کد خبر: 950272
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
از قایقرانی و جودو تا کشتی و فوتبال
تلاش جامعه ورزش برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده همچنان ادامه دارد. باران‌های سیل‌آسا و سیلاب‌های شدید هرچند کام ملت ایران را در سال جدید تلخ کرد، اما این روز‌ها همه می‌کوشند تا با کمک به هموطنان آسیب‌دیده رنج و غم آن‌ها را کاهش دهند. اهالی ورزش هم دوشادوش سایر اقشار جامعه سعی کرده‌اند با کمک‌های مادی و معنوی دین‌شان را به مردم ایران ادا کنند.
شیوا نوروزی
جوان آنلاین: گلستان، مازندران، شیراز، لرستان و خوزستان شرایط بحرانی را سپری می‌کنند. آبگرفتگی شدید و سیلاب از آق‌قلا، گنبدکاووس، گمیشان و برخی شهر‌های مازندران شروع شد، شیرازی‌ها را غافلگیر کرد و بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های لرستان و خوزستان را زیر آب برد. در روز‌هایی که همه کشور برای نجات سیل‌زده‌ها بسیج شده‌اند، ورزشی‌ها نیز خیلی زود پای کار آمدند. وزارت ورزش همه امکاناتش را در اختیار شهر‌های گرفتار سیل قرار داد، فدراسیون‌های ورزشی کمک‌های نقدی‌شان را به دست هلال احمر رساندند و ورزشکاران نیز با رفتن به مناطق سیل‌زده از هیچ کمکی دریغ نکردند.

گلستان در محاصره
سیل در گنبد و آق‌قلا شدیدتر از حد تصور بود. نیرو‌های نظامی، دولتی و مردمی همگی برای نجات شهر‌های گرفتار بسیج شده بودند و همانطور که انتظار می‌رفت جامعه ورزش این‌بار هم نقش خود را در انجام کمک‌های خودجوش مردمی به بهترین شکل انجام داد. شناخته شده‌ترین ورزشکاری که شخصاً در این مناطق حضور فعال داشت، سردار آزمون بود. ملی‌پوش فوتبال کشورمان که خود اهل گنبدکاووس است، در این مدت رنج و درد همشهری‌هایش را از نزدیک می‌دید، با تمام وجود برای آن‌ها تلاش کرد. عادل مجللی، قایقران گلستانی هم نگران شرایط بد هم‌استانی‌هایش است. نفر سوم بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ در گفت‌وگو با ورزش سه اوضاع گلستان را اینگونه توصیف کرد: «مردم نیاز به کمک دارند. خود مردم دست به دست هم داده‌اند و سعی می‌کنند به یکدیگر کمک کنند. دم کسانی که شب و روز عید به هموطنان خود کمک می‌کنند، گرم. ورزشکاران هم سعی کردند مثل همیشه کنار مردم باشند. باور کنید من نه سر سفره هفت‌سین نشستم و نه تولدم را که یک فروردین بود، جشن گرفتم. من هر کاری را که بلدم انجام می‌دهم تا کمک کنم. تا زمانی که زندگی مردم به حالت عادی بازگردد ما در منطقه هستیم.»

کمک جامعه کشتی
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بلافاصله پس از پایان هفتمین اردوی این تیم به لرستان سفر کرد. ملی‌پوشان آزادکار خود را برای حضور موفق در رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌کنند. غلامرضا محمدی، سرمربی این تیم اهل لرستان است و به نمایندگی از جامعه کشتی به مناطق سیل‌زده این استان رفته تا کمک‌های نقدی و غیرنقدی را به دست مردم برساند. سرمربی تیم ملی کشتی در گفت‌وگو با ایسنا از مشکلات زیاد مردم سیل‌زده لرستان سخن گفت: «بلافاصله پس از پایان اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای کمک به هم‌استانی‌های سیل‌زده به لرستان آمده‌ام. به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش کمک به سیل‌زدگان را که با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، وظیفه خودم می‌دانم. باید اتحاد داشته باشیم و دست به دست هم بدهیم تا مشکلات مردم سیل‌زده کمتر شود. نخستین محموله کمک‌ها را دیروز به شهر معمولان ارسال کردیم. در حال حاضر نگرانی ما فقط در تقسیم اقلام جمع‌آوری شده است که احساس می‌کنم عادلانه تقسیم نمی‌شود.» رسول خادم و علی‌اصغر بذری نیز به استان گلستان رفتند. رئیس پیشین فدراسیون کشتی و نایب‌قهرمان سابق کشتی جهان خیلی زود به شهر‌های سیل‌زده گلستان رفتند تا بلکه باری از دوش هموطنان خود بردارند. بذری در گفت‌وگو با تسنیم به اوضاع وخیم مردم این مناطق اشاره و عنوان کرد: «زمانی که ما رسیدیم مردم هاج و واج از بین رفتن روستا و زندگی‌شان را تماشا می‌کردند. باورشان نمی‌شد رودخانه این وضعیت را پیدا کرده و آب دارد زندگی‌شان را می‌برد. هر کسی از چیزی در زندگی‌اش لذت می‌برد. شاید بهترین لحظه‌های زندگی من در کشتی و روزی که مدال جهانی و آسیایی گرفتم، گذشت. هیچ جا دوباره چنین احساسی را تجربه نکردم، جز این روز‌ها که کمک به مردم واقعاً لذت‌بخش است.»

فوتبالی‌ها جا نماندند
علیرضا بیرانوند این روز‌ها شناخته شده‌ترین فوتبالیستی است که شخصاً به استان لرستان رفته تا کمک‌های مردمی را به دست هم‌استانی‌هایش برساند. پس از فراخوان باشگاه پرسپولیس و بیرانوند، دروازه‌بان لرستانی این تیم برای کمک به مردم مناطق سیل‌زده در استان لرستان مردم و هواداران پرسپولیس کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به ورزشگاه شهید درفشی‌فر اهدا کردند تا این کمک‌ها به دست مردم آسیب‌دیده برسد. محموله‌های جمع‌آوری شده بیش از ۱۰ دستگاه وانت و کامیونت بود که از طریق بیرانوند به مناطق آسیب‌دیده ارسال شد. همچنین اعضای تیم امید که به مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک صعود کرده‌اند نیز در پیامی ضمن همدردی با مردم آسیب‌دیده از هموطنان برای جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان دعوت کرده‌اند.

وظیفه کمک به هموطن
رئیس جدید فدراسیون جودو کمک به هموطنان سیل‌زده را وظیفه خود دانست. آرش میراسماعیلی، جودوکار اسبق تیم ملی با بحرانی خواندن وضعیت برخی مناطق استان لرستان گفت: «واقعاً در ایام عید چنین بحرانی کام مردم را تلخ کرد. متأسفانه با اینکه این شرایط در سه استان فارس، گلستان و لرستان در ایام عید رخ داد، بحران لرستان در سکوت خبری بود. عمق فاجعه بیشتر از آن چیزی است که نشان داده می‌شود. وضعیت قرمز و بحرانی بوده و خیلی از مردم خانه و زندگی‌شان را از دست داده‌اند. همیشه در چنین شرایطی ورزشکاران و هنرمندان پیشگام بودند، این‌بار هم من برحسب وظیفه با همراهی دوستانی مثل غلامرضا محمدی و علیرضا بیرانوند سعی می‌کنیم کمک‌هایی را به مردم سیل‌زده برسانیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار