کد خبر: 952428
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
حادثه سیل نوروز امسال، می‌تواند سوژه‌ی بسیار خوبی باشد برای سینماگران که در قاب سینما، فیلم‌هایی ماندگار را از آن‌چه در تعطیلات عید بر مردم بسیاری از شهر‌های کشورمان گذشت را به تصویر بکشند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین - حامد طبیعت پور: سیل اخیر در کشور هر چند یک تهدید جدی بود و بسیاری از خانواده‌ها را درگیر این بلای عظیم کرد و تعدادی از هموطنانمان نیز در این حادثه تلخ جان خود را از دست دادند، ولی مثل همیشه ملت ایران، این رویداد تلخ را تبدیل به فرصتی کرد که در آینده برکاتی خواهد داشت. یک نمونه‌ی آن نمایش اتحاد، وحدت و یکپارچگی بود که در سیل اخیر دیدیم و بسیاری از مردم در کنار دولت، نیرو‌های مسلح و نیرو‌های امدادی برای کمک رسانی به شهر‌های سیل زده آمدند که ناشی از همبستگی و همدلی ملت ایران بود.

اما از همه مهمتر در سیل اخیر بلافاصله فضای رسانه‌ای کشور پر شد از تصاویر مربوط به این رخداد طبیعی. از تصاویر تلخ به جای مانده از سیل تا تصاویر زیبای همدلی و همکاری مردم برای کمک به حادثه‌دیدگان. تصاویری که قطعا می‌تواند در قاب‌های سینمایی ماندگار شوند.

سینمای ایران در سالی که در پیش رو دارد می‌تواند به سمت ساخت آثار جذابی در مضمون اجتماعی و حادثه‌ای با موضوع سیل برود. درواقع اگر این حادثه عظیم هر جای دیگر از دنیا بود، بزرگترین کارگردانان آن کشور را وا می‌داشت تا با ساخت یک اثر سینمایی به آن موضوع بپردازند.

در چندسال گذشته نیز فیلمسازان ایرانی از رخداد‌های اجتماعی کم و بیش غافل نماندند. در همین دو سه سال اخیر، سینمای ایران چند واقعه مهم را با البته با کمی تاخیر روی پرده آورده است. حادثه تلخ پلاسکو در فیلم «چهارراه استانبول» به تصویر کشیده شد و فیلم «اروند» در واکنش به ماجرای کشف پیکر‌های شهدای غواص ساخته شد؛ و اکنون حادثه سیل نوروز امسال، می‌تواند سوژه‌ی بسیار خوبی باشد برای سینماگران که در قاب سینما، فیلم‌هایی ماندگار را از آن‌چه در تعطیلات عید بر مردم بسیاری از شهر‌های کشورمان گذشت را به تصویر بکشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار