کد خبر: 961808
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
رئیس جمعیت هلال احمر از آغاز توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته کالا‌های اساسی میان سیل‌زدگان سراسر کشور خبر داد.
سرویس جامعه جوان آ‌نلاین: علی‌اصغر پیوندی، اظهار کرد: با دریافت کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان مجموع این کمک‌ها به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان رسید که به نوعی یک رکوردزنی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز محسوب می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه با جمع‌آوری این کمک‌ها هلال‌احمر با ایجاد ساز و کاری اقدام به تهیه کالا‌های اساسی و مورد نیاز زندگی سیل‌زدگان کرد، افزود: در همین راستا با ۵۵ میلیارد تومان از این کمک‌ها ۱۰ هزار بسته کالا‌های اساسی شامل یک دستگاه یخچال ۲۰ فوت، یک دستگاه اجاق گاز پنج شعله، دو تخته پتو و یک تخته فرش ۱۲ متری خریداری شده و از امروز در قالب طرح «مهرانه» در میان سیل‌زدگان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از این اقلام در میان خانوار‌های سیل‌زده پنج استان لرستان، گلستان، مازندران، خوزستان و ایلام توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد باقی مانده نیز در میان خانوار‌های سیل‌زده دیگر استان‌های کشور توزیع خواهد شد.

پیوندی درباره اینکه ساز و کاری برای توزیع کمک‌ها میان خانوار‌ها پیش‌بینی شده تا عدالت در دریافت این بسته‌ها رعایت شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موارد خریداری شده جزو کالا‌های اساسی یعنی لوازم مورد نیاز زندگی است، بنابراین این اقلام در میان خانواده‌هایی که خانه‌هایشان مرمت شده و در آن مستقر شده‌اند، توزیع می‌شود، علاوه بر آن در هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها نیز اقداماتی را انجام دادیم تا این بسته‌ها تنها در میان خانواده‌هایی توزیع شود که پیش از این بسته‌ای دریافت نکرده‌اند؛ بنابراین از این منظر مشکلی وجود نداشته و تمامی بسته‌ها به دست افرادی می‌رسد که به آن نیاز دارند.

کمک‌های مردمی به هلال احمر ادامه دارد

وی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر از این کمک‌ها باقی مانده است، به ایسنا گفت: البته روند کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان سراسر کشور ادامه داشته و همچنان مبالغی به حساب هلال احمر واریز می‌شود که البته حجم این مبالغ در مقایسه با روز‌های نخست پس از سیل کمتر شده است.

پیوندی افزود: با این وجود با مبالغ باقی مانده نیز کالا‌های اساسی و مورد نیاز برای دیگر خانواده‌های سیل زده تهیه و در میانشان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح طرح مهرانه اظهار کرد: امروز با حضور در استان لرستان طرح توزیع کالا‌های اساسی در میان سیل‌زدگان آغاز شده و علاوه بر لرستان این طرح به شکل همزمان در دیگر استان‌های زلزله‌زده نظیر خوزستان، گلستان و … نیز اجرا خواهد شد که طبق پیش‌بینی‌های ما اجرای مرحله نخست از این طرح در کمتر از ۲۰ روز به پایان خواهد رسید و تمامی ۱۰ هزار بسته تهیه شده در میان خانواده‌های سیل‌زده توزیع می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تمامی اقلام تهیه شده برای سیل‌زدگان جزو کالا‌های ساخت داخل و دارای کیفیت عالی است، اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با کارخانه‌های تولید کننده این اقلام با قیمت کمتری نسبت به بازار از سوی هلال احمر خریداری شد به طوری که در حال حاضر قیمت پرداختی از سوی هلال احمر برای تهیه یخچال، اجاق گاز، دو تخته پتو و یک تخته فرش حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده در حالی که هزینه خرید آن در بازار بیشتر از این مقدار است.

به گزارش ایسنا، در مراسم آغاز توزیع اولین بسته‌های کالا‌های اساسی در میان سیل‌زدگان که ظهر امروز در استان خرم‌آباد برگزار شد، علاوه بر رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر، استاندار لرستان نماینده، ولی فقیه در استان لرستان و مسئولانی از استانداری و کمیته امداد نیز حضور داشتند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار