کد خبر: 950475
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
رییس پلیس پایتخت از دستگیری چهار دروغ‌پرداز در مورد سیل خبر داد.
سرویس جامعه جوان آ‌نلاین: سردار حسین رحیمی در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات پلیس پایتخت در ایام نوروز برگزار شد، گفت: حادثه سیل که کشور را تحت تاثیر خود قرار داد در تهران نیز پیامد‌هایی داشت، البته با حضور و اقدام به موقع پلیس و دیگر دستگاه‌ها از وقوع بسیاری از مشکلات جلوگیری شد. طی این مدت پلیس اقدام به انسداد برخی معابر و تخلیه برخی اماکن نظیر رستوران‌های اطراف روددره‌ها و ... کرد و در مجموع از اعضای فعال ستاد بحران بود.

وی اضافه کرد: تمامی مسئولان در زمینه سیل اعم از مسئولان دولتی و نیرو‌های مسلح اقدامات و زحمات زیادی داشتند، اما متاسفانه برخی به شکل ناجوانمردانه اقدام به تخریب این افراد کردند. برخی نیز اقدام به دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی در مورد سیل کرده بودند که با هماهنگی پلیس فتا چهار نفر از این افراد در تهران شناسایی و دستگیر شدند.

اعتبار طرح ترافیک ۹۷ تا اطلاع بعدی

رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره اعتبار طرح ترافیک سال گذشته، اظهار کرد: مجوز‌های طرح ترافیک ۹۷ همچنان اعتبار دارد و دارندگان این طرح‌ها تا اطلاع بعدی که قطعا بار‌ها اعلام خواهد شد، می‌توانند با استفاده از همین طرح وارد محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد شوند.

وی درباره اینکه آیا طرح ترافیک و زوج و فرد در سال ۹۸ با تغییراتی همراه خواهد بود، گفت: تغییر چندانی در این طرح و محدوده آن رخ نداده و تنها تغییر این بوده که در محدوده زوج و فرد تنها در هر فصل، ۲۰ روز می‌توان وارد این محدوده شد که این طرح نیز هنوز اجرایی نشده و همانطور که گفتم فعلا طرح ترافیک و زوج و فرد به روال سال ۹۷ اجرا خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در ابتدای طرح نوروزی به فرمانده ناجا قول دادیم نوروز خوبی از حیث امنیت و کاهش حوادث برای مردم تهران رقم بزنیم، گفت: یکی از اقدامات خوب ما کنترل مجرمان بود، به طوری که در نوروز امسال ۵۰۰۰ مجرم که در این ایام توسط دستگاه قضایی به مرخصی آمده و آزاد بودند، از سوی کلانتری‌ها رصد شدند.

وی ادامه داد: پلیس در این ایام به صورت صد درصد آماده‌باش بود و از ۲۰۰۰ نیروی کمکی از مراکز آموزشی، دانشگاه انتظامی و ستاد نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در تهران نیز کمک گرفته بود.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، ۲۴۰۰ گشت انتظامی اعم از خودرو، پیاده و موتور سوار به صورت شبانه روزی به ویژه در هفته اول تعطیلات در تهران اقدام به گشت زنی می‌کردند و بیش از ۵۰ تیم عملیاتی در این مدت فعال بودند. همچنین پلیس ۱۱۰ نیز ۱۶۰ واحد فوریت‌های پلیسی فعال در این مدت داشته است و پلیس آگاهی نیز پایگاه‌های ویژه‌ای در این ایام ایجاد کرده بود.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر در ایام نوروز گفت: امسال در سه مرحله طرح پاکسازی اجرا شد و در جریان آن، ۵۹۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و ۱۴ قاچاقچی مهم و ۸۹۵ نفر خرده فروش نیز شناسایی و دستگیر شدند. همچنین ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

ماجرای تماس تلفنی فرهاد مجیدی با سردار رحیمی

رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام ماجرای فرهاد مجیدی و شایعاتی که در این خصوص مطرح شد، گفت: تخلف فرهاد مجیدی سرعت غیرمجاز بود و ایشان در بزرگراهی که باید با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کردند با سرعت بیش از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در حال رانندگی بودند که مأمور ما بدون آنکه اطلاع داشته باشد چه کسی پشت فرمان است آن خودرو را به دلیل سرعت غیرمجاز متوقف کرد.

رحیمی با بیان اینکه گرفتن فیلم از مأمور در حال انجام وظیفه و انتشار آن در فضای مجازی نیز تخلف دیگری بود که مجیدی مرتکب شد، گفت: خودرو این فرد ۱۰ تا ۱۲ روز در پارکینگ بود و با توجه به اینکه متعلق به شخص دیگری بود، صاحب خودرو با حضور در پارکینگ نسبت به رفع توقیف خودرو اقدام کرد.

رئیس پلیس پایتخت درباره اینکه گفته می‌شود فرهاد مجیدی با وی تماس گرفته و یا اینکه با پسرش آشنایی داشته است، اظهار کرد: بنده تاکنون فرهاد مجیدی را ندیدم، با پسر من نیز هیچ آشنایی ندارد. این فرد روز بعد با من تماس گرفت و من در همان تماس تلفنی گفتم که کاری که انجام داده کار درستی نیست و باید قانون را رعایت می‌کرد. ما همان طور که با آن سرباز متخلف در بزرگراه نیایش محکم برخورد کردیم از مأمور وظیفه‌شناسمان نیز که به وظیفه قانونی خود عمل کرده بود تقدیر کردیم.

رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره حوادث چهارشنبه‌سوری نیز اظهار کرد: حوادث چهارشنبه‌سوری ما ۵۰ درصد کاهش داشت، اما با توجه به اقدامات انجام شده از سوی پلیس و قاطعیت در برخورد، آمار دستگیری‌های ما کمی افزایش داشت.

وی درباره تشکیل پلیس امنیت اقتصادی در ناجا و ایجاد آن در پلیس پایتخت نیز گفت: این پلیس دیروز رسماً به ریاست سردار مقیمی فعالیت خود را آغاز کرد و به زودی در تهران بزرگ نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رحیمی درباره اقدامات معاونت اجتماعی پلیس پایتخت افزود: خوشبختانه معاونت اجتماعی اقدامات خوبی را انجام داده به طوری که برای نخستین بار سه دستگاه اتوبوس مشاوره و مددکاری پلیس در نقاط مختلف پایتخت مستقر شده و اقدام به خدمات مشاوره‌ای به شهروندان کرده است ضمن اینکه در کلانتری‌ها نیز خدمات مشاوره و مددکاری منجر به صلح و سازش پرونده‌های مختلف شده است.

انتقاد از بی‌توجهی به نیاز تهران به کلانتری

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره تعداد کلانتری‌های پایتخت نیز گفت: حدود ۱۰ سال پیش شورای عالی امنیت ملی تصویب کرد که باید تعداد کلانتری‌ها در تهران به ۲۰۰ کلانتری برسد. در همان ایام نیز مصوب شد که در فاز نخست ۴۰ کلانتری ساخته شود، اما متأسفانه با گذشت ۱۰ سال حتی یک مورد از این کلانتری‌ها نیز محقق نشده و خود من نیز دو سال است که از استاندار، شورای تأمین، فرماندار و … پیگیر این موضوع هستم و حتی از نمایندگان مجلس نیز درخواست کردم تا در بودجه استان تهران به این موضوع توجه شود که آن‌ها قول دادند در بودجه سال‌های ۹۸ و ۹۹ هزینه‌های ساخت ۱۰ کلانتری پیش‌بینی شود.

رحیمی با بیان اینکه در این زمینه فرمانداری تهران، شهرداری تهران و… باید ورود کنند، گفت: امیدوارم این دستگاه‌ها پای کار بیایند چرا که میزان مراجعات در بعضی از کلانتری‌های ما بسیار زیاد است. خود ما نیز در اواخر سال گذشته با اعتبارات پلیس ساخت سه کلانتری جدید در تهران را آغاز کردیم.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در طرح نوروزی امسال ۵۰ درصد افزایش دستگیری داشتیم، گفت: در حوزه ترافیکی نیز با ۱۴۰۰ دستگاه دوربین ثابت، ۴۵ دستگاه دوربین لیزرگان سیار و بیش از ۴۰۰ تیم ترافیکی اقدام به رصد ترافیک در ایام نوروز کردیم که نتیجه آن نیز کاهش ۴۴ درصدی تصادفات جرحی و کاهش ۷۰ درصدی تصادفات فوتی بود.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت پلیس فتا در نوروز ۹۸ اشاره کرد و گفت: در نوروز امسال شکایت‌ها از وقوع جرایم در فضای مجازی در پایتخت ۹۰ درصد افزایش داشت و طی این مدت ۸۵۵ پرونده در پلیس تشکیل شد که ۸۳ درصد آن منجر به کشف شده و ۱۴۱ نفر از این مجرمان در این فضا دستگیر شدند.

وی ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده از سوی پلیس فتا را ۱۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برداشت غیرمجاز با بیش از ۵۱ درصد و کلاهبرداری اینترنتی با بیش از ۲۱ درصد بیشترین جرایم فضای مجازی پایتخت در نوروز امسال بودند که مزاحمت برای افراد، دسترسی غیرمجاز به داده‌ها و تهدید و اخاذی شهروندان در رتبه‌های بعدی قرار داشت.

رحیمی با بیان اینکه پلیس آگاهی نیز در طول نوروز در آماده‌باش کامل بود و پایگاه‌های ویژه‌ای داشت، گفت: ۷۴۸ خودرو مسروقه و ۳۴۰ دستگاه موتور مسروقه نیز در ایام نوروز کشف شد و در این ایام نسبت کشف به وقوع جرم ۹۹ درصد بود، یعنی از ۱۰۰ وقوع جرم ۹۹ مورد آن کشف شده است.

وی با بیان اینکه در طول نوروز سرقت مسلحانه‌ای در تهران رخ نداد، گفت: یک مورد سرقت از صندوق امانات بانک بود که کارمند یکی از بانک‌ها اقدام به تخریب ۱۵۰ صندوق امانت کرده بود که از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد. جرایم خشن نیز در طول ایام نوروز به شدت کاهش داشت و یکی از دلایل آن نیز کنترل مجرمان در طول نوروز و اجرای طر ح. برخورد با اراذل اوباش و مجرمان در قبل از نوروز بود به طوری که پیش از آغاز سال جدید از میان ۵۰۰۰ مجرم سابقه دار که تحت رصد پلیس بودند ۳۴۶۸ مجرم را از چهار منطقه به مناطق انتظامی اعزام کردیم.

وی افزود: در مجموع سرقت از منزل، مغازه، اتومبیل و کیف‌قاپی در طرح نوروز به ترتیب ۱۶، ۲۰، ۲ و ۳۸ درصد کاهش داشته است.

کشف بیش از ۴۴۰ تن گوشت

رحیمی از کشف ۲۷۰ تن گوشت مرغ و ۱۷۵ تن گوشت قرمز خبر داد و گفت::‌۴۳ نفر از افرادی که اقدام به ایجاد اختلال در بازار گوشت کرده بودند از سوی پلیس دستگیر شدند.

وی با تأکید بر اینکه طرح‌های پلیس در آینده نیز ادامه خواهد داشت، افزود: در سال ۹۸ طرح‌های رعد، کاشف، طاهر و دیگر طرح‌ها به جدیت ادامه خواهد داشت و ما در تأمین امنیت شهروندان از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار