کد خبر: 961064
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
با اجرای طرح «جوانه‌های صالحین» صورت می‌گیرد
طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان و نوجوانان با عنوان «جوانه‌های صالحین»، امسال در ۶ هزار پایگاه بسیج مساجد در سراسر کشور اجرا می‌شود. این طرح که رویکردی تربیتی، قرآنی، ورزشی، اردویی و زیارتی ویژه سنین مختلف کودکان، نوجوانان و جوانان دارد با هدف خدمت‌رسانی و غنی‌سازی اوقات فراغت مردم برگزار می‌شود.
سرویس ایران جوان آنلاین: طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان و نوجوانان با عنوان «جوانه‌های صالحین»، امسال در ۶ هزار پایگاه بسیج مساجد در سراسر کشور اجرا می‌شود. این طرح که رویکردی تربیتی، قرآنی، ورزشی، اردویی و زیارتی ویژه سنین مختلف کودکان، نوجوانان و جوانان دارد با هدف خدمت‌رسانی و غنی‌سازی اوقات فراغت مردم برگزار می‌شود. علاوه بر این بر اساس سیاست جدید، بسیج با استقرار در مساجد، با کمک بچه‌های مسجدی و زیر نظر امام جماعت، نسبت به حل و فصل مشکلات مردم به صورت جهادی هم عمل می‌کند.

بسیج مساجد و محلات به عنوان باسابقه‌ترین بخش بسیج معرفی می‌شود. سازمانی که از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای افزایش امنیت و مبارزه با گروهک‌هایی مختلف شکل گرفت و حالا از آن زمان بیش از چهار دهه می‌گذرد و خدمات بسیج مساجد از دایره محدود تأمین امنیت در سراسر کشور خارج شده و سطح وسیع‌تری را در برگرفته است. به طوری که اکنون جدا از جذب نیرو‌های متخصص برای سازمان‌های مختلف بسیج، هر سال به فصل تعطیلات مدارس و تابستان که می‌رسیم، سازمان بسیج مساجد و محلات برنامه‌های متنوعی را در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان پیش می‌برد. برنامه‌هایی که امسال قرار است با عنوان طرح «جوانه‌های صالحین» اجرا شود و رویکردی تربیتی، قرآنی، ورزشی، اردویی و زیارتی ویژه سنین مختلف کودکان، نوجوانان و جوانان دارد. در این راستا مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات کشور می‌گوید: «بسیج مساجد امسال همانند سال‌های گذشته در فرصت اوقات فراغت نوجوانان و دانش‌آموزان با رویکردی جدید تحت عنوان «جوانه‌های صالحین» برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت را دنبال می‌کند.» حجت‌الاسلام احسان رضایی اضافه می‌کند: «این برنامه‌ها امسال در ۶ هزار پایگاه بسیج مساجد در سراسر کشور اجرا می‌شوند و رویکردی تربیتی، قرآنی، ورزشی، اردویی و زیارتی ویژه سنین مختلف کودکان، نوجوانان و جوانان دارد.»

ظرفیت جذب یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری

برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان که هر سال در پایگاه‌های بسیج محلات سراسر کشور اجرا می‌شد، امسال هم قرار است پویاتر و بهتر از سال‌های گذشته اجرا شود و تمامی آن‌ها به صورت رایگان است. در این راستا مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با بیان اینکه ثبت‌نام این کلاس‌ها از هم‌اکنون آغاز شده است، می‌گوید: «مسجدمحوری، سیاست جدید سازمان بسیج است که در آن تقویت و رونق بیش از پیش مساجد و حضور فعال و پررنگ نیرو‌های بسیجی در برنامه‌های مساجد از جمله اهداف آن محسوب می‌شود.» رضایی اضافه می‌کند: «بر اساس سیاست جدید، بسیج با استقرار در مساجد، با کمک بچه‌های مسجدی و زیر نظر امام جماعت، نسبت به حل و فصل مشکلات مردم به صورت جهادی عمل می‌کند.» معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور نیز با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان سراسر کشور می‌گوید: «پیش‌بینی می‌شود امسال حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از برنامه‌های ۲۰ هزار پایگاه اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استفاده کنند.»

سعید سعادتی با اشاره به اینکه امسال طرح اوقات فراغت با سال گذشته متفاوت‌تر و جدی‌تر است، اضافه می‌کند: «هدف اصلی ما از برگزاری این برنامه‌ها جذب حداکثری نسل جوان به مساجد است.» وی با اشاره به اینکه رویکرد ما در حوزه اوقات فراغت به صورت رنگین‌کمانی است، به این معنا که می‌کوشیم برنامه‌هایمان مطابق با سلایق متنوع، توانمندی‌های گوناگون و ذائقه‌های متفاوت افراد باشد، ادامه می‌دهد: «ما در برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت امسال به مشخصات قومی، مذهبی و محلی و همچنین خرده‌فرهنگ‌های موجود در شهر‌ها و روستا‌های کشور توجه و از خلاقیت‌ها، نوآوری‌ها و ابتکارات محلی همگان به‌ویژه نسل جوان استفاده کرده‌ایم.» این مقام مسئول توجه جدی به فضای مجازی را جزو مشخصه‌های برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری در تابستان امسال عنوان می‌کند و می‌گوید: «در دوره جدید مدیریتی، ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، توجه جدی به استفاده از فضای مجازی و تولیدات و محصولات اینترنتی با هدف جذب بیشتر مردم به مساجد داشته است.»

افزایش فعالیت‌های فرهنگی و هنری

امسال قرار است فعالیت‌های هنری اهالی مسجد و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری به شکلی مطلوب و دقیق ساماندهی شود. معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان مطالب فوق می‌گوید: «ساماندهی هنرمندان مسجدی، تشکیل بانک اطلاعات هنرمندان و راه‌اندازی هسته‌های هنری جزو برنامه‌های هنری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در اوقات فراغت امسال است.» سعادتی با اشاره به اینکه هر چقدر همکاری میان نهاد‌های مختلف مسجدی و مردمی بیشتر شود ضریب نفوذ مساجد در کشور بیشتر می‌شود و این هم سدی محکم در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است، اضافه می‌کند: «در بحث آموزش شبکه و شبکه آموزش، رویکرد اصلی برنامه‌های فرهنگی و هنری ستاد عالی در سال جاری را دنبال خواهیم کرد. با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول ستاد عالی، تربیت نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان از جمله برنامه‌های محوری و اصلی ستاد در سال جاری خواهد بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار