کد خبر: 962571
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
پارلمان اروپا به دنبال اعمال تحریم‌های بیشتری بر دولت قانونی ونزوئلاست.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: پارلمان اروپا روز پنجشنبه افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا بر ضد دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا را به بهانه ”آسیب به اصول دموکراتیک و حقوق بشر» خواستار شد.

پس از مرگ یک افسر ونزوئلایی در زندان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه از احتمال افزایش تحریم‌های این اتحادیه علیه دولت ونزوئلا خبر داد.

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای که با ۴۵۵ رأی موافق در برابر ۸۵ رأی مخالف و ۱۰۵ رأی ممتنع به تصویب رسید، از شورای اروپا خواست تحریم‌های بیشتری علیه مقامات ونزوئلایی وضع کند از جمله محدودیت سفر‌های این افراد و نزدیکانشان، مسدود کردن دارایی هایشان و لغو روادید این افراد.

اتحادیه اروپا پیش از این، تحریم‌هایی علیه ونزوئلا از جمله ممنوعیت فروش تسلیحات و هرگونه تجهیزات پلیسی و همچنین ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌های ۱۸ مقام این کشور وضع کرده بود.

پارلمان اروپا در این قطعنامه بر حمایت خود از خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور و مجلس ملی ونزوئلا تأکید کرد.

خوان گوایدو، رئیس پیشین پارلمان ونزوئلا ماه ژانویه خود را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرد و برخی کشور‌های غربی از جمله آمریکا در اقدامی غیرمتعارف او را به رسمیت شناختند.

دولت ونزوئلا این اقدام را دخالت در امور داخلی خواند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
0
آیا دولتمردان ایرانی نابینا شده و نمی بینند چگونه اروپایی ها پازلِ امریکایی ها هستند در برابر کوبا ، ونزوئلا ، کره شمالی ، سوریه ، لیبی ، عراق ، افغانستان ، یمن ، لبنان و دگر جاه ها ، چرا دولتمردان ایرانی فکر می کنند برای اروپاییها جدابافته اند ؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار