کد خبر: 951243
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
تأسف‌آور است که اگر عکس و ویدئویی از مناطق سیل‌زده آن‌هم از مردمی که تا زانو در گل‌ولای رفته و در حال کمک کردن هستند، منتشر شود، آن‌وقت حضرات سلبریتی برای جلب‌توجه و آدرس غلط دادن به‌سرعت واکنش نشان داده و آنان را ریاکار معرفی می‌کنند! درحالی‌که ریاکار اصلی دقیقاً آن‌های هستند که جلوی دوربین‌ها خود را غمگین نشان داده و از این فاجعه برای خود آبروی دست‌وپا کرده‌اند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین - محمد محمدی: «سیل، سینماگران و مردم را به آزادی کشاند» این تیتر یکی از رسانه‌ها در خصوص حضور برخی از چهره‌های سینمایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به استان‌های سیل‌زده بود که روز جمعه طبق وعده‌ی که چند روز قبل‌تر در برخی صفحات مجازی داده‌شده بود صورت گرفت.

حضوری که ازقضا به همت سازمان هلال‌احمر و مشارکت خانه سینما برگزار شد؛ اما همان‌طور پیش‌تر نیز می‌توانست گمانه‌زنی کرد از اخبار و عکس‌های منتشرشده به‌سادگی مشخص و معلوم بود همان اندک حاضرین در مراسم نیز تنها برای سلفی گرفتن با هنرمندان جمع شده بودند تا کمک به سیل‌زدگان. حضوری که با بارش اندک باران بهاری سریع جمع و جور شد تا هنرمندان خیس نشوند.

اما نکته قابل‌تأمل در مراسم روز جمعه و سایر مراسم‌های مشابه اینکه اساساً چرا مدیران سازمان هلال‌احمر و البته خانه سینما برای جلب حمایت‌های مردمی همچنان اصرار بر انجام چنین روش‌هایی که بطن و متن مردم نه‌تن‌ها دل‌بستگی چندانی به آن ندارند بلکه با یک نگاه ساده و گذرا در تفاوت‌های بنیادین و اساسی در سبک زندگی خود با برخی از سلبریتی‌ها هرگز آنان را از خود ندانسته و طبعاً در چنین مشارکت‌هایی تن به همراهی با این قشر خاص جامعه نداده و نخواهند داد.

اینکه در مراسم دیروز چه تعدادی شرکت کرده و چه میزان کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری‌شده خود جای بحث بسیار دارد، اما نکته اصلی ماجرا زمانی ست که مدیران و تصمیم گیران این عرصه بر اساس تفکر اشتباه و کاملاً غلط تصور می‌کنند مردم برای کمک به هم‌وطنان سیل‌زده نیازمند به پیشگامی هنرمندان و چهره‌های مطرح دارند درحالی‌که در ایام وقوع سیل که بسیاری از این عزیزان در تعطیلات نوروزی به سر می‌بردند قشر‌های مختلف مردم به یاری هم‌وطنان شتافته و هر چه در توان داشته‌اند را در طبق اخلاص گذاشته‌اند، اما متأسفانه بسیاری از همین چهره‌ها بعد از گذشت نزدیک به یک ماه حتی حاضر نیستند چند روزی را برای التیام سیل‌زدگان در کنار آنان زندگی کنند و طعم زندگی در چادر آن‌هم بدون امکانات ابتدایی را سپری کنند چه رسد به کمک و پیشگامی مردم.

کار به جایی رسیده که یکی از بازیگران شناخته شده کشور به بسیجی‌ها و روحانی‌ها خرده می‌گیرد که شما در حال ریاکاری هستید! یاللعجب. آقای بازیگر شما که گرو‌های جهادی را به ریاکاری متهم می‌کنید چرا خودتان حاضر نشدید که به قول معروف تکه پایی به مناطق سیل زده بزنید. حالا از عکس‌هایی که بیرون آمده خودتان قضاوت کنید وجدانا شما در حال ریاکاری و شواف هستید یا آن بسیجی و روحانی تا زانو در گل رفته.

البته فراموش نشود که هستند هنرمندان متعهدی که در همان ایام به مناطق سیل‌زده رفتند و هم چنان در آن مناطق نیز حضور دارند که انصافاً باید دست‌مریزاد گفت و خدا قوت، اما تا دلتان بخواهد بودند و هستند عزیزانی که صد‌ها کیلومتر دورتر و در خانه‌های گرم‌ونرم خود در فضای مجازی ژست حزن وانده گرفته و به همان میزان نیز جلوی دوربین عکاسان اصطلاحاً «اُرد ناشتا» سر دادند و تأسف‌آورتر زمانی ست که اگر عکس و ویدئویی از مناطق سیل‌زده آن‌هم از مردمی که تا زانو در گل‌ولای رفته و در حال کمک کردن می‌باشند منتشر شود، حضرات سلبریتی برای جلب‌توجه و آدرس غلط دادن به‌سرعت واکنش نشان داده و آنان را ریاکار معرفی می‌کنند درحالی‌که ریاکار اصلی دقیقاً آن‌های هستند که جلوی دوربین‌ها خود را غمگین نشان داده و از این فاجعه برای خود آبروی دست‌وپا کرده به امید آنکه در آینده منتش را بر سر ملت بگذارند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
محمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
با سلام
نميدانم از كجا شروع كنم .چرا هنرمندان اينچنيني بجاي رفتن به مناطق سيل زده و كمك به آنها آن هم بدون گرفتن عكس يادگاري حال و هواي اپوزيسيون بخود ميگيرند. لطفا نمك به زخم مردم نپاشيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
به این اقا بفرمائید بسیجی ها ویا ان اقای روحانی باید چکار کنند که متهم شان نکنی ؟! نکنه جنابعالی فکر کردی که باید همه براساس نظر تو حرکت کنن ؟؟
میشه یه تکونی به خودت بدی وبری به جمع سیل زده ها!؟ خدایا با این جماعت مریض چه میشه کرد - هرکاری بکنن اینها فقط اعتراض بلدن! مردک ،!بنظرتو کمک بکنن یا نه ؟!
کاش مینوشتید که این هنرمند کی بوده تا فیلمهایش را هم نبینم !!!!
ادم اینقد ....!!!!
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
تمام این توهینهای سازمان یافته به هنرمندان و ورزشکاران بخاطر اینست که مردم دیگر به کمیته امداد امام پول نمیدهند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
پرویز پرستویی.مرد صاحب نظر!در همه عرصه ها...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
الحمدلله هنوز اونقدر بیکار نشدیم که بخوایم علیه سلبریتی های .....کار سازمان یافته بکنیم!
خیلی راست میگن برن تا زانو توی گل.حتی به نیت ریا!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار