کد خبر: 960758
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
شهردار تهران با اشاره به ضرورت حمایت شهرداری از توسعه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی، راهکاری برای کمک به تولید موتورسیکلت‌های برقی مطرح کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: موضوع استفاده و ترویج "موتورسیکلت‌های برقی" چند سالی است که به‌عنوان یکی از گزینه‌های کمک به کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی روی میز کار مسئولان قرار گرفته است، اما متاسفانه اجرای آن روند کندی داشته است.

دولت تا به امروز در این زمینه همکاری و حمایت لازم را نداشته و کمک‌های شهرداری تهران نیز مانند پرداخت وام بلاعوض به خریداران موتور‌های برقی با توجه به افزایش چند برابری قیمت این موتورسیکلت‌ها طی ۲ سال اخیر، پاسخگوی نیاز متقاضیان نبوده است.

پیروز حناچی در پاسخ به این پرسش که برای ترویج موتورسیکلت‌های برقی، شهرداری چه اقدامی مد نظر دارد، اظهار کرد: مشکل اصلی باطری لیتیومی این نوع موتورسیکلت‌ها است؛ باطری باید با قیمت ارزان و راحت در اختیار متقاضیان قرار گیرد که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: یکی از راه‌های کمک به این موضوع می‌تواند به اشتراک‌گذاشتن باطری باشد به این معنی که باطری خالی تحویل بدهید و باطری پر تحویل بگیرید؛ اما این موضوع نیز در دست بررسی است.

شهردار تهران در پاسخ به اینکه آیا شهرداری روی مسئله تولید باطری این موتورسیکلت‌ها کار می‌کند، تصریح کرد: خیر، بخش خصوصی در حال بررسی آن است و شهرداری تنها حمایت می‌کند.

حناچی در پاسخ به این سؤال که کمک شهرداری همچنان به‌صورت ارائه وام ۲.۵ میلیون تومانی است، متذکر شد: حمایت شهرداری به شکل ارائه وام یا اشکال دیگر است؛ به‌عنوان مثال حمایت از کارخانجاتی که قبلا موتور بنزینی تولید می‌کردند و اکنون به تولید موتور‌های برقی روی آورده‌اند بنابراین ممکن است از تولید حمایت کنیم تا این نوع موتورها، ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار