کد خبر: 961494
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح از ارائه تسهیلات جدید به مشمولان غایب خارج از کشور خبر داد.
سرویس جامعه جوان آ‌نلاین: سردار موسی کمالی در این باره گفت: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده در راستای تسهیل تردد مشمولان غایب ایرانی مقیم خارج کشور تصمیماتی اتخاذ شده و بر این اساس شرایط تردد این دسته از مشمولان به داخل کشور راحت‌تر شده است.

وی افزود: برابر این تسهیلات مشمولان غایب سربازی مقیم خارج از کشور که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند، می‌توانند حداکثر سه ماه و برای دو بار در سال در کشور تردد کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره تفاوت این تسهیلات با شرایط پیشین خاطرنشان کرد: قبل‌تر شرایط این گونه بود که باید سه سال از غیبت مشمول ایرانی مقیم خارج کشور می‌گذشت تا بتواند وارد کشور شود، اما الان شرط زمان غیبت حذف شده و مشمولی که سه سال از اقامتش گذشته باشد، حتی اگر یک روز نیز غیبت داشته باشد، می‌تواند با شرایط گفته شده یعنی دو بار در سال و حداکثر به میزان سه ماه به کشور تردد داشته باشد.

کمالی در مورد مشمولان دارای بیش از ۸ سال غیبت نیز گفت: قبلاً گفته شده بود که مشمولان دارای بیش از ۸ سال غیبت حق تردد به داخل کشور را ندارند و باید با پرداخت جریمه ریالی تکلیف خود را مشخص کنند، اما با توجه به توقف اجرای طرح جریمه ریالی طرح سربازی این افراد نیز می‌توانند حداکثر سه ماه و در مجموع دو بار در سال به کشور تردد کنند.

وی با بیان اینکه مشمولان غیرغایب مشکلی برای تردد در کشور ندارند، اظهار کرد:، اما با تسهیلات جدید اگر فردی سه سال در خارج از کشور خود اقامت داشته و تنها یک روز از ورودش به غیبت نیز گذشته باشد، می‌تواند وارد کشور شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره شرط ورود مشمولان غایب سربازی مقیم خارج از کشور به داخل نیز اظهار کرد: مشمولان غایب باید در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در سراسر کشور گذرنامه خود را ممهور به مهر ورود و خروج کنند و در آنجا مهر‌هایی تعبیه شده که مختص این افراد است و حتماً باید پیش از سفر به ایران این اقدامات انجام دهند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار