کد خبر: 960734
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
برخی چهره‌های مطرح سیاسی جهان هستند که برای همیشه دور ازدواج را خط کشیدند و همیشه مجرد ماندند. در این گزارش با این سیاستمداران مجرد جهان آشنا می‌شوید.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ازدواج مقوله مهمی است، اما وقتی مهم‌تر و جالب‌تر می‌شود که مردان معروف هنوز به سراغش نرفته باشند یا حتی یک سری از آن‌ها در تجرد و تنهایی از این دنیا رفته باشند. شاید باورتان نشود، اما معروف‌ترین موسیقی‌دان، نقاش و مخترع دنیا هیچ وقت ازدواج نکرده باشند یا برادران هواپیماساز و اسحاق نیوتنِ معروف با آن سیب و درخت و آن جاذبه زمین مجرد از دنیا رفت.

پس از آنکه بریجیت بیرلین حقوق دان برای نخستین بار صدراعظم خانم در اتریش انتخاب شد، بیوگرافی وی نشان داد که با وجود اینکه او در سن ۶۹ سالگی به سر می‌برد، اما تا به حال ازدواج نکرده است و فرزندی هم ندارند. این موضوع باعث شد تا در زندگی خصوصی سیاستمداران جستجو کنیم و کسانی را که تا به حال ازدواج نکرده‌اند، در این گزارش معرفی نماییم.

دالای لاما

او رهبر دینی بوداییان دنیاست، دالایی لاما لقبی است که به رهبران مذهبی بودایی داده می‌شود. مجله تایم در سال ۲۰۰۸، پنجمین فهرست سالانه «بانفوذترین زنان و مردان جهان» را منتشر کرد. در این رده‌بندی، دالایی لاما در مقام اول در رده «بانفوذترین رهبران کشور‌ها و انقلابیون» قرار گرفت. این مرد با نفوذ می‌خواهد تا پایان عمرش مجرد بماند. او خودش را نذر تجرد کرده است تا به عنوان یک راهب بودایی به رواج، گسترش و حفظ مسلک خود کمک کند.
 
دالای لاما
جیمز بیوکنن

او پانزدهمین رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا از حزب دموکرات است و از سال ۱۸۵۷ تا ۱۸۶۱ در مقام ریاست جمهوری قرار داشت و به دلیل مشغله کاری که داشت به ازدواج فکر نمی‌کرد و در سن ۷۷ سالگی در حالی که مجرد بود درگذشت.
 

جولیا گیلارد

جولیا گیلارد بیست‌وهفتمین نخست‌وزیر استرالیا است که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ در این مقام قرار داشت. او فردی غیرمذهبی است که اعتقادی به ازدواج ندارد و تا امروز مجرد است.
 
جولیا گیلارد
ملکه الیزابت اول

شاید او معروف‌ترین ملکه انگلیس باشد و از زمانی که ازدواج نکرده است به عنوان «the Virgin Queen» معروف شد. او به مدت نیم قرن یعنی از سال ۱۵۳۳ تا ۱۶۰۳ تا زمان مرگش سلطنت کرد. الیزابت از کودکی در خانه ادوارد ششم می‌زیست، چون که پدرش هنری که فرزند پسر می‌خواست او و مادرش را از خود رانده بود. الیزابت با آموزه‌های پروتستان بزرگ شد. او برای مصالح کشور هرگز تن به ازدواج نداد و از بیماری بی‌خوابی رنج می‌برد و سرانجام در سال ۱۶۰۳ درگذشت.
 
ملکه الیزابت اول
 
ویلیام لیون مکنزی کینگ

او دهمین نخست‌وزیر کانادا بود و دوره مسئولیتش طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری بود. او از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۴۸ به مدت ۲۲ سال عنوان نخست‌وزیری را داشت و هرگز ازدواج نکرد.
 
ویلیام لیون مکنزی کینگ
آر. بی. بنت

یازدهمین نخست‌وزیر کانادا از ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۵ در این سمت قرار داشت و او نیز تن به ازدواج نداد و در ۷۶ سالگی درگذشت.
 

فرانسوا اولاند

سیاستمدار و رئیس‌جمهور سابق فرانسه که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ ریاست جمهوری این کشور را بر عهده داشت، نیز اعتقادی به ازدواج نداشت.
 
فرانسوا اولاند
یوجین چارلز

یوجین چارلز نخست‌وزیر دومنیکا از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۵ طولانی‌ترین نخست‌وزیری را در این کشور به ثبت رساند. او ازدواج نکرد، چون معتقد بود مانع پیشرفتش می‌شود و عاقبت در سن ۸۶ سالگی پس از یک عمل جراحی درگذشت.
 
یوجین چارلز
ماماتا بنرجی

این فرد وزیر امور خارجه بنگال غربی در شرق هندوستان است و بیش از دو دهه است که به عنوان سیاستمدار در دولت فعالیت دارد. او در حال حاضر ۶۴ ساله است و همچنان مجرد باقی مانده است. خیلی ساده و بی‌آرایش زندگی معمولی‌اش را دارد و یک چهره کاملاً تمیز در دنیای تاریک سیاست‌های هندی دیده می‌شود.
 
ماماتا بنرجی
آتال بیهاری واجپای

این فرد یک سیاست‌مدار هندی و دهمین نخست‌وزیر هند، یک بار به مدت سیزده روز در ۱۹۹۶ و یک دوره کامل از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ نخست‌وزیر بود و عاقبت در سن ۹۳ سالگی و مجرد درگذشت.
 
آتال بیهاری واجپای
راهول گاندی

این فرد شناخته‌شده‌ترین سیاستمدار مجرد هندی است که اگرچه دفتر وزیری ندارد، اما به لحاظ نام فامیل او که متعلق به خانواده گاندی نوررو نخست‌وزیر هند است، نفوذ فوق‌العاده‌ای در سیاست‌های هندی دارد، اما با ۴۸ سال سن همچنان مجرد است.
راهول گاندی
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار