حال می‌تواند آگاهی‌بخش همان‌ها باشد، درنتیجه نشان دادن راه درست و مسیر اصلی در فضای مجازی یکی از اقداماتی است که گروه جهادی ما برای نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها انجام می‌دهد.

جوانی در مورد آگاه‌سازی افراد نسبت به اهداف برنامه‌های ماهواره‌ای تأکید می‌کند: امام خمینی (ره) می‌فرمایند هر وقت در مسیری قرار داشتید که دشمن، شما را تشویق کرد مطمئن باشید که راه را اشتباه رفته‌اید. مشاهده برنامه‌های ماهواره‌ای هم یکی از این مصادیق است.
وی معتقد است در برخی بخش‌ها خانواده‌ها از فقر آگاهی رنج می‌برند، بدون اینکه متوجه باشند چه برنامه، تیزر یا تبلیغی را مشاهده می‌کنند. مسئول آموزش و پژوهش گروه جهادی یونس می‌گوید: اکنون دشمن از طریق جنگ نرم وارد می‌شود که ضرر آن بیشتر از جنگ نظامی است. در جنگ نظامی دشمن مشخص است و شما با ارائه یک استراتژی می‌توانید از مرز‌های خود محافظت کنید، اما در جنگ نرم مشخص نیست که دشمن قرار است از کجا حمله کند که همین موضوع بحث مبارزه را سخت می‌کند؛ اما با روحیه جهادگران که همیشه به دنبال سازندگی و محرومیت‌زدایی بودند به صورت تخصصی به این موضوع ورود کردیم و خانواده‌ها و کسانی که در این بخش آگاه نیستند را مطلع کردیم تا با تصمیم خودشان به سراغ اینگونه فیلم‌ها نروند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار