کد خبر: 960112
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
امام جمعه شهر سردرود:
امام جمعه شهر سردرود از گسترش قارچ‌گونه قهوه‌خانه‌ها در این شهر انتقاد کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی در ادامه مبحث خانواده در خطبه اول، فراهم کردن مقدمات ازدواج فرزندان را از وظایف والدین دانست و با اشاره به روایات معصومین(ع) و آیات قرآنی اظهار داشت: خوف از فقر نباید موجب تاخیر در امر ازدواج گردد.

وی با اشاره مسوولیت جامعه، مسوولان، دلسوزان جامعه، متولیان اجتماعی و به خصوص مسوولیت والدین در قبال مسئله ازدواج،سستی در مقابل این امر الهی را بسیار زیان بخش توصیف کرد.

جلیلی، امر انتخاب همسر را جزو مهم‌ترین انتخاب‌های طول زندگی دانست‌ و بهره بردن از تجارب والدین به صورت مشورت، با توجه به مقتضیات زمان را ضروری دانست.

وی با اشاره به حمایت مالی جهت انجام ازدواج دو جوان، خیرین و تمام افرادی که از استطاعت مالی برخوردارند و به خصوص والدین را به تامین مقدمات ازدواج سفارش کرد.

خطیب جمعه‌ سرد‌رود با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع) اظهار داشت: سیره رفتاری ائمه اطهار واحد و مکمل یکدیگر اما برحسب شرایط اجتماعی زمان خویش است.

وی با تبیین زندگانی امام جعفر (ع)، زندگی آن امام همام را به دوبخش جداگانه در زمام حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس تقسیم کرد که در وهله اول شبکه‌سازی و ترویج علوم اسلام ناب و در وهله دوم مبارزه قاطعانه با طاغوت را از سیره رفتاری آن امام عزیز دانست.

امام جمعه شهر سردرود  با گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و جمعی از شهدای انقلاب و با شاره به جمله امام(ره) که فرمودند بهشتی یک ملت بود: زندگی عابدانه و مجاهدانه وی، رویارویی با جریان نفاق، اخلاق مداری، روحیه جذب حداکثری و دفع حداقلی، قاطعیت در ابراز مواضع و صلابت در آرمان و مبارزه با تحجر را از شاخصه های رفتاری ایشان دانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سردرود با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مسوولان قوه قضاییه برخورد جدی با عناصر ناباب در مجموعه قضایی، تحول قابل لمس برای جامعه را از مطالبات مهم معظم له از قوه قضاییه دانست.

وی با اشاره به وعده رهبر انقلاب در پیروزی جبهه حق و شکست توطئه‌های دشمن در  برابر تلاش مجاهدانه جمهوری اسلامی، شعار مذاکره را خسارت محض دانست و اعمال علتی تحریم اشخاص را صرفا یک کار تبلیغاتی و جنگ روانی توصیف کرد.

جلیلی با اشاره به طرح جهاد همبستگی ملی بسیج مستضعفین در بازسازی مناطق سیل‌زده کشور با محوریت هر مسجد یک خانه و هر اصناف یک کالای اساسی خیرین و نمازگزاران را به پیشگامی‌در اجرای این طرح دعوت کرد.

امام جمعه شهر سردرود با اشاره به گسترش قارچ‌گونه قهوه‌خانه‌ها در شهر سردرود از مسئولان ذیربط خواستار مطالعه بیشتر در صدور پروانه برای ساخت این قهوه‌خانه‌ها شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر