کد خبر: 961749
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
صندوق بازنشستگی کشوری بنگاهی دارد که در سال ۱۵۰۰ میلیارد تومان زیان می‌دهد.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در جریان همایش کانون‌های بازنشستگان سراسر کشور که در تهران برگزار شد، در نشست با مدیران استانی این صندوق بدون ذکر نام شرکت اظهار داشت که ما بنگاهی داریم که هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال زیان می‌دهد، این در حالی است که احتمال می‌رود زیان فوق متوجه شرکت آپادانا سرام باشد که دارای حواشی عجیب و غریب می‌باشد.
به گفته سید میعاد صالحی، ما بنگاهی داریم که هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال زیان می‌دهد و باید برای نگهداشتن آن از منابع صندوق هزینه کنیم، در حالی که در آن سو، بنگاهی داریم که ۲۷۰۰ میلیارد تومان سود خالص در سال دارد، اما این رقم سود تنها به زیان‌های صندوق پرداخته می‌شود، در حالی که ما یک اعتبار و سرمایه ارزشمندی در اختیار داریم. مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تأکید کرد: اگر بنگاه‌های ما در مجموع به سودآوری قابل قبولی برسند می‌توانیم در کنار صرفه‌جویی در هزینه‌ها منابعی را برای پرداخت دوره‌ای برای بازنشستگان عزیز در قالب کارت‌های اعتباری یا روش‌های دیگر فراهم کنیم. هر مقدار این سودآوری افزایش یابد، رقم بالاتری برای پرداخت در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد.
صالحی گفت: مبارزه با فساد و شفافیت قطعاً حاشیه‌های زیادی دارد، اما افراد بدانند که با خیمه‌شب‌بازی‌های سیاسی و غیر سیاسی نمی‌توانند ما را به حاشیه ببرند؛ چراکه ما چیزی برای پنهان کردن از مردم نداریم. وی با بیان اینکه آرامش ثبات یافته ناشی از شفافیت باید در فرایند آگاهی بخشی اتفاق افتد، اظهار داشت: شفافیت قطعاً منجر به فساد‌ستیزی و وفاق می‌شود و آنچه مشکل دارد عدم شفافیت است که به نفاق و حاشیه منجر می‌شود. اگر ما حقوق پایین یا حقوق‌های بالایی دریافت می‌کنیم یا مزایا و دریافتی‌های دیگری داریم چرا مردم نباید از آن‌ها اطلاع داشته باشند. سید میعاد صالحی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: شفافیت، فسادستیزی، جوان‌گرایی و نخبه گزینی و شایسته گزینی چهار محور رویکرد جدید این صندوق است. صندوق بازنشستگی کشوری دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مستمری‌بگیر است و بیش از ۲ میلیون نفر از کارمندان دولت نیز به این صندوق حق بیمه پرداخت می‌کنند، منت‌های مراتب حواشی ایجاد شده در اداره این صندوق و شرکت‌های متعلق به این صندوق باعث نگرانی خانواده بخش دولت اعم از کارکنان و بازنشستگان شده‌است و با توجه به اینکه تقریباً صندوق بدون کمک از بودجه عمومی نمی‌تواند از پس یکماه از هزینه‌های خود در سال نیز بر آید، نحوه اداره صندوق موجب نگرانی ۸۰ میلیون نفر ایرانی است، زیرا با این روند وابستگی صندوق به بودجه در سال‌های آتی مشکل ایجاد خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار