کد خبر: 962013
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
مشکل ایجاد زیرساخت‌های شهرک ماهیان زینتی راوند حل می‌شود
با گذشت دو سال از کلنگ‌زنی شهرک ماهیان زینتی راوند در شهرستان کاشان، تاکنون زمینی تحویل تولید کنندگان ماهی زینتی این شهرستان نشده است. این در حالی است که جلسات متعددی با حضور تولید کنندگان با مسئولان کاشان برگزار شده است.
هادی مومنی راوندی
سرویس ایران جوان آنلاین: با گذشت دو سال از کلنگ‌زنی شهرک ماهیان زینتی راوند در شهرستان کاشان، تاکنون زمینی تحویل تولید کنندگان ماهی زینتی این شهرستان نشده است. این در حالی است که جلسات متعددی با حضور تولید کنندگان با مسئولان کاشان برگزار شده است. با این حال خبر می‌رسد با حل مشکل واگذاری و ایجاد زیرساخت‌ها به زودی احداث این شهرک وارد فاز عملیاتی‌خواهد شد.

موضوع نحوه واگذاری زمین‌های شهرک ماهیان زینتی راوند آنقدر مهم است که مسئولان را به پای اظهار نظر یا پاسخگویی بکشاند. در این رابطه نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نحوه واگذاری زمین شهرک ماهیان زینتی راوند به تولید‌کنندگان را چالش مهمی می‌داند و می‌گوید: «همزمان با پی‌گیری و حل مشکل واگذاری زمین شهرک ماهیان زینتی راوند در این مدت، در گفت‌وگویی که با شرکت تعاونی ماهیان زینتی راوند داشتیم به این نتیجه رسیدیم که با واگذاری زمین به این شرکت تعاونی، با چالش جدیدی روبه‌رو خواهیم شد. چون در ابتدا باید زیرساخت‌های آب، برق، گاز و شبکه راه‌های داخلی شهرک ایجاد شود که این کار هزینه دارد و با شرایط اقتصادی فعلی مشکل ساز خواهد شد.» سیدجواد ساداتی‌نژاد اظهار می‌کند: «اگر تاکنون مشکل، مجوزات و واگذاری زمین بوده است از امروز چالش جدیدی به وجود می‌آید که ذینفع توان پرداخت هزینه زیرساخت را ندارد.»

شهرک ماهیان، صنعتی یا کشاورزی
برای ایجاد شهرک‌های تولیدی در حال حاضر دو شرکت وجود دارد، یکی شرکت شهرک‌های صنعتی که وابسته به وزارت صمت است و دیگری شرکت شهرک‌های کشاورزی که وابسته به جهاد کشاورزی است لذا آنچه که به عنوان کارخانجات صنعتی است زیر نظر شرکت شهرک‌های صنعتی و آنچه مربوط به کشاورزی است زیر نظر شرکت شهرک‌های کشاورزی قرار می‌گیرد. نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس، در این باره می‌گوید: «قدرت و قوت ایجاد زیرساخت در شرکت شهرک‌های کشاورزی مثل شرکت شهرک‌های صنعتی نیست، چون قدمتش کمتر است و در گفت‌وگویی هم که با شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اصفهان داشتیم متوجه شدیم این شرکت امکان تأمین مالی ایجاد زیرساخت شهرک ماهیان زینتی راوند را ندارند.» ساداتی‌نژاد می‌افزاید: «از یک طرف شهرک سوم صنعتی کاشان نیز در همان منطقه احداث شهرک ماهیان زینتی راوند دیده شده که تعارضی در مکان سنجی داشتند. از طرفی شرکت شهرک‌های صنعتی از نظر وضعیت مالی امکان ایجاد زیرساخت‌ها را دارد و با مذاکره‌ای که با آن‌ها داشتیم، پیشنهاد کردیم برای اینکه از ظرفیت این شرکت استفاده کنیم، می‌توانیم این دو شهرک را در مجاورت هم و با یک مدیریت ایجاد کنیم. یعنی ۵۰ هکتار شهرک ماهیان زینتی به عنوان یک ناحیه صنعتی از شهرک سوم صنعتی کاشان در این پازل قرار گیرد و مدیریت آن به شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان که تمکن مالی دارد سپرده شود تا آب، برق، گاز و شبکه‌بندی راه را با هم انجام دهد. با این شرایط ظرف یک سال این شهرک صاحب این زیرساخت‌ها می‌شود.»

توافق بین دو وزیر
نماینده مردم کاشان معتقد است، چون رفع نیاز‌های شهرک مرتبط با دو وزارتخانه بود کار سخت شد؛ لذا از آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی دعوت کردیم و پس از حضور در کاشان و بازدیدی که به عمل آمد و مذاکراتی که با آقای رحمانی وزیر صنعت شد یک توافقنامه بین دو وزیر به امضا رسید تا مدیریت شهرک ماهیان زینتی راوند به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شود.» وی با بیان اینکه در گام نخست شرکت شهرک‌های صنعتی مطالعه محیط‌زیستی این دو را انجام داد، می‌گوید: «مراحل کار به خوبی پیش رفته و در کمیسیون امور زیربنایی اصفهان است و در این زمینه درخواست ما از استاندار و معاون عمرانی و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان اصفهان این است که با سرعت هر دو شهرک را تصویب کنند. چون این دو شهرک در کنار هم به‌صورت پازل مکمل یکدیگرند و اگر به یکی از این‌ها مجوز داده نشود کار نیمه تمام می‌ماند؛ لذا مراحل واگذاری شهرک ماهیان زینتی راوند نزدیک به انتهاست و امیدواریم تا قبل از شهریور ماه به ثمر برسد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار