کد خبر: 956764
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
بازار مسکن متولی ندارد
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وضعیت بازار مسکن در شرایط کنونی متولی ندارد و وزارت راه و شهرسازی نسبت به تلاطمات بازار و افزایش قیمت‌ها هیچ حساسیتی نشان نمی‌دهد.

قلی الله‌قلی زاده ، با انتقاد از وضعیت کنونی بازار مسکن، اظهار داشت: متأسفانه در شرایط کنونی بازار مسکن به ویژه حوزه رهن و اجاره به معضلی بزرگی تبدیل شده و عملا مستأجران در کلانشهرها از جمله تهران با بحران مسکن مواجه هستند.

نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز نرخ اجاره مسکن مانند نرخ تورم افسارگسیخته شده و عملا نظارت و کنترلی در این حوزه صورت نمی گیرد.

وضعیت بازار مسکن در شرایط کنونی متولی ندارد

وی افزود: وضعیت بازار مسکن در شرایط کنونی متولی ندارد و وزارت راه و شهرسازی نسبت به تلاطمات بازار و افزایش قیمت ها هیچ حساسیتی نشان نمی دهد.

الله‌قلی زاده ادامه داد: در شرایط کنونی شاهد هستیم که قیمت های مسکن روز به روز در حال افزایش است، به طوری که خود من در هفته گذشته میخواستم خانه ای را در تهران رهن کنم، اما به دلیل بالا بودن قیمت منصرف شدم، حال مالک خانه بعد از گذشته یک هفته به من اعلام می کند که خانه مذکور را چندین درصد بالاتر از قیمت اعلامی به نفر دیگری اجاره داده است.

هیچ ساز و کار دقیقی برای تعیین قیمت مسکن وجود ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی هیچ ساز و کار دقیقی برای تعیین قیمت مسکن وجود ندارد و مالکان مساکن طبق سلیقه و منافع خود قیمت ها را تعیین می کنند.

دولت باید از تجربیات دیگر کشورها برای ساماندهی بازار مسکن استفاده کند

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی باید از تجربیات دیگر کشورها برای ساماندهی بازار مسکن استفاده کنند، البته شرایط کنونی بازار مسکن در ایران، قابل مقایسه با هیچ کشور دیگر نیست، زیرا در کشور نظارتی در این رابطه وجود ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر