کد خبر: 950673
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
گزارش «جوان آنلاین» از بی‌رونقی کسب و کار مربیان رانندگی با نبود مجوز طرح ترافیک
سال گذشته برای مربیان رانندگی سال سختی بوده، زیرا که آن‌ها به دلیل نداشتن مجوز تردد در محدوده زوج و فرد ناچار بودند که یک روز در میان کار کنند یا اینکه از ترس جریمه شدن به همراه کارآموز خود در یک کوچه آن‌قدر دور بزنند تا سرگیجه بگیرند! متاسفانه با وجود پیگیری‌های اتحادیه آموزشگاه‌های رانندگی برای دریافت مجوز طرح ترافیک برای مربیان رانندگی هنوز هم مشخص نیست که این صنف در سال پیش‌رو چه سرنوشتی داشته باشند؟
سرویس اجتماعی جوان آنلاین – مهسا گربندی: چند سال است که موضوع ورود به محدوده طرح ترافیک برای تهرانی‌ها تبدیل به یک معضل شده است. محدوده‌ای که در طرح جدید وسیع‌تر شده و تنها حدود ۱۰۰ هزار خودرو اجازه ورود به آن را خواهند داشت. این مسئله کسب و کار‌های بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است. از رانندگان آژانس و وانت‌بار‌ها گرفته تا سرویس مدارس و مربیان آموزشگاه‌های رانندگی، همه این‌ها با گسترده شدن طرح ترافیک و نبود مجوز برای تردد در این محدوده با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد.

سال گذشته بود که به‌دلیل عدم صدور مجوز طرح ترافیک برای مربیان آموزشگاه‌های رانندگی بسیاری از این افراد بیکار شدند یا اینکه از سر ناچاری در روز‌هایی که اجازه تردد در خیابان‌ها را داشتند و آن‌هم به‌صورت یک روز درمیان کار می‌کردند. این موضوع آسیبی جدی به درآمد آن‌هایی که از این طریق، چرخ زندگی‌شان را می‌چرخاندند، وارد کرد.

مجوز طرح زوج و فرد ندادند، مجبور شدیم یک روز در میان کار کنیم

خانم شکوهی که یکی از مربیان آموزشگاه رانندگی در مرکز تهران است درباره مشکلاتی که در زمینه کاری‌اش در سال ۹۷ ایجاد شد اشاره می‌کند و می‌گوید: «سال گذشته برای گرفتن مجوز طرح ترافیک پیگیری‌های زیادی انجام دادیم، اما متاسفانه شهرداری تهران به جای اینکه به ما مجوز طرح ترافیک بدهد، وعده سرخرمن داد.»

او ادامه می‌دهد: «هربار که برای گرفتن مجوز طرح ترافیک سوال می‌کردیم می‌گفتند که این موضوع را پیگیری و حل خواهند کرد. حتی یک روز تجمع کردیم تا بلکه به نتیجه برسیم، اما این کار هم فایده‌ای نداشت.»

این مربی آموزشگاه رانندگی با اشاره به اینکه حتی صادر کردن مجوز طرح زوج و فرد نیز می‌توانست مشکل بسیاری از مربیان آموزشگاه رانندگی را حل کند، اما این کار هم انجام نشد، می‌گوید: «نه مجوز برای تردد در محدوده طرح ترافیک برایمان صادر شد و نه مجوز برای تردد در محدوده زوج و فرد. به همین دلیل ناچار بودیم که فقط یک روز در میان کار کنیم و این موضوع درآمدمان را نصف کرده بود.»

شغل‌مان هیچ مزایایی ندارد، حداقل مشکلات‌مان را بیشتر نکنید

خانم شکوهی می‌گوید: «من با ۱۸ سال سابقه کار که نه آموزشگاه من را بیمه کرده و نه شغلم مزایایی دارد، سال گذشته با دردسر تازه‌ای که شهرداری تهران برایمان درست کرد مواجه شده بودم و چاره‌ای جز سوختن و ساختن با این شرایط نداشتم. زیرا که سرپرست خانواده هستم و باید از این راه امرار معاش می‌کردم.»

او به بلاتکلیفی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی در سال ۹۸ اشاره می‌کند و می‌گوید: «امسال هم خبری از مجوز طرح ترافیک برای مربیان رانندگی نیست و هربار که از مسئول آموزشگاه در این باره سوال می‌پرسم اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.»

وقتی زور برخی مسئولان راهنمایی و رانندگی به شهرداری نمی‌رسد!

علی حیدری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه آموزشگاه‌های رانندگی با اشاره به اینکه در این صنف مشکلات بسیاری وجود داشته و دارد به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «صنف ما زیرمجموعه راهنمایی و رانندگی است و از برخی از مسئولان این مجموعه برای حل مشکل مربیان آموزشگاه در گرفتن مجوز طرح زوج و فرد پیگیری‌هایی انجام دادم که آن‌ها صریح اعلام کردند که زورشان به شهرداری و شورای شهر نمی‌رسد.»

او ادامه می‌دهد: «از سمت اتحادیه، نامه‌ها و مکاتباتی در ارتباط با آرم طرح اصلی و ثانویه برای صدور مجوز طرح زوج و فرد برای مربیان رانندگی نوشته و ارسال شده است. اما متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده و این پرونده در دست بررسی است.»

حیدری با اشاره به اینکه سال گذشته نیز مسئولان شهرداری تهران قرار بود مشکل تردد مربیان رانندگی در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد را بررسی کنند، اما توجهی به آن نشد، اظهار می‌دارد: «راهنمایی و رانندگی خطاب به شهرداری تهران اعلام کرده بود که ۱۴۶ آموزشگاه در محدوده طرح ترافیک و ۳۵۰ آموزشگاه نیز در محدوده زوج و فرد قرار گرفته تا شهرداری و شورای شهر تهران این مسئله را بررسی و برای از رونق نیفتادن کسب و کار مربیان آموزشگاه‌های رانندگی برنامه‌ای طراحی کنند. اما متاسفانه هیچ اهمیتی به این موضوع داده نشد و شهرداری تهران اعلام کرد که هر کسی که مجوز تردد در محدوده طرح را نیاز دارد باید بهای آن را بپردازد.»

نیاز توجه بیشتر شورای شهر و شهرداری تهران به مربیان آموزشگاه‌های رانندگی

آنطور که به نظر می‌رسد سال گذشته برای مربیان رانندگی سال سختی بود. زیرا که آن‌ها به دلیل نداشتن مجوز تردد در محدوده زوج و فرد ناچار بودند که یک روز در میان کار کنند یا اینکه از ترس جریمه شدن به همراه کارآموز خود در یک کوچه آن‌قدر دور بزنند تا سرگیجه بگیرند!

البته طبق پیگیری‌های انجام شده توسط اتحادیه آموزشگاه‌های رانندگی و نامه‌نگاری‌ها قرار است تا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبلغ کمتری را از مربیان آموزشگاه‌های رانندگی بابت مجوز طرح ترافیک و زوج و فرد دریافت کند. روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «با توجه به درخواستی که هیئت مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی کشور داشت و همچنین با توجه به تبصره پنجم ماده ۶ مصوبه کاهش ترافیک و آلودگی هوا در محدوده‌های مرکزی شهر تهران در سال ۹۸ خودرو‌های آموزشی رانندگی که اخذ مجوز‌های مصوب شورا را پشت می‌گذارند به آن‌ها با ضریب سه‌دهم طرح ترافیک خواهیم داد.»

این در حالی است که مربیان آموزشگاه‌های رانندگی می‌گویند از آنجایی که مخارج خودروهایشان سنگین شده و درآمد کافی برای گذراندن زندگی خود ندارند، از عهده پرداخت مبلغ طرح ترافیک حتی با تخفیف چند ده درصدی نیز بر نمی‌آیند. به همین دلیل انتظار می‌رود تا شورای شهر و شهرداری تهران توجه بیشتری به وضعیت کسب و کار مربیان آموزشگاه‌های رانندگی داشته باشد تا سال پیش‌رو مانند سال ۹۷ به کام آن‌ها تلخ نشود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زهرايي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
0
0
اينجانب يكي از مربي هاي داخل محدوده طرح آلودگي هستم متاسفانه مربي ها مشكلات زيادي دارند و عليرغم پيگيري هاي آموزشگاهمون هيچ لطفي از طرف راهنمايي و رانندگي و اتحاديه در حق ما نميشود و اگر خودشونو جاي ما بگذارن ميبينن ما علاوه بر ترافيك و مشكلات ديگه چقد بايد تو پس كوچه ها بچرخيم تا زمان هنرجو پربشه و ترس از جريمه شدن چون گويا قراره اونايي كه داخل محدوده ميچرخن جريمه بشن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار