کد خبر: 948727
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: کارگاه‌های قدیمی تعدادی از مراکز استان با هدف ارائه آموزش بهتر، نیازمند نوسازی است.

فاطمه منصوری افزود: نوسازی کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای در کشور از جمله نیازهای آموزش های مهارتی است که در راستای این نیاز، اختصاص اعتبار ضرورت دارد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان اضافه کرد: کمبود فضا در کارگاه های مراکز استان وجود ندارد به گونه ای که واگذاری فضاها به بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: با واگذاری فضاهای اضافه موجود در مراکز، ورود رشته های آموزشی جدید و مدرن که سازمان آموزش فنی و حرفه ای امکان تجهیز کارگاه های آن را ندارد میسر می شود.
منصوری گفت: واگذاری فضاها به بخش خصوصی به گونه ای انجام می شود که متقاضیان با درنظر گرفتن اهداف سازمان فنی و حرفه ای، کارگاه های جدیدی را راه اندازی کنند.
وی در خصوص واگذاری تسهیلات به هنرجویان آموزش فنی و حرفه ای افزود: این تسهیلات در قالب های مختلف به هنرجویانی اختصاص می یابد که دارای طرح اشتغال و کارآفرینی باشند.
منصوری، ترویج فرهنگ مهارت آموزی را لازمه توسعه دانش فنی در کشور دانست و گفت: باید ذائقه جوانان را به سوی مهارت آموزی تغییر دهیم تا پنجه های خود را کارآمد کنند و به دنبال مهارت های مورد نیاز بازار گرایش پیدا کنند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: 28 هزار نفر از ابتدای سال 97 تا کنون در استان در بخش های دولتی و آزاد آموزش های فنی و حرفه ای را فراگرفتند.
در استان سمنان بالغ بر 600 حرفه در 18 مرکز ثابت و شعبه های آموزش فنی و حرفه ای در حال آموزش است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر