کد خبر: 944974
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
طی تفاهم صورت گرفته میان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان برنامه
سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد از ساخت هزار واحد مسکن برای خانواده‌های ایتام در مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: با اجرای برنامه‌های مسکن در کمیته امداد، همه خانواده‌های ایتام تحت حمایت تا سال آینده صاحب خانه می‌شوند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: وی ادامه داد: با روند فعلی و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کمیته امداد، تا پایان سال ۹۸ هیچ خانواده ایتامی در کمیته امداد بدون مسکن مناسب نخواهد بود و تمامی خانواده‌های ایتام تحت حمایت صاحب خانه می‌شوند.
فتاح با اشاره به تفاهمنامه ساخت ۱۰هزار واحد مسکن برای خانواده‌های نیازمند در جنوب کرمان که طی چند روز گذشته به امضا رسید، تأکید کرد: کمیته امداد و دولت در زمینه ساخت مسکن برای خانواده‌های ایتام پیش‌قدم شده‌اند و این مایه برکت برای نظام است.
گفتنی است براساس این تفاهمنامه، هزار واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد، سازمان برنامه و بودجه و مؤسسه خیریه بوتراب برای ایتام در شش استان محروم کشور ساخته خواهد شد.
۵۰۰ واحد از این واحد‌های مسکونی در مناطق روستایی و ۵۰۰ واحد در مناطق شهری پیش‌بینی شده است. هزینه ساخت این واحد‌ها در مناطق روستایی ۵۰ و در مناطق شهری ۶۵میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

تورم افسارگسیخته برنامه‌ها را به هم ریخت
خبرخوش فتاح برای خانواده‌های ایتام در حالی بود که وی در گفت‌وگویی دیگر به دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اشاره کرد و اصلی‌ترین موضوع در رأس اهداف کمیته امداد امام‌خمینی (ره) را اصل توانمندسازی و خودکفایی اقتصادی خانواده‌ها اعلام کرد.
فتاح با تأکید بر افزایش مراجعات کمیته امداد در سال جاری به برخی برنامه‌ها اشاره کرد که به واسطه تورم افسار گسیخته، محاسبات این نهاد را بر هم زده است.
وی در این راستا بیان داشت: در این چند سال شاهد کاهش جامعه تحت پوشش بودیم، کما اینکه در طی سه سال گذشته ۱۵ درصد معادل ۲۷۰ هزار خانواده به دلیل خودکفایی و خوداتکایی از تحت پوشش امداد خارج شدند؛ امسال هم روند ما واقعاً همین بود، اما از بد حادثه به تورم و مسائل اقتصادی برخوردیم که جامعه ما را تحت فشار قرار داد و مراجعات به کمیته امداد به شدت افزایش یافت.
وی به وعده پرداخت ۷۰ درصد حداقل پایه حقوق به مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: حداقل پایه حقوق ۹۳۰ هزار تومان بود و ما ۷۵۰ هزار تومان به مددجویان پرداخت می‌کردیم؛ امسال هم برای سال آینده برنامه‌ریزی کردیم که مانند حقوق کارمندان، ۲۰ درصد به مستمری مددجویان امداد اضافه شود. بنابراین اگر با همان روند قبلی ادامه می‌دادیم مؤثر بود، اما یک‌باره تورم افسارگسیخته اتفاق افتاد و همان پول ما ارزش خودش را از دست داد و الان دیگر نمی‌توانیم بگوییم پایه حقوق ۹۳۰ هزار تومان است و باید اضافه شود. اما ما نمی‌توانیم به آن اندازه به ۷۵۰ هزار تومان اضافه کنیم؛ درست است که محاسبات به هم خورده، اما از خدا استمداد طلبیدیم و خوشبختانه با کمک‌های دولت و مجلس و مردم، سعی داریم مجدداً یک بازسازی و نوسازی برای سال ۹۸ انجام دهیم تا جامعه هدف ما تاب بیاورد و بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شاکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0
0
انتخاب یک مدیر و معاون چگونه است ؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار