کد خبر: 957442
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
عضو شورای شهر تبریز گفت: مدیر سرمایه‌گذاری فقط مشکلات را بیان کردند و پروژه‌هایی تعریف کردند که اصلا فعالیتی در آنها وجود ندارد و فقط بر روی کاغذ نوشته شده‌اند، شهرداری در جلسه ای محرمانه موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری را اعلام کند که چه دستگاه‌ها یا چه کسانی مانع از سرمایه‌گذاری در شهر تبریز هستند.

محمد اشرف‌نیا  در جلسه شورای شهر تبریز اظهار داشت: اینکه سرمایه‌گذاری واقعا تحقق یابد نتیجه‌ای نداشته است، باید در دیدگاه‌های سرمایه‌گذاری تغییراتی ایجاد شود، هم خود شورا و شهردار و سرمایه‌گذاران و حتی گاها باید دیدگاه مسئولان شهری تغییر بابد.

وی با بیان اینکه تبریز به گونه‌ای شده است که همه مسئولان در امر سرمایه‌گذاری دخالت می‌کنند، گفت: دستگاه کشوری وجود دارد که قصد داشت پروژه‌ای در شهر تبریز اجرا کند ولی بدلیل عدم همکاری مسئولان شهری پروژه به اصفهان انتقال یافت.

اشرف‌نیا خاطرنشان کرد: مدیر سرمایه‌گذاری فقط مشکلات را بیان کردند و پروژه‌هایی تعریف کردند که اصلا فعالیتی در آنها وجود ندارد و فقط بر روی کاغذ نوشته شده‌اند، شهرداری در جلسه ای محرمانه موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری را اعلام کند که چه دستگاه‌ها یا چه کسانی مانع از سرمایه‌گذاری در شهر تبریز هستند.

شهرام دبیری، عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در بحث سرمایه گذاری ابتدا باید مشخص شود که چرا سرمایه گذار تمایلی به سرمایه گذاری در شهر ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از این عوامل عدم توجیه سرمایه‌گذاری است، بروکراسی مالی و اداری در شهرداری زیاد است، اشکالاتی در امنیت سرمایه گذاری در شهر وجود دارد، گفت: شیوه نامه سرمایه‌گذاری که تدوین شده باید تصویب شود چرا که این شیوه نامه می تواند مسیر را تسهیل کند.

وی اضافه کرد: کاهش بروکراسی اداری می تواند در جذب سرمایه‌گذاران بسیار مفید باشند. استفاده از توان شرکت‌ها دولتی و نیمه‌دولتی می‌تواند باعث رشد سرمایه‌گذاری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر