کد خبر: 946232
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام گفت: ۹ فقره وقف جدید در بسطام امسال با نظر نیکوکاران خیراندیش ثبت شد .

حجت‌الاسلام محمدرضا بخشی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ وقف جدید در بسطام با نظر نیکوکاران خیراندیش ثبت شده که از این تعداد موقوفه جدید، سه موقوفه به‌صورت مشارکتی و گروهی از مالکان چاه دکتر شریعتی در روستای ابر ۹ ساعت آب چاه وقف شده است .
وی تصریح کرد: موقوفات جدید ثبت‌شده شامل زمین کشاورزی، زمین برای ساخت اماکن مذهبی، آب چاه و قنات است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام با اشاره به نیات واقفان در موقوفات جدید تأکید کرد: نیات واقفان در وقف‌های جدید مربوط به فعالیت‌های قرآنی و تلاوت قرآن و خرید جوایز برنامه‌های فرهنگی و عزاداری امام حسین (ع)، هزینه‌های لازم و ضروری مسجد و ساخت حسینیه است.
حجت‌الاسلام بخشی افزود: از مجموع ۶۷۹ موقوفه موجود در بسطام، ۱۰۹ مورد مسجد، دو مورد زینبیه و مهدیه، ۱۶ مورد تکیه و ۵۵۲ مورد نیز سایر موقوفات است.
وی از وجود دو هزار و ۱۳۵ فقره رقبه در بسطام خبر داد و گفت: بخش قابل توجه موقوفات ثبت‌شده در گذشته طبق اعتقادات مردم، وقف عزاداری امام حسین (ع) است .
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام از واقفان خیراندیش خواست تا نیات خود را با مشاوره از مجموعه اوقاف و مطلعان به سمت مسائل موردنیاز و اولویت‌های روز جامعه ازجمله کمک به بیماران خاص، کمک به ازدواج جوانان، نشر معارف اسلامی، قرآن و ترویج فرهنگ ناب محمدی (ص)، دارو و درمان، خیرات و مبرات عام، انقلاب اسلامی، محیط‌زیست و سایر موضوعات سوق دهند تا ضمن بهره‌مندی بیشتر برای افراد نیازمند، باقیات و صالحات برای دنیا و آخرت آنها باشد.
بخشی ادامه داد: برای احیا، حفظ و جلوگیری از تخریب و تضییع حقوق موقوفات و جلوگیری از تصرف، افراد موقوفات خود را در سامانه جامع اوقاف و امور خیریه ثبت کنند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر