کد خبر: 943834
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
گزارش خبرنگار اعزامی «جوان» به امارات از نشست خبری بازی ایران و ژاپن
سرمربی تیم ملی فوتبال در نشست خبری بازی ایران و ژاپن تأکید کرد که در این بازی شاگردانش می‌خواهند قدرت ایران را ثابت کنند.
سعيد احمديان
سرویس ورزش جوان آنلاین: کارلوس کی‌روش خندان‌تر از همیشه دیروز در نشست خبری پیش از بازی حساس امروز با ژاپن در سالن نشست خبری ورزشگاه هزا بن زاید شهر العین حاضر شد تا نشان دهد که او و شاگردانش در بالاترین شرایط روحی و انگیزشی آماده رقابت با سامورایی‌ها و صعود به فینال جام ملت‌ها هستند.
کی‌روش در ابتدای حرف‌هایش از هیجان بالایش برای شروع این مسابقه پرده برداشت و عنوان کرد که شاگردانش می‌خواهند اقتدار تیم ایران را ثابت کنند: «بعد از گذشت چندین سال و پشت سر گذاشتن سختی‌ها و مشکلات بسیار هیجان‌زده هستیم که در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا حضور داریم. مطمئناً ژاپن تیم بسیار خوبی دارد؛ تیمی که حرکات خوبی در عمق و با سرعت انجام می‌دهد. مهم‌ترین مطلب این است که ما هویت خودمان را از دست ندهیم. ما باید خودمان باشیم. مقابل تیم ژاپن بازیکنان خوب‌مان را داریم. کار‌هایی داریم که تمرین شده است. سلاح‌های خودمان را داریم. پس از هشت سال و پشت سر گذاشتن تمام از خود‌گذشتگی‌ها فردا در نیمه نهایی این فرصت را داریم که درون زمین خودمان را نشان دهیم و ثابت کنیم که ما ایران هستیم.»
سرمربی تیم ملی فوتبال که دو سال در ژاپن و تیم ناگویا مربیگری کرده است، در ادامه به تعریف و تمجید از این کشور پرداخت: «ما مقابل با شخصیت‌ترین و موفق‌ترین تیم آسیا بازی می‌کنیم. آن‌ها فوتبال فوق‌العاده‌ای دارند. من این افتخار را داشته‌ام که برای دو سال در ژاپن کار کنم. من این فرصت را داشتم که دو سال در یک باشگاه در ژاپن کار کنم و برنامه‌های فوق‌العاده آن‌ها را که برای توسعه فوتبال، مخصوصاً در بخش‌های پایه، بانوان و بزرگسالان داشتند، از نزدیک ببینم و نتایج هم، خودشان گویا هستند.»
تعریف‌های کی روش از سامورایی‌ها البته تمامی نداشت: «ژاپنی‌ها چهار بار توانسته‌اند قهرمان این رقابت‌ها شوند و همچنین به مرحله دوم جام جهانی راه یابند. آن‌ها توانسته‌اند تیم ملی کلمبیا را شکست دهند. اینکه در مسابقات کوپا امریکای سال بعد، از قطر به عنوان میزبان جام جهانی آینده دعوت شده است طبیعی است، اما اینکه کشور‌های برزیل، آرژانتین و اروگوئه از ژاپن دعوت کرده‌اند تا در این مسابقات حضور داشته باشد، اتفاقی نیست.»
سرمربی پرتغالی با تعریف خاطره‌ای، کنایه‌ای ریز و غیرمستقیم به برانکو هم زد تا ثابت کند اختلاف‌شان همچنان آتش زیر خاکستر است و ممکن است هر لحظه شعله‌ور شود. او که در زمان حضورش در ایران با اعتراض مربیان لیگ و به خصوص برانکو با اردو‌های طولانی تیم ملی و در اختیار داشتن شاگردانش روبه‌رو بوده است، فوتبال قدرتمند ژاپن را حاصل همکاری باشگاه‌ها عنوان کرد تا به منتقدانش طعنه بزند: «می‌خواهم یک مثال بزنم. این مثال خوبی است برای ایران و کسانی که در خانه هستند. در سال ۱۹۹۸ که در باشگاه خوب ناگویا کار می‌کردم، فدراسیون فوتبال ژاپن ۹ بازیکن ما را برای حضور در اردوی تیم ملی گرفت. نگذاشتند که با آن‌ها کار کنیم. آن بازیکنان از دی‌ماه تا خرداد‌ماه در اختیار تیم ملی بودند. من ناراحت بودم ولی به عنوان یک مربی خارجی باید به برنامه‌های توسعه‌ای فدراسیون فوتبال ژاپن احترام می‌گذاشتم. این یک مثال خوب است. به خاطر همین است که در چهار دهه گذشته آن‌ها تقریباً در آسیا بسیار قدرتمند بوده‌اند و بازیکنان خوبی دارند ولی با کمال احترام به هواداران ژاپن، خواسته قلبی من این است که ایران برنده دیدار باشد.»
کی روش البته در این نشست از فوتبال ایران هم غافل نشد و از تأثیراتش در تیم ملی هم صحبت کرد: «مطمئناً وقتی شما به صورت سیستماتیک، چند سال فرصت داشته باشید که یک تحلیل عمیق از بازیکنان داشته باشید و این رابطه خوب و تأثیرگذار و ساختار خوب را ایجاد کنید، به فوتبال کمک می‌کند. متأسفانه اکثر تیم‌های ملی نتیجه‌گرا هستند ولی خوشبختانه من در ایران با شناختی که از بازیکنان داشتم، توانستیم با یکدیگر به این مهم دست پیدا کنیم. تک‌تک تیم‌هایی که در جام جهانی شرکت می‌کنند مثل ایران، کره جنوبی و ژاپن تجربه خوبی به دست می‌آورند، بازیکنان به یک بلوغ خوبی می‌رسند و این بلوغ به آن‌ها این آزادی را می‌دهد که ریسک بیشتری بکنند و سطح فوتبا‌ل‌شان را بالاتر ببرند. متأسفانه در دنیا نسل مربیان در تیم‌های ملی رو به انقراض است چراکه فقط سه روز فرصت دارند کار کنند! من اسم آن‌ها را مربی نمی‌گذارم. آن‌ها باید شعبده بازی کنند.»
هاجیمه موریاسو، سرمربی ژاپن هم در این نشست خبری نسبت به اینکه ژاپن به رغم رسیدن به نیمه‌نهایی انتظار‌ها را برآورده نکرده، اعتراف کرد، اگر چه مدعی شد در بهترین شرایط شان باشند، می‌توانند ایران را شکست دهند: «تیم فوق‌العاده‌ای نیستیم، چون در حال پیشرفت هستیم. با هر نتیجه بالاتر می‌رویم، فقط این مهم است که چطور بازی می‌کنیم. بازیکنان من همیشه تلاش می‌کنند مفهوم تیم بودن را حفظ کنند. ایران تیم با کلاسی در سطح آسیاست و آن‌ها به خوبی این مسئله را در جام ملت‌های آسیا نشان می‌دهند. برای نتیجه گرفتن باید کیفیت بالای بازی خودمان را به حریف نشان دهیم و دیکته کنیم. اگر در بهترین شرایط خودمان ظاهر شویم، می‌توانیم ایران را شکست دهیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار