کد خبر: 949684
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
سردار ذوالفقاری:
سرويس سياسی جوان آنلاين: معاون امنیتی وزیر کشور گفت: خروجی اتاق‌های فکر امریکا و تمام اقدامات آن‌ها برای ایجاد بحران در ایران و به هم ریختن ثبات جمهوری اسلامی بوده و به همین دلیل سال ۹۷ جزو سال‌های خاص کشور بود چراکه امریکایی‌ها هر کاری می‌توانستند انجام دادند.

به گزارش فارس، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور، روز گذشته در نشست خبری که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد، گفت: سال ۹۷ جزو سال‌های خاص کشور بود، امریکایی‌ها هر کاری می‌توانستند تا الان انجام داده‌اند؛ از تحریم تا عملیات روانی، هماهنگ‌کردن اپوزیسیون، حمایت مالی از گروه‌های تروریستی با کمک رژیم‌صهیونیستی و عربستان و تحریک برای تحصن تا تحریک قومی در مسابقات ورزشی.
وی با اشاره به زمانبندی‌های امریکا علیه ایران اظهار داشت: شاهد بودید گفتند ایران چهلمین سال خود را نمی‌تواند جشن بگیرد، همه این کار‌ها با اتاق‌های فکر بود، تمام اقدامات امریکا هدفش ایجاد بحران در کشور و به هم ریختن ثبات کشور بود.

وی ادامه داد: اعلام کردند در روز ۱۷دی مردم به خیابان‌ها می‌آیند، اعلام کردند ایران جشن ۴۰ سالگی خود را برگزار نخواهد کرد، هدف اصلی آن‌ها از تحریم اقتصادی ایجاد بحران در کشور و به هم ریختن ثبات کشور و ایجاد ناامنی بود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: امسال مشکلات آبی، تقسیمات کشوری، قاچاق سلاح، فساد، احتکار و قاچاق کالا از داخل به بیرون از سایر مسائل مرتبط با حوزه امنیتی کشور بود.
ذوالفقاری با تأکید بر اینکه چهار اقدام تروریستی امسال انتحاری بوده است، گفت: اقدام انتحاری ساده‌ترین مرحله اقدام تروریستی است.

وی با بیان اینکه اجازه ندادیم افرادی از تجمعات اقشار مختلف مردم سوء استفاده کنند، گفت: در کنار برنامه‌ریزی‌های همه دستگاه‌ها برای حفظ امنیت کشور، هدایت راهبردی رهبری یکی از عوامل اصلی تأمین امنیت کشور بود. همه دستگاه‌ها هم برای حل مشکلات اقشار پیگیری لازم را انجام دادند حتی جلسات شبانه هم برای حل مشکلات برگزار شده است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: حضور هوشمندانه همه نیرو‌های تأمین امنیت کشور نیز دلیل دیگری برای تأمین امنیت کشور بود ولی عنصر مهم و کلیدی، هوشیاری و آگاهی مردم بود. مردم در کنار مشکلات خود، به خوبی می‌دانند امنیت کشور از مسائل اصلی کشور است. در نظرسنجی‌های انجام شده تا ۸۰ درصد مردم بالاترین رضایت را از امنیت کشور داشته‌اند که خود مردم نقش مهمی در تأمین امنیت کشور داشته‌اند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: اعتبارات مرزی سال جاری کم بود و این رقم ۷۸ میلیارد تومان بود که ۱۰۰ درصد تخصیص داده شده است، اما ۱۷۵میلیارد تومان برای سال آینده از سوی مجلس در نظر گرفته شده که امیدواریم به موقع تخصیص یابد، زیرا هنوز خلأ مرزی قابل توجهی داریم. عمده مرز‌های آسیب‌پذیر ما مرز مشترک با پاکستان و سپس کردستان است. در کنترل مرز مشترک با ترکیه اقدامات کم سابقه‌ای انجام داده‌ایم و بنا داریم عملیات مشترک با هم داشته باشیم، در مجموع مشکل خاصی در این مرز نداریم.
معاون امنیتی وزیر کشور در مورد حادثه انفجار خط لوله گاز در اهواز گفت: این حادثه بررسی شد و تنها نشت گاز بود و هیچ اقدام تروریستی نبود.

ذوالفقاری در ادامه این نشست با اشاره به پیش رو بودن چهارشنبه آخر سال، گفت‌: با افرادی که نظم را بر هم زده و ناامنی ایجاد کنند برخورد قاطع خواهد شد و افرادی که دستگیر شوند تا پایان تعطیلات آزاد نخواهند شد.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به تعطیلات نوروز و احتمال سفر‌های خارجی هموطنان‌مان، اظهار کرد: به هموطنان این توصیه را می‌کنم که گرفتار کلاهبرداران نشوند. برخی از اتباع غیرترک در ترکیه اقدام به گروگانگیری کرده‌اند. مردم مراقب باشند. همچنین ارزش‌ها و مقررات کشوری را که به آنجا سفر می‌کنند رعایت و اگر مشکلی پیش آمد به سفارتخانه‌های کشورمان مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار