کد خبر: 958783
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰
بلاتکلیفی دانش‌آموختگان رشته «تکنسین دهان و دندان» ادامه دارد
در روز‌هایی که خبر رسیده نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت برای دیدار خانواده‌اش در امریکا به سر می‌برد، دانشجویان تکنسین سلامت دهان و دندان بیش از یک ماه است که در حسرت دیدار وی به سر می‌برند.
ابراهیم مشیریان
سرويس دانشگاه جوان آنلاين: در روز‌هایی که خبر رسیده نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت برای دیدار خانواده‌اش در امریکا به سر می‌برد، دانشجویان تکنسین سلامت دهان و دندان بیش از یک ماه است که در حسرت دیدار وی به سر می‌برند. گویی پاسکاری آن‌ها ادامه دارد. حال و هوای دانشجویان و دانش‌آموختگان این رشته در کشمکش اعتراض و نامه‌نگاری به مسئولان حسابی مکدر شده و منتظر ناجی برای این معضل هستند.

دانشجویان تکنسین سلامت دهان و دندان برای گرفتن پاسخی مناسب برای مشخص شدن وضع تحصیل و اشتغالشان اواخر اردیبهشت رو به روی مجلس شورای اسلامی تجمعی اعتراضی داشتند.

در حسرت دیدار رئیس

این دانشجویان و دانش‌آموختگان از نقاط و استان‌های مختلف ایران هستند و برخی از آن‌ها برای رساندن صدای اعتراض خود به گوش مسئولان باید هر بار مسافتی طولانی را طی کنند.
یکی از دانش‌آموختگان معترض با بیان اینکه یکی از اهداف تجمع اعتراضی ما، دیدار با رئیس کمیسیون بهداشت بود، گفت:، اما با دبیر این کمیسیون ارتباط برقرار کردیم. دو نماینده برای صحبت و مذاکره با او انتخاب شدند تا حرف‌های تمامی دانشجویان معترض از طریق دبیر کمیسیون به رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس برسد.
وی ادامه داد: نامه‌نگاری‌هایی که صمد‌زاده رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت انجام داده است، نهایتاً ما را به سمت دستیاری دندانپزشکی سوق می‌دهد و جلساتی که با رئیسی معاونت آموزشی وزارت بهداشت داشتند، منجر به این شده بود که تعهد ما دانشجویان را آزاد نکنند و ما را تحت عنوان رشته مراقب سلامت دهان و دندان یا همان دستیاری قرار دهند در حالی که ما بار‌ها ذکر کرده‌ایم رشته ما دستیاری دندانپزشکی نیست.

دانشگاه‌ها جوابگو باشند

جالب اینکه وزارت بهداشت حتی برای آن دسته از دانشگاه‌هایی که در این راستا اعلام همکاری نکرده بودند، با مضمون «پذیرش دانشجو تحت عنوان رشته مراقب سلامت، مشروط بر اعلام نیاز و داشتن بودجه کافی دانشگاه» بخشنامه زده است؛ به عبارتی دانشگاه‌ها بر اساس اعلام نیاز خود و بودجه‌ای که در دسترس دارند، دانشجویان را به عنوان مراقب سلامت دهان و دندان پذیرش کند.

از طرف دیگر تفاوت درسی رشته آن‌ها با رشته بهداشت کاری تفاوتی در حد ۱۰ واحد درسی است. قرار است دبیر کمیسیون بهداشت نامه‌ای که به امضای تمامی دانشجویان معترض رسید را به رئیس کمیسیون بهداشت برساند.
این دانشجویان اکنون چشم‌انتظار شفاف‌سازی جایگاه شغلی این رشته هستند؛ اتفاقی که نیاز به اراده و هماهنگی مجلس و وزارت علوم دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
F
|
France
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
0
0
چراسياسيش ميكنين.لطفااصلاحش كنيد
فریبا
|
Russian Federation
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
0
1
کاش رسیدگی کنن عمرمون داره هدر میره
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر