کد خبر: 961325
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
دادستان کل کشور گفت: براساس رسالت قوه قضاییه و تاکید رهبر معظم انقلاب، مبارزه با فساد در دستگاه قضایی بدون هیچ اغماضی به‌ویژه زمانی که امنیت ملی و نوامیس مردم زیر سئوال رود انجام و با خاطیان به طور حتم برخورد می‌کنیم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دقایقی پیش در شورای اداری شهرستان ساوه با اشاره به ضرورت به اهمیت کار مسئولان و خدمت در راستای رضای الهی اظهار داشت: پست‌ها ماندگار نیستند و باید از این پست‌ها و فرصت‌ها در راستای رضایت خدواند استفاده شود و تلاش کنیم، برنامه مدیریت خود را در دوران تصدی براساس رضایت خداوند قرار دهیم.

وی افزود: چرا آمار جرائم و پرونده‌های وروی به دستگاه قضایی افزایش یافته است، علت این مشکلات و آسیب‌ها ضعیف بودن اعتقادات است، اگرمدیر بداند این پست امانت است قطعا اختلاسی وجود نخواهد داشت.

دادستان کل کشور با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی تصریح کرد: اگر زیرمجموعه بنده تخطی کند بنده هم مسول هستم، نظام ما، نظام جمهوری اسلامی است، اگر نمی‌توانیم مثل حضرت علی (ع) زندگی کنیم، ولی حداقل می‌توانیم تقوا پیشه کنیم، باید خود را با دستورالعمل امام علی (ع) تطبیق دهیم و ببینیم که چند درصد رهنمود‌های ایشان را اجرا کرده‌ایم.

منتظری بیان کرد: اگر آسیب‌شناسی شود بخش اعظم مشکلات ما که حاصل از سوءمدیریت است حل می‌شود، بسیاری از مفاسد امروز که در جامعه داریم نمی‌گویم گسترده است، ولی حتی انگشت شمار هم که باشد شایسته حکومت اسلامی نیست، حکومت اسلامی باید حکومت صالح، سلامت و پاکدامن باشد، اگر نظارت باشد چرا باید شاهد اختلاس میلیاردی باشیم.

وی عنوان کرد: هرچند مبارزه با فساد و مجازات در حوزه دستگاه قضایی است و ارگان دیگر حق تعیین مجازات را ندارد، ولی مبارزه با فساد نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها است، براساس رسالت قوه قضاییه، دستورالهی، تاکید رهبرمعظم انقلاب و همچنین عقل و منطق، مبارزه با فساد در دستگاه قضایی بدون هیچ اغماضی به‌ویژه زمانی که امنیت ملی و نوامیس مردم زیر سوال رود انجام و با خاطیان به طور حتم برخورد می‌کنیم.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هرگونه فساد در هر پست و جایگاهی که باشد برخورد می‌کند، اقوام نزدیک و بستگان هم در برابر قانون و رعایت بیت‌المال مسئول هستند.

منتظری افزود: متاسفانه امروز شاهد بروکراسی در ادارات هستیم که این روند، نارضایتیِ مردم را به همراه داشته است، چرا باید در ساعت اداری ارباب رجوع پشت در اتاق باشد و مسئول اداره، کار‌های شخصی خود را در اولویت قرار دهد.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی در چارچوب قرآن تعریف شده و این نظام دارای خطوط قرمزی است که باید رعایت شود، با هرگونه عبور از این خطوط به صورت جدی برخورد می‌شود، البته این برخورد ابتدا به صورت ارشادی و تبیین مواضع است و حق برخورد تند با مردم را نداریم.

دادستان کل کشور بیان کرد: در خیلی از اختلافات محلی نیاز به تشکیل پرونده قضایی نیست، از این رو به همه دستگاه‌های قضایی ابلاغ کرده‌ایم که سعی کنند تا اختلافات جزیی منجر به تشکیل پرونده قضایی نشود و از طریق شورای حل اختلاف این مسائل برطرف شود، اما در بحث امنیت مالی و نوامیس هیچ چشم‌پوشی و اغماضی وجود ندارد.

منتظری ادامه داد: نظام اسلامی برپایه حکومت علوی است، از این رو عدالت باید در همه سطوح اجرا شود، حضرت علی (ع) با نزدیکان خود قانون و عدالت را اجرا می‌کردند، رهنمود‌های حضرت علی (ع) باید الگو قرار گیرد و در همه سطوح مدیریتی اجرا شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و صنایع عنوان کرد: با توجه به شعار امسال که رونق تولید است، تمام تلاش خود را برای تحقق آن به کار می‌گیریم، از تهدید‌های دشمن هم اِبایی نداریم، با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور داریم می‌توانیم تهدید‌های دشمن را به فرصت تبدیل کنیم، بنابراین نگران تهدید‌های دشمن نیستیم.

دادستان کل کشور افزود: مشکلات شهرستان ساوه را با توجه به اینکه قطب صنعتی کشور محسوب می‌شود به صورت ویژه از طریق اعزام کارشناسان قضایی پیگیری می‌شود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار